Un japonez a inventat o pedală care înlocuieşte atât frâna, cât şi acceleraţia

Publicat vineri, 06.08.2010 10:07 de Sebastian Toma

În lumina recall-urilor recente care vizau probleme la nivelul pedalei de acceleraţie, invenţia unui japonez realizată la în anii 1980 a ieşit din nou la suprafaţă: pedala care controlează atât frâna, cât şi acceleraţia.

Inventatorul japonez Masuyuki Naruse a creat o nouă pedală cu două funcţii care ar putea să schimbe modul în care conduc milioane de oameni. Pedala respectivă a fost creată în urmă cu 20 de ani, dar a intrat în atenţia publicului şi a producătorilor de automobile abia acum. Potrivit declaraţiilor lui Naruse, modul în care sunt amplasate pedalele într-un vehicul convenţional poate fi derutant şi reprezintă o gafă de proiectare periculoasă care a fost continuată de-a lungul anilor în lipsa unei alternative viabile.

Sistemul Naruse reprezintă un proiect care îmbină pedala de acceleraţie cu pedala de frână, dar creează imposibilitatea aplicării ambelor comenzi în acelaşi timp din greşeală sau încurcarea acestora. Practic, japonezul a luat o pedală mai mare de frână şi i-a aplicat un sistem pe marginea din dreapta pentru a permite controlarea acceleraţiei. Astfel, apăsarea pedalei în jos aplică frânele, în timp ce mişcarea piciorului în dreapta accelerează maşina. Potrivit lui Masuyuki Naruse, acest proiect ar elimina toate accidentele care au loc în fiecare an atunci când şoferii calcă pedala greşită. Sunt deja 130 de maşini individuale în Japonia care folosesc acest sistem, toate fiind omologate de echivalentul nipon al RAR.

În lumina ultimelor recall-uri privind pedala de acceleraţie şi a întregului scandal care a început în urma acestora, design-ul lui Naruse a ieşit din nou la suprafaţă. Implementarea acestui sistem va fi cu siguranţă dificil dacă se doreşte standardizarea sa, iar utilizarea unei singure pedale cu două funcţii doar pe unele vehicule ar putea duce şi ea la diverse alte probleme. Pe viitor, vehiculele electrice vor avea nevoie de un sistem diferit, deoarece acestea se axează pe frânare regenerativă şi nu va fi utilizată pedala de frână atât de intens. Şansele introducerii acestui sistem în producţie sunt slabe, deoarece implică testarea acestuia pe o perioadă destul de lungă de timp, iar mulţi clienţi nu vor dori să conducă o maşină cu o pedală care controlează atât frânele, cât şi acceleraţia.

Via | PopScience

  • novo, vineri, 06.08.2010 12:30

    o mare PROSTIE; nu mi-ar placea!!! daca esti atat de prost si incompetent incat incurci pedalele, atunci stai in acasa

  • C-G-C, vineri, 06.08.2010 12:37
    Cea mai proasta inventie

    O inventie este mult spus. Este doar o alternativa stupida la modul de accelerare/franare standard. Nu inteleg de ce ar trebui sa ma scarpin in cap cu piciorul pt ca 1% din populatia globului este atat de proasta incat nu foloseste mana.

  • dan, vineri, 06.08.2010 16:34
    simplu si destept

    1.am vazut un om care gandeste-japonezul si multi care improasca noroi-ca nu-i buna , ca-i nu stiu cum , pentru nu stiu cine.... 2. un sistem simplu si eficient care poate fi si optional PS:sistemele revolutionare sunt initial vazute ca si erori ,radem, le condamnam ,apoi le adoptam...:)

  • bussamente, luni, 09.08.2010 18:54
    pedala

    De la inceput asezarea pedalelor a fost gandita 'cu picioarele',gasesc mai sigura asezarea :frana{stanga} ambreiaj{mijloc} acceleratie{dreapta}