UPDATE: Galerie foto completă cu Skoda VisionS, conceptul viitorului SUV al mărcii din Cehia

Publicat marţi, 01.03.2016 09:40 de Bogdan Mirică

Skoda a publicat primele imagini și informații ale noului VisionS, conceptul care anunță un nou SUV în istoria cehilor. Are șase locuri și un motor hibrid de 225 de cai putere.

După ce am înțeles de unde a fost inspirat designul tăios al noilor modele Skoda, constructorul ceh rupe din nou tăcerea și alimentează nerăbdarea fanilor cu două noi imagini ale SUV-ului așteptat la Geneva. De această dată sunt două fotografii oficiale ale SUV-ului concept, botezat VisionS.

SUV cu șase locuri

Și în cazul acestui prototip 4x4, cehii nu se dezmint. Se inspiră din cristalele de Boemia și din cubismul ceh pentru a contura caroseria colțuroasă a noului VisionS. Liniile ascuțite și precise sunt evidențiate de o culoare de caroserie unică, botezată Island Green.

Cu o lungime de 4.7 metri, un ampatament de 2.79 metri, olățime de 1.91 metri și o înălțime de 1.68 metri, Skoda VisionS trădează înrudirea cu celelalte modele recent construite pe platforma modulară MQB a Grupului Volkswagen: Tiguan și noul Seat Ateca. Însă, spre deosebire de frații de concern, conceptul VisionS oferă o modularitate diferită: sunt trei rânduri de două scaune, ceea ce înseamnă că SUV-ul are o capacitate de șase persoane.

Sistem hibrid cu 225 de cai putere

O altă noutate absolută pentru Skoda este instalarea unui ansamblu hibrid. Este vorba despre asocierea unui motor electric de 40kW și 220 de Nm, poziționat în interiorul transmisiei DSG, cu un clasic ”benzinar” TSI de 1.4 litri, care dezvoltă 156 de cai putere și 250 de Nm. Există și un al doilea motor electric, cu 85kW și 270 de Nm, care, spre deosebire de primul, este poziționat în partea din spate și acționează doar axa posterioară. Ia naștere astfel o tracțiune integrală inteligentă, care nu are nevoie de o conexiune mecanică.

Prin combinarea celor trei unități rezultă un ansamblu cu o putere totală de 225 de cai. Resurse suficiente pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 7.4 secunde și o viteză maximă de 200 de km/h.

Autonomie pur electrică: 50 de kilometri

Cele două motoare electrice sunt ținute în viață de o baterie litiu-ion de 12.4 kWh, poziționată pe axa frontală. Ea garantează suficiente resurse pentru o autonomie pur electrică de 50 de kilometri. În ciclu combinat însă, Skoda Vision S promite un consum mediu de numai 1.9 litri/100 de kilometri și o autonomie de 1000 de kilometri.

Prezența celor trei motoare îi oferă șoferului mai multe moduri de rulare: de la cel pur electric, la cel combinat și la cele în care bateria poate fi reîncărcată sau economisită.

Tehnologie din abundență și la interior, acolo unde Skoda a vrut să le arate tuturor că o mașină construită în Cehia poate livra gadget-uri atât de dorite într-o mașină. Prin urmare, fiecare pasager are la dispoziție un ecran tactil conectat la internet. Mai multe detalii vor fi însă disponibile atunci când vor apărea și primele imagini cu interiorul.

  • eee, miercuri, 17.02.2016 12:59

    vai ce seamnaa cu range rover evoque din fata ... si consum de 1.9? cine ii mai crede?

  • drq, miercuri, 17.02.2016 13:12

    incep europenii sa se joace cu agregatele hibride, o sa le dea lectii la asiatici cum trebuiau facute hibridele de la bun inceput,

  • Andy, miercuri, 17.02.2016 13:12

    Per total arata mai bine decat Ateca, chiar daca botul ala e cam chinezarie ca design. Probabil ca varianta finala va fi mult mai potolita, in stilul VAG. Pe hartie sta bine ca cifre, insa mai mult ca sigur ca in realitate vor avea 2-3 diesel-uri si 2 benzinare turbo iar varianta hibrida va aparea dupa ceva vreme... As fi curios daca valorile consumului sunt cele dupa noile norme care intra in vigoare din 2017 (pana acum doar Opel a anuntat ca le foloseste de anul asta) sau sunt cele vechi...

  • Sam93, miercuri, 17.02.2016 13:13

    Consumul este total aberant dar designul masinii este destul de placut. As cumpara acest vision C daca ar veni cu un motor diesel de 2 litri.

  • mda..., miercuri, 17.02.2016 13:34

    ...un fel de audi,am mai spus-o. ,,nu are nevoie de o conexiune mecanica'' ...adica?se lucreaza independent dpv. mecanic (pe fiecare axa ,punte)dar...totusi nu ai doua pedale....si...deci sa inteleg ca totusi sunt coordonate electric/electronic din calculator deci exista o coordonare/ajustare....dar nu mecanica

  • sile, miercuri, 17.02.2016 13:44

    Cum nu se precizeaza , cred ca este vorba de actualele norme. Adica 1.9 PE PRIMA SUTA DE KILOMETRI! Sunt curios care e consumul dupa ce se trece pragul celor 100 km

  • sile, miercuri, 17.02.2016 13:46

    Nici Lastunul cu vant din spate nu consuma 1,9l/100km!

  • Ins, miercuri, 17.02.2016 13:52

    Cel mai probabil, va fi o Ateca cu altă siglă și cu o parte frontală ușor modificată. Spatele nu face decât să confirme această supoziție.

  • Kirotractor, miercuri, 17.02.2016 13:59

    ...Touareg Hybrid reloaded? :-) (cu care va si concura de fapt Skoda asta, nu cu Ateca & Co. - sau cel mult cu VW Tiguan in versiune "long".) Trebuie oricum repetat ca pt. hibridele "plug-in" consumul asa-zis oficial se calculeaza pe baza primei sute de km parcurse, cu bateria sistemului hibrid 100% incarcata - si aia in conditii departe de viatza reala. Inutil de adaugat ca toate sint valori "din burta", testele demonstrind consumuri concret masurate de 3-4 ori mai mari.

  • Andy, miercuri, 17.02.2016 14:11

    Kirotractor Nu e plug-in, e simplu.

  • Kirotractor, miercuri, 17.02.2016 14:31

    @Andy: Sorry, dar nu-i deloc asa cum sustii - v. fraza "Das Concept Car kommt mit Plug-in-Hybridantrieb" scrisa p-un website nemtesc - http://www.t-online.de/auto/neuheiten/id_75638926/autosalon-genf-2016-skoda-kodiak-neue-bilder-von-der-vision-s.html Si-un pic offtopic, ca tot veni vorba de nemti: de remarcat termenul "Concept Car" utilizat (forma romaneasca a neologismului e "concept-car".) Zic asta fiindca nu doar aici la AM vad o inflatie de... "conceptul" cutare - cuvint care are semnificatii strict abstracte luat izolat, fiind evident gresit folosit in sensul de "protoptip" sau "studiu". Ca sa nu mai zic ca-i repetat penibil si-n titluri, si-n "biscuite" si-n textele propriu-zise - mai multa diversitate n-ar strica deci. Stiu ca par prea carcotas, la fel cum stiu ca-i inutila observatia mea amicala, asa ca-mi cer scuze pentru deranj. Lucrind insa 10 ani la un trust de presa german, se pare c-am ramas deformat profesional - ca sa nu zic diliu de-a dreptu'. :-)

  • Andy, miercuri, 17.02.2016 14:40

    Kodiak e alta mancare de peste. E cu o clasa peste VisionS, avand 7 locuri si dimensiuni mai mari. Mai precis din aceeasi clasa cu Touareg, pe cand VisionS e varul Atecai si al Tiguanului... Confuzia e normala, pentru ca in general Skoda are boala sa ofere mai mult masina decat suratele din concern. Vezi Octavia care desi e oficial compacta are dimensiuni de clasa medie.

  • someone, miercuri, 17.02.2016 14:48

    @kirotractor & @andy : nu cred ca o masina cu motor transversal ( platforma mqb ) poate fi concurenta cu touareg, care are platforma cu motor longitudinal, nu? prea seamana spatele cu seat-ul si cu q5-ul. se vede apartenenta la grup

  • flavius, joi, 18.02.2016 02:57

    Rahat cu perje VW.Bine ca mai incearca ,vai steaua lor !

  • Crystyann, joi, 18.02.2016 08:17

    @flavius " cum le stiu romanasii nostri pe toate. Nici macar prototipul nu s-a lansat si este de rahat. Oricum o sa mai tipe cativa pe aici ca sigur nu va fi fiabil. Tara numa' de specialisti, de asta nu ne cauta nimeni :))

  • LR, joi, 18.02.2016 09:42

    Modelul de serie ar trebui lansat cât mai repede și varianta de bază ar trebui să fie chiar asta hibridă! Cu niște încurajări de la guvern, gen voucher, ar putea ieși mai ieftin decât cele diesel sau Otto.

  • Julius, joi, 18.02.2016 15:38

    Uraaaa!!! Asteptarea a luat sfarsit! De cand astept...

  • eunu altul, joi, 18.02.2016 17:44

    interesant e devazut consumul corelat cu autonomia. adica la un consum de 1,9 litri la suta de km ai autonomie doar 1000 km? sa aiba un rezervor mai mic de 20 litri? sau e o smecherie?

  • eu, joi, 18.02.2016 22:52

    autonomie 1000 km deci reyervor de numai 20 litri aprox

  • EU, joi, 18.02.2016 22:54

    AUTONOMIE 1000 KM DECI UN REZERVOR DE NUMAI 20 LITRI

  • Kirotractor, vineri, 19.02.2016 09:28

    @Andy-bis: Toate, dar absolut toate sursele informate de pe planeta asta spun ca Vision-S-ul Skoda e un prototip (sau concept-car) care prefigureaza viitorul Kodiak de serie. Doar tu, nu si nu - e Batman, e Batman ! :-) De fapt chiar nu stiu de ce-mi mai pierd timpu' cu discutii inutile, din moment ce nu recunosti macar ca-i vorba de un hibrid PLUG-IN. P.S. @someone: Nimeni din domeniul auto n-a zis vreodata ca o comparatie in cadrul aceluiasi segment (care tzine in primul rind de dimensiuni, apoi de arhitectura mono/2/3 volume, nr. locuri, garda la sol, tip tractiune etc.) ar fi interzisa pe motive de pozitionare a motorului.

  • vlad, duminică, 21.02.2016 13:23

    Fata seamana cu cea a lui Range Rover Discovery, corpul cu al lui Audi q7, iar spetele cu cel al Kia Sportage 2016.