Vânzările Dacia la nivel global au crescut cu 7.2% în primele trei luni ale anului: Duster se apropie de Sandero

Publicat sâmbătă, 27.04.2019 12:17 de Daniel Popescu

Dacia a vândut 184.000 de mașini la nivel global în primele trei luni ale anului, în contextul în care Duster și-a dublat numărul de clienți și s-a apropiat de liderul Sandero.

Publicația Car Industry Analysis a realizat recent o analiză cu privire la evoluția mărcii Dacia pe plan global în primele trei luni ale acestui an.

Potrivit datelor compilate de sursa citată, Dacia a comercializat aproximativ 184.000 de unități la nivel global în primele trei luni ale anului, în creștere cu 7.2% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

La fel ca în ultimii ani, Dacia Sandero este cel mai vândut model al constructorului de la Mioveni, cu 69.914 unități. Totuși, ca urmare a faptului că se apropie de finalul actualului ciclu de viață, subcompacta a stagnat la vânzări față de anul trecut.

În schimb, Dacia Duster a înregistrat o creștere spectaculoasă a vânzărilor, cu peste 106%, la 56.447 de unități în primul trimestru al anului. În acest ritm, este practic doar o chestiune de timp până când Duster va deveni cel mai vândut model din gama producătorului român. De altfel, o astfel de tendință s-a remarcat recent și pe piața din România, întrucât Duster a obținut mai multe înmatriculări decât Sandero în perioada ianuarie-martie.

Podiumul Dacia este ocupat de Dokker, care a înregistrat 24.391 de unități după o creștere cu 8% a vânzărilor, în timp ce locul patru i-a revenit lui Logan, cu 17.556 de unități. Cel mai popular model din România a înregistrat și pe piața internațională o creștere a vânzărilor de 14%.

Singurul model Dacia cu vânzări în regres în primul trimestru a fost Lodgy, care s-a oprit la 8.874 unități, în scădere cu 8%. De asemenea, datele Car Industry Analysis arată că Dacia a comercializat în primul trimestru și 6.824 unități din generația anterioară Duster.

Via CarIndustryAnalysis