Uber a lansat serviciul UberGreen în București: cum călătorești cu mașini electrice Renault Zoe cu 1.65 lei/km
Uber a lansat în București serviciul UberGreen, care oferă acces la una dintre cele 20 de mașini electrice Renault Zoe disponibile. Serviciul costă 1.65 lei/km, la fel ca UberSelect, dar mai mult decât UberX.
Lansat în România cu numai 3 ani în urmă, serviciul de transport Uber a fost adoptat rapid de bucureșteni ca o alternativă la propria mașină, la companiile tradiționale de taxi sau la mijloacele de transport în comun.
În prezent, Uber are 500.000 de utilizatori activi în București, iar Capitala este pe locul 2 în Europa Centrală și de Est și pe locul 5 în Uniunea Europeană dupa numărul de clienți.
În acest context, Uber a decis să lanseze și în București serviciul UberGreen, care oferă acces exclusiv la mașini electrice, iar în acest sens a încheiat un parteneriat cu compania bulgară Eldrive, care furnizează flote de mașini electrice și stații de încărcare.
Astfel, Eldrive a furnizat 20 de mașini electrice Renault Zoe, iar Uber a selectat 20 de șoferi parteneri cu experiență și rating foarte bun care le vor utiliza în sistem de leasing.
Nicoleta Schroeder, General Manager la Uber România, afirmă că obiectivul propus este atingerea unui număr de 10.000 de utilizatori UberGreen până la finalul lunii aprilie, iar ulterior flota de vehicule ar putea fi adaptată în funcție de cerere și de feedback-ul primit din partea șoferilor.
Cât costă UberGreen
Serviciul UberGreen este disponibil în cadrul aplicației Uber începând de marți, 27 februarie. Prețul standard al serviciului este de 1.65 lei/km, fiind astfel similar cu cel al serviciul UberSelect, dar ușor mai ridicat decât serviciul de baza UberX, care costă 1.3 lei/km. Cursa minimă are o valoare de 12 lei, comparativ cu cei 10 lei percepuți minim în cazul UberX.
Pe de altă parte, UberGreen are un preț mai mic decât cel perceput de cele mai multe companii de taxi tradiționale din București, care solicită circa 1.7 lei/km.
Cum călătorești cu UberGreen
La încheierea evenimentului de lansare am decis să plecăm spre birou cu un UberGreen. Întrucât pentru început există doar 20 de unități Zoe, timpul de așteptare a fost mai mare decât de obicei, de circa 15 minute, mai ales ca mașina repartizată avea de încheiat o altă cursă.
Ionel, șoferul care ne-a preluat, avea la activ peste 2.000 de curse, un rating apropiat de cel maxim și a sosit cu un Zoe alb, iar primele sale impresii despre serviciu sunt pozitive. Aflat în primele zile la volanul unei electrice, acesta este impresionat că mașina este silențioasă și că accelerează foarte rapid datorită cuplului generos.
A plecat la drum cu o autonomie estimată de computerul de bord la circa 180 de kilometri, iar după două curse efectuate în cursul dimineții aceasta scăzuse la circa 120 de kilometri. Frigul și viscolul contribuie negativ la autonomie, însă Ionel este entuziasmat de posibilitatea de a conduce o mașină electrică în București pentru că "trebuie să avem grijă de mediu" și "se termină petrolul".
Planuri de viitor pentru Uber
"Până la epuizarea petrolului", UberGreen va fi disponibil în paralel cu serviciile clasice deja prezente în aplicație, iar oficialii companiei își propun ca în 2020 să lanseze și serviciul UberPool, care oferă șoferilor parteneri posibilitatea de a prelua călători doar pe traseul pe care îl folosesc în mod uzual pentru a ajunge la destinație, cu opriri multiple pe traseu. Avantajul serviciului este prețul mai mic decât cel perceput pentru UberX.
Principalul rival al Uber pe piața din România este Taxify, care are un principiu de funcționare foarte asemănător.
Este OK articolul, dar "Până la epuizarea petrolului" sunt si curios de unde ati scos afirmatia asta?