Un spot Suzuki a fost interzis în Australia: "Induce un comportament iresponsabil la volan"

Publicat miercuri, 18.04.2012 11:29 de Mircea Meșter

Autorităţile australiene au ordonat scoaterea unui spot publicitar Suzuki din lista de reclame de pe TV din cauza faptului că evocă un comportament agresiv la volan. Suzuki a contestat decizia, dar a modificat spotul pentru a fi în regulă.

Insitutuţia care reglementează publicitatea în audiovizualul australian a decis ca ultimul spot pentru Suzuki Swift Sport care rula pe micile ecrane la Antipozi să fie interzis. Conform raportului oficial al Advertising Standards Bureau (ASB), spotul este unul care îndeamnă la un comportament iresponsabil la volan.

"Combinaţia de imagini care evocă apăsarea bruscă a pedalei de acceleraţie, creşterea turaţiilor pe turometru şi imaginile pe repede-înainte dau impresia de viteză iresponsabilă", spun oficialii ASB în documentaţia oferită celor de la Suzuki Australia.

Noul Suzuki Swift Sport a fost lansat în Australia în februarie 2012, iar spotul a rulat de atunci fără probleme. Intervenţia ASB vine după ce o plângere viza faptul că spotul îi îndeamnă pe tineri să "piloteze cu viteze foarte mari maşini prin parcări supraetajate".

Pe de altă parte, ASB a respins o serie de alte plângeri conform cărora spotul Suzuki este sexist sau face referinţe gratuite la sexualitate. "Chiar dacă nu este necesar ca o femeie să poarte o fustă mini, cea purtată de personajul din reclamă nu este una nepotrivită pentru o femeie", remarcă ASB Australia.

REACŢIA SUZUKI

Reacţia Suzuki Australia nu a întârziat să apară. Într-un comunicat în care atacă decizia ASB, oficialii mărcii nipone susţin că spotul are obiectul de a prezenta un Swift Sport "stilat şi aspiraţional", imaginile din reclamă fiind coordonate cu stilul şi designul maşinii. "Confirmăm faptul că, în timpul filmării, maşina a fost condusă sub limitele de viteză ale parcării supraetajate, iar în spot nu există elemente care să arate altceva. De asemenea, confirmăm şi faptul că pasagerii au purtat pe tot parcursul filmărilor centurile de siguranţă şi că nu au folosit telefoanele mobile", arată comunicatul oficial Suzuki. 

După ce ASB şi Suzuki Australia s-au pus de acord să stabilească o întâlnire în care să discute spotul, oficialii mărcii nipone au hotărât să modifice spotul, renunţând la fragmentele în care în imagini apar pedala de acceleraţie şi turometrul.

  • BrillCK.ro, miercuri, 18.04.2012 13:13
    Cangurii...

    La o asa viteza... ar decima populatia de canguri care sar in drum... Deh.. brittish style... Poate niste maicute care se deplaseaza incet... intr-a 1-a cu ambreiajul patinat, ajung la manastire, pot parca linga clopotnita... ce frumos ar fi fost.... :D

  • danutz, miercuri, 18.04.2012 13:39

    Atata ipocrizie in lumea asta nu cred ca a mai fost vreodata. Lasam sa ruleze filme extrem de sangeroase la ore de maxima audienta, dar ne ofuscam la o reclama mai vioaie la un hot hatch.

  • edi80, miercuri, 18.04.2012 14:27
    mda bv danut..

    e mai frumos pt copii avatar sau stiu euc e film cu tot felul de macabritati iar clipul asta publicitar nu...manevra!!