Un german s-a izbit voluntar de un copac pentru a testa airbag-urile: "Nu aveam încredere că funcţionează"

Publicat vineri, 10.05.2013 12:40 de Mircea Meșter

Un şofer neamţ de 45 de ani a intrat frontal într-un copac pentru a testa airbag-urile maşinii sale, un Ford Mondeo, Vestea bună: au funcţionat. Vestea proastă: germanul ar putea să-şi piardă permisul după un test la psihiatrie.

Poveştile cu şoferi care încearcă îşi încearcă maşina să vadă dacă aceasta ajunge la viteza maximă specificată în cartea tehnică există de foarte mult timp în lumea auto. Iar după ce fenomenul camerelor montate pe bord a luat amploare în lume, încercările la care şoferii - mai ales cei din Rusia - îşi pun maşinile au devenit din ce în ce mai creative. Totuşi, puţine astfel de teste depăşesc ceea ce a încercat şi reuşit să facă un şofer german de 45 de ani.

Uwe Schrager, un neamţ care locuieşte în Saxonia Inferioară, a ţinut cu tot dinadinsul să-şi pună la încercare maşina. Problema lui nu era însă legată de fiabilitate sau de performanţe, ci de airbag-uri. Neavând încredere în specificaţiile Ford, Uwe Schrager şi-a izbit maşina, un Mondeo, de un copac pentru a fi sigur că airbag-urile sunt activate la impact. Din fericire pentru el, sistemele de siguranţă pasivă ale lui Mondeo au funcţionat, astfel că germanul a scăpat cu viaţă. Iar airbag-urile au explodat aşa cum scrie la carte.

Mai mult decât atât, poliţiştii care au ajuns la locul accidentului au analizat maşina şi au concluzionat că Uwe o lovise anterior de două ori de un perete, însă airbag-urile nu s-au activat din cauza vitezei de impact prea mici. "Medicii îl vor supune pe şofer la un test psihiatric pentru a determina dacă acesta are sau nu capacitatea de a deţine un permis de conducere. Aparent, acesta s-a lovit cu maşina de doi pereţi înainte de a se izbi de copac voluntar. Iar acesta nu este un comportament normal", a declarat un purtător de cuvânt al poliţiei.

Uwe Schrager, a cărui alcoolemie era zero la momentul accidentului, se apără: "Ştiam că maşina are în dotare airbag-uri, dar nu am avut încredere că ele funcţionează, astfel că am vrut să le testez. Am considerat că e mai bine să concep un accident la viteză mică în urma căruia am supravieţuit decât să aflu prea târziu că airbag-urile nu funcţionează într-un accident grav"

via Carsguide

  • Vasi, vineri, 10.05.2013 12:52

    Absolut cretin individul asta... culmea ar fi dupa asta sa-i repare masina si sa-i monteze airbag-urile gresit in service, iar la un accident real sa moara cu teasta strivita de volan :))

  • Andy, vineri, 10.05.2013 13:34

    Pe principiul ihzbitnzid :D Are Casco? :D :D :D

  • Mowgli, vineri, 10.05.2013 13:37

    Nu era mai simplu sa le faca un scurt? sau sa dea jos bara si sa-i traga un ciocan in capul lonjeroanelor?

  • yok, vineri, 10.05.2013 15:58

    @mowgli Daca tu reusesti sa pocnesti arbagurile cu un ciocan in dreptul lonjeroaneler inseamna ca esti tare,ele nu sar la lovitura propiu-zisa ci la deccelerare masini,viteza masini,daca sunt pasageri pe ambele scaune etc. si airbagurile la masinile dupa 2000 sunt in 2 trepte,daca viteza este mica el nu se umfla la maxim si daca viteza este mai mare el se umfla la maxim.

  • @yok, vineri, 10.05.2013 20:55

    SRS-uri prtobabil vroiai sa zici ;)

  • nuEprost, vineri, 10.05.2013 21:52

    Atentie, sunt cazuri in Rusia in care airbaguri de , Bentley nu s au deschis , SI EXISTA PROCESE PE ROL CU PROBE VIDEO SI CU MASINA FOTOGRAFIATA si cu Toyota , la fel , Nu se poate sa nu se deschida sistemul intr o masina de 150.000 de dolari , prost sunt cei care nu au informatii , ce minte scurta aveti la Dumintru Tinu cum a fost ? Tine ti minte la mine, doar daca masina e folosita in serviciul politiei , e ceva de capul ei , in rest vorbe

  • @yok, vineri, 10.05.2013 23:34

    Drept ce zici tu, dar nu in totalitate. Cauta si vei afla ca sunt multe tipuri de senzori. Printre care si crash impact sensors care inchid circuitul la soc mecanic. Cum altfel iti explici ca o masina care sta la semafor are airbagurile puscate dupa ce altul a intrat in ea? sau impacturile laterale? ca acolo nu vorbim de deccelerare. Am vazut senzorii pe un Audi A4 B5 spre exemplu. Faza cu ciocanul a fost o exagerare desigur, dar sunt moduri de a le pacali, mult mai bune decat sa-ti faci masina zob in copac, asta era ideea.

  • @@yok, sâmbătă, 11.05.2013 00:10

    Stiu ca sunt mai multe tipuri. Mai exista si SRP pe dacia-Renault din cate stiu, si muti altii .

  • alex, sâmbătă, 11.05.2013 10:50

    Doamne cata teorie ... faceai scurt la firul galben si firul gri din spatele volanului si pocneai airbag-ul ... simplu ..... ciocane, lonjeroane, senzori WTF? nu trebuie sa fii inginer la NASA sa umflii un balon pirotehnic :) ... PS: masina nu trebuie sa ruleze pentru a activa airbag-urile . Pt cei cu baloane laterale daca au curiozitatea pot desface fata de usa iar pe partea interioara o sa gasiti o caseta galbena care prin deformare la iumpact pune in scurt 2 fire :) cel galben si cel gri (la fel ca in spatele volanului) .