Uber și Taxify, în pericol să fie interzise în București: Primăria anunță că toate serviciile de taximetrie trebuie să aibă licență
Autoritățile de la București anunță un proiect care prevede că toate firmele de taximetrie trebuie să aibă licență pentru a opera în mod legal, astfel că serviciile furnizate de Uber și Taxify ar putea fi interzise.
Piața serviciilor de transport din București ar putea fi afectată în perioada următoare de un nou proiect de hotărâre care să reglementeze drastic companiile care transportă călători în regim de taxi.
Primăria Bucureștiului a anunțat că, la următoarea ședință a Consiliului General, va promova un nou proiect prin care serviciile de taximetrie să poată fi practicate numai de companiile care dețin o licență în acest sens.
"Prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și în cele ale HCGMB 78/2008 și ale Codului Fiscal. Toți cei care practică activitatea de taxi în Capitala vor fi obligați să respecte acest regulament", susține Primăria într-un comunicat de presă.
Comunicatul de presă este însă destul de ambiguu și poate genera mai multe interpretări. Cea mai plauzibilă este că serviciile practicate în prezent de Uber și Taxify vor fi interzise, întrucât acestea nu beneficiază de licență, iar șoferii nu sunt profesioniști.
Cele două servicii se bucură de popularitate în special în rândul tinerilor, iar Uber avea în primăvara acestui an peste 250.000 de utilizatori înregistrați în România. Cele două servicii oferă numeroase avantaje comparativ cu taximetria clasică, printre care se numără mașini mai curate, șoferi mai responsabili în trafic, plata călătoriei cu cardul bancar și lipsa bacșișului.
Creșterea în popularitate a celor două servicii a stârnit nemulțumirea companiilor de taxi, ai căror reprezentanți s-au întâlnit cu autoritățile pentru a analiza situația. De altfel, nu este exclus ca noul proiect să fie chiar rezultatul negocierilor dintre autorități și companiile de taxi.
Via Profit
Da, trebuie reglementat, dar nu interzis. Ar fi mult mai corect ca in loc sa-l interzica sa emita niste reglementari pentru servicii de transport part-time (sau neprofesioniste)? Modele exista suficiente in alte tari.