Mercedes a devenit în 2016 cel mai mare constructor premium din lume: germanii au învins BMW cu 80.000 de unităţi

Publicat marţi, 10.01.2017 14:15 de Daniel Popescu

Mercedes a vândut aproape 2.084.000 de unităţi pe parcursul anului 2016 şi a devenit astfel mai mare constructor premium după ce a devansat BMW cu circa 80.000 de unităţi. Audi ocupă ultimul loc pe podium cu vânzări de 1.87 milioane de unităţi.

2016 a fost un an prolific pentru constructorii auto premium, în condiţiile în care Mercedes, BMW şi Audi au raportat vânzări record.

Mercedes a profitat însă cel mai mult de apetitul clienţilor pentru maşini premium şi a reuşit să surclaseze BMW în clasamentul celor mai mari constructori, datorită unei creşteri de 11.3% la nivelul întregului an.

Germanii au reuşit să comercializeze 2.083.888 de unităţi, dintre care aproape jumătate (898.234 de unităţi) pe continentul european. Cea mai mare creştere de vânzări a venit de pe piaţa chineză, acolo unde Mercedes a vândut 472.844 de unităţi, cu peste 26% mai multe decât în 2015, însă succesul de pe piaţa asiatică a venit şi pe fondul unor discounturi atractive.

Între timp, BMW a înregistrat o creştere de 5.2% la 2.003.359 de unităţi, astfel că ocupă locul doi în clasamentul premium, cu numai 80.259 de unităţi mai puţine decât Mercedes. Succesul s-a datorat în bună măsură creşterii cu 22.3% raportată la nivelul gamei de SUV-uri X, care a totalizat o treime din totalul vânzărilor, în timp ce BMW Seria 7 a ajuns la 61.000 de unităţi după o creştere de peste 69%.

Dintre marii constructori premium, BMW este singurul care a oferit cifre de vânzări şi pentru piaţa din România. Astfel, producătorul de la Munchen a comercializat 2.676 de unităţi, cu aproape 38% mai multe decât în 2015. Cel mai bine vândut model este BMW X5 (471 de unităţi), urmat de X1 şi X3, în timp ce BMW Seria 7 beneficiază de 118 clienţi noi, dintre care o treime au ales versiunea cu ampatament mărit. 

BMW susţine că ocupă primul loc în România în topul vânzărilor de maşini electrice şi hibride, după ce a comercializat 68 de unităţi ecologice, dintre care 32 electrice (BMW i3) şi 36 plug-in hybrid, printre care şi 6 unităţi BMW i8.

Şi rivalii de la Audi au raportat vânzări record pentru anul 2016, însă creşterea a fost ceva mai mică decât în cazul celor de la BMW, de 3.8%, la 1.871.350 de unităţi. Constructorul de la Ingolstadt a vândut aproape jumătate dintre ele (860.600) în Europa, în timp ce vânzările din China au ajuns la 591.554 de unităţi, alte 210.000 unităţi fiind vândute în SUA.

Ceilalţi constructori premium au raportat de asemenea perioade foarte bune. Volvo a ajuns la vânzări de peste 534.000 de unităţi, în creştere cu 6.2%, ca urmare a evoluţiilor bune din China şi SUA. Singura piaţă majoră în care vânzările Volvo au înregistrat o scădere este chiar cea din Suedia (-1.3%). Mini, brandul citadin al celor de la BMW, a raportat de asemenea o creştere de 6.4%, la 360.000 de unităţi, în timp ce Infiniti, brandul de lux al celor de la Nissan, a comercializat peste 230.000 de unităţi, în creştere cu 7% faţă de 2015.

Smart, brandul celor de la Mercedes care se luptă pentru segmentul urban, la fel că Mini, a vândut 144.479 de unităţi, în creştere cu 21% comparativ cu anul precedent. Rolls-Royce a reuşit să depăşească pragul de 4.000 unităţi (creştere de 6%), în timp ce Lamborghini şi-a sporit vânzările cu 7%, la la 3.457 unităţi.

Marcă Vânzări 2016 Vânzări 2015 Variaţie
Mercedes 2.083.888 1.871.511 +11.3%
BMW 2.003.359 1.905.234 +5.2%
Audi 1.871.350 1.803.250 +3.8%
Volvo 534.332 503.127 +6.2%
Land Rover n/a n/a n/a
Lexus n/a n/a n/a
Mini 360.233 338.466 +6.4%
Porsche n/a n/a n/a
Infiniti 230.000 215.250 +7%
Smart 144.479 119.398 +21%
Jaguar n/a n/a n/a
Maserati n/a n/a n/a
Bentley n/a n/a n/a
Rolls-Royce 4.011 3.785 +6.0%
Lamborghini 3.457 3.245 +7%

Ceilalţi constructori nu au publicat încă datele de vânzări pentru 2016. 

  • Duduvlad, marţi, 10.01.2017 16:55

    Poate sunt eu prea critic dar :"germanii au învins BMW cu 80.000 de unităţi" nu suna totusi putin ciudat? :) BMW ce sunt? BMW nu-s germani ci-s nemti ? :)

  • Andrei, marţi, 10.01.2017 17:13

    Ca sa nu mai vorbim de amaratii de teutoni de pe locul trei :)

  • vianu, marţi, 10.01.2017 18:29

    titlul e logic joianis ce-i? neamt sau german? PS. au anuntat la un post independent de stiti....presedintele e pe cale sa-si termine urarile de bine din cuvantul de Anul Nou.

  • vii_anu' ăsta cu altceva?, marţi, 10.01.2017 21:33

    Vii anu' ăsta cu chestii mai elevate? Ceva pentru clasa a V-a +?

  • Marian, marţi, 10.01.2017 21:49

    Adevarate marci de volum :)) Cand vinzi cate 2 milioane de masini te mai crezi premium ??? Hai pe bune Mercedes cu motoare de Renault, Audi cu motoare de VW se cred producatori premium. Eu inteleg ca e premium un produs pe care nu si-l permite tot poporul. O masina pe care o vezi rar, un ceas fain, un stilou, un tablou, chestii deosebite, nu pe care le vezi la orice colt de strada. Mercedes A160 pret de pornire 24.000 euro. Pai mai scump ajunge un Hyundai I30 frumos configurat, o Toyota Avensis, o Kia, fara sa aiba pretentii de premium, dar care sunt peste.

  • inexorabil, marţi, 10.01.2017 23:27

    Ei, și dumneata acum, domnule Marian, aristocratule desuet :) Toa’rășu’ Mickey (Duță) a deschis programul de mare success “Luxul pentru toți”. Ce, nu te-ai ȋntâlnit cu vreo creație a Triadei la piață, ȋncărcată cu cartofi sau pepeni? Dar ȋți amintești de acel clip de pe AM cu acel cuplu care transporta oi ȋntr-o remorcă trasă de Lamborghini? (cei doi fiind niște berbeci, evident). Pragmatismul caracterizează din plin vremurile noastre…La urma urmei, cine dintre noi tresare și ȋntoarce capul pe stradă (nu numai ȋn cazul Triadei și al lui Volvo, ci și al vreunui rătăcit de Lexus sau Cadillac), exclamând extaziat “Wow!” ? Astăzi, definiția larg acceptată a lui premium este: “Să vadă și să știe toată lumea c-am intrat și io, mânca-ți-aș, ȋn rândul ei”.

  • vianu, miercuri, 11.01.2017 00:05

    @vii_anu' ăsta cu altceva? si sa risc sa nu mai intelegi ce scriu? pai daca ajungi sa cauti cuvintele in dictionar?...iti moare neuronu' cum imi moare mie chefu' cand il astept pe "neamtu'" nostru sa-si termine fraza. da' uite aici ceva de clasa 5a+....pai daca ne uitam asa, la o adica - scurt, aia de pe locul 3 au cea mai mica crestere, fiind sub media anuala per segment. Ceea ce inseamna ca au pierdut clienti....life's a beach :(. Cu tot marketingul cum ca ar fi marca cu cele mai mari investitii in tehnologie (si nu contest) mi se pare ca au cam luat-o usor in palma dupa ce au fost prinsi cu matrapazlacurile alea. si da-mi un semn cand treci intr-a VI a, ok? si acum, pentru ca imi place Volvo nu pot sa nu observ ca astia's pe cai mari. Abia astept crossoverele alea. Iar Smart....:) face figura frumoasa in ciuda unor soferi (fara permis) de pe AM care preconizau ca nu vor face mare lucru cu noile modele inrudite cu Renault. Ceea ce insemna ca romanul ramane prizonier prejudecatilor dar si aerelor de capra raioasa.

  • Seat, miercuri, 11.01.2017 02:21

    un exeo sau chiar jetta le da clasa la design, valabil si pt bemve.

  • LR, miercuri, 11.01.2017 07:19

    Premium este, în multe cazuri, o etichetă, dacă ne raportăm la produsele de volum. Există produse de volum care pot avea o calitate aproape premium. Depinde ce vrei să plătești: calitatea sau eticheta. Unii sunt interesați de imagine, alții sunt pragmatici.

  • BMW, miercuri, 11.01.2017 08:25

    Mercedes a devenit ca Toyota lowcost A-class si CLA si GLA niste rahat-uri Metris ce asta e masina ??? PORNOGRAFII TATA. Da prostii dau cu banii pe steluta.

  • LESS TALK, miercuri, 11.01.2017 17:48

    Au intrat si dubitele aici ?

  • nu conteaza, miercuri, 11.01.2017 21:51

    Da,alea de la Audi si BMW.