Vânzări premium în ianuarie 2017: Mercedes și BMW doboară noi recorduri, Audi scade cu peste 13%

Publicat miercuri, 15.02.2017 10:35 de Daniel Popescu

Mercedes și BMW au început anul 2017 cu vânzări record pentru luna ianuarie, în timp ce Audi a raportat o scădere abruptă de 13%, la numai 124.000 de unități.

Mercedes a devenit anul trecut cel mai mare constructor premium din lume, iar 2017 începe la fel de promițător pentru marca din Stuttgart.

Constructorul german a raportat pentru luna ianuarie vânzări de peste 178.000 de unități, în creștere cu 18.3% comparativ cu perioada similară din 2016. A fost cea mai bună lună ianuarie din întreaga istorie Mercedes, iar rezultatele se datorează creșterilor consistente din China: 59.000 de unități, echivalentul unui plus de 39%.

În schimb, vânzările europene au crescut cu 12% la 61.000 de unități, iar cea mai slabă performanță a fost înregistrată în SUA, unde creșterea a fost de numai 3.5%, la 25.000 de unități.

Și rivalii de la BMW au înregistrat cea mai bună lună ianuarie din istorie, însă aceștia s-au mulțumit cu o creștere de "numai" 7.2%, la aproape 144.000 de unități. Astfel, diferența dintre Mercedes și BMW a fost de 34.000 de unități pe parcursul unei singure luni, în condițiile în care în 2016 deficitul celor de la BMW a fost de numai 80.000 de unități. Constructorul german a scos în evidență creșteri puternice de vânzări pentru X1 (+40%), BMW Seria 7 (+29%) sau BMW Seria 3 (+6%), în timp ce vânzările de modele electrificate s-au dublat după o creștere de 115%.

În puternic constrast cu cei doi rivali, Audi a raportat pentru luna ianuarie o scădere acentuată de 13.5% la nivelul mondial, la 124.000 de unități. Vânzările au crescut simbolic în Europa, la 61.800 de unități (+3.5%), precum și în SUA (+11%), însă au scăzut puternic în China, acolo unde marca de la Ingolstadt a comercializat doar 35.000 de unități, în scădere cu 35%. Audi susține însă că anticipează un reviriment al vânzărilor pe această piață datorită unui nou parteneriat semnat cu compania locală FAW pentru producția de mașini.

Loc Constructor Vânzări
ianuarie 2017
Creștere
1 Mercedes 178.467 18.3%
2 BMW 143.553 7.2%
3 Audi 124.000 -13.5%

Via Mercedes, BMW, Audi

  • vianu, miercuri, 15.02.2017 11:28

    un inceput bun pentru toata lumea...

  • vw., miercuri, 15.02.2017 17:26

    Se audi și prin târguri de țeapa luată cu vag-urile de după 2009.

  • zuzu, miercuri, 15.02.2017 19:57

    Ce a facut VAG este condamnabil si merita sa plateasca,dar sa nu uitam ca aceasta firma da de lucru intregii Europe. Sa-ti doresti sa se prabuseasca un asemenea gigant auto, carora romanii le furnizeaza zeci de elemente trebuie sa fii nebun ori de-a dreptul prost. Partea cu trucarea sau ,,optimizarea" a fost si este apanajul tuturor constructorilor mai ales americani.

  • Mertan, marţi, 11.04.2017 18:41

    Normal ca vand mai bine concurentii Lexus.Lexus nu are 1.5 dCi de 90 de cai ca Mercedes.Comparam Lexus LS cu Audi A8?Cate Audi A8 W12 6.0 s-au vandut?Si cate 3.0 diesel sau 2.0 hybrid?Cel mai mic motor de pe LS este V8 de 4.6 litri.Daca ne uitam cate Audi A8 4.2 sau 4.0 mai nou benzina + W12 de 6.0 au fost vandute si cate Lexus LS460 si LS500h,diferenta la vanzari nu ar mai fi asa mare.Atata timp cat Audi vinde paraitori 1.4 ,Mercedes vinde Logan-uri 1.5,BMW vine masini cu 2 litri,tractiune fata,pe platforma de Mini,nu se considera masini premium,se considera prosteala pe fata. Premium nu inseamna neaparat scump,ca exista prosti care muncesc ani de zile si dau banii pe asa ceva sau destepti care fac banii prea usor din contracte cu primariile(in Romania cel putin) si dau banii tot pe asa ceva,asta este altceva.Cifrele alea nu reprezinta nimic.Triada s-a transformat in producatori de volum.