Ultimele teste EuroNCAP

Publicat vineri, 23.03.2007 16:04 de Robert Gherghe

EuroNCAP a testat noile modele Land Rover Freelander 2 si Suzuki Grand Vitara.

EuroNCAP a dat astazi publicitatii rezultatele testelor la noile modelele Land Rover Freelander 2 si Suzuki Grand Vitara.

In urma acestor teste, Freelander 2 devine primul SUV compact care a primit cinci stele. Grand Vitara nu a atins aceeasi performanta, incasand doar patru stele, dar a inregistrat unul dintre cele mai bune rezultate la protectia pietonilor pentru categoria SUV-urilor compacte.

Land Rover Freelander 2

In urma impactului frontal, coloana de directie s-a deplasat orizontal, creand mai mult loc pentru sofer. Genunchii si osul femural de la ambele picioare ale soferului au fost protejati de un airbag imens. Land Rover a aratat ca airbag-urile au putut proteja pasageri de diferite dimensiuni care stateau in pozitii diferite.

Testul impactului lateral a decurs perfect pentru Freelander 2, pierzand un singur punct pentru protectia in zona pieptului.

Modelul a primit punctaj maxim atat la protectia copilului mare cat si acelui mic. Prezenta sistemului de ancore ISOFIX pentru scaunele de copii din spate nu si-a semnalat in mod clar utilitatea.

Freelander 2 are sistem de avertizare pentru centura de siguranta a soferului si a pasagerului din dreapta. La capitolul protectia pietonilor modelul a inregistrat cele mai slabe rezultate.

Protectia capului copiilor sau adultilor pietoni, in cazul unui impact, a fost practic inexistenta.

Suzuki Grand Vitara  

La impactul frontal a aparut o problema grava. Airbag-ul nu a avut suficienta presiune pentru a preintampina impactul dintre capul soferului si volan. In zona pedalelor a existat o avarie care ar putea afecta labele picioarelor si gleznele soferilor. Structura plansei de bord prezinta un potential pericol pentru zona genunchilor si a femurului atat la sofer cat si la pasagerul din dreapta.

Grand Vitara a excelat la impactul lateral si la testul cu stalpul, inregistrand punctaj maxim. Avertizorul sonor pentru scaunul special pentru copii nu este valabil in toate limbile europene. Prezenta ancorelor ISOFIX nu s-a dovedit a fi bine marcata.

Sistemul de avertizare pentru centura de siguranta exista doar pentru scaunul soferului.

Bara frontala a oferit punctaj maxim la protectia picioarelor pietonilor, lucru care nu s-a intamplat cu zona din fata a capotei.

Nota:

1. Testul impactului frontal se realizeaza la viteza de 64 km/h.

2.Testul impactului lateral se realizeaza la viteza de 50 km/h

3.Testul cu stalpul se realizeaza la viteza de 29 km/h.

4.Testul protectiei la pietoni se realizeaza la viteza de 40 km/h.