Vânzările de mașini electrice au scăzut cu 37% în România, în ultimele 9 luni

Publicat marţi, 08.10.2024 12:42 de Tiberiu Safta

Potrivit unui nou raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România, vânzările de mașini electrice au scăzut cu 37% în ultimele 9 luni. Scăderea vânzărilor este rezultatul înjumătățirii programului Rabla.

De la începutul anului și până la finalul lui septembrie, românii au cumpărat 7331 de mașini electrice noi, potrivit unui nou raport APIA. Același raport relevă faptul că vânzările acestor mașini au scăzut cu 37% prin comparație cu același interval din 2023. Dan Vardie, șeful APIA, consideră această scădere ca fiind una dramatică, însă precizează că motivul din spatele acestor scăderi este înjumătățirea programului Rabla.

„Tot ce reprezintă soluții cu mai puțină poluare, noi credem că este mai bine”, a declarat Vardie. „Suntem în aceeași ecuație complicată și, din păcate, ultimele luni au adâncit această ecuație. Vorbim despre cea mai puternică lovitură care a fost înjumătățirea programelor Rabla. A fost o lovitură crâncenă. Ne place, nu place, sau îi place sau nu ministrului Mediului, înjumătățirea programului Rabla a avut un efect nedorit și nu e deloc o întâmplare”, a mai adăugat șeful APIA.

Conform aceluiași raport, vânzările totale de mașini noi au crescut cu 6% în intervalul ianuarie – septembrie 2024. Până acum, au fost vândute 67.789 de mașini cu motoare pe benzină, ceea ce înseamnă o creștere de 1%. Simultan, românii au cumpărat 17.003 mașini noi cu motoare diesel, un plus de 16.8% față de aceeași perioadă de anul trecut.

Totuși, mașinile cu motoare diesel nu s-au vândut în număr la fel de mare ca cele cu motorizări electrificate. Aceste vehicule au fost vândute în 27.144 de unități, de unde rezultă o creștere de 5.5%. În această categorie intră mașinile hibride simple, hibride plug-in și electrice. Dintre acestea, au fost înmatriculate 15.280 de mașini hibride simple (+53%), respectiv 4533 de mașini hibride PHEV (+13%).

via Economica

  • un cetatean, marţi, 08.10.2024 14:23

    Spor la citit baieti, iata un clasament in care Romania este in rand cu Europa

  • Ion, marţi, 08.10.2024 14:51

    Domnul Vardie să mai lase pupatul în fund al importatorilor care au făcut bani foarte mulți ne mai acordând discounturi clienților,punând toate reducerile în seama programului Rabla.

  • axabrt, marţi, 08.10.2024 15:59

    aplicam regula de 3 simpla, daca la scadere de 50% a subventiei vanzarile au scazut cu 37% la o scadere de 100% a subventiei vanzarile vor scadea cu 74% ? intreb pentru un prieten

  • Elektrikkk, marţi, 08.10.2024 16:53

    MAREA ÎNTREBARE deşi nu se văd cifrele, nu se poate aprecia... Câte maşini electrice FĂRĂ programul rabla au fost vândute în 2023 Şi câte maşini electrice FĂRĂ programul rabla au fost vândute în 2024 ?? Abia atunci am putea vedea dacă este o scădere reală sau nu, pe piaţa EV. Din procente ar părea că vânzările, de electrice non rabla, au crescut !!

  • Cătălin, marţi, 08.10.2024 17:16

    Guru Dan Vardie is still alive? Că tot avem declarații Tavares, de Meio- Maio (Renault), una pe săptămână, Dan Vardie nimic. A ieșit din plictisul lui johannistic?

  • Matei_cel_nou, marţi, 08.10.2024 17:20

    Da, citesc: UK electric car sales hit record high in September. Sales of new electric vehicles in the UK hit a monthly record in September reaching a 20.5 per cent share of all vehicle sales, up from 16.6 per cent for the same month in 2023, data from trade association the Society of Motor Manufacturers and Traders shows. Cetățene, spor la comentat.

  • @Matei, marţi, 08.10.2024 17:48

    Spor la citit si aici, e tot de la tine din UK: https://www.autoexpress.co.uk/consumer-news/364550/demand-diesel-cars-grows-faster-evs-despite-ps2bn-unprecedented-electric-car

  • Matei_cel_nou, marţi, 08.10.2024 17:58

    Da, am citit de când a apărut. Nu și-au ales prea bine momentul, nu? :))

  • Kap, marţi, 08.10.2024 20:29

    Convenabil, s-a luat ca referință o piață pe care electricele sunt (încă) pe plus, Marea Britanie. Să aprofundăm zic: ”Fleets drove much of this growth, with deliveries rising 36.8% to account for more than three quarters (75.9%) of BEV registrations. Private BEV demand also rose, up 3.6% after unprecedented manufacturer discounting, but this was equivalent to just 410 additional registrations. Consumer demand for diesel grew at a faster rate, increasing 17.1% in September – a volume uplift of 1,367 units.” 1. Peste trei sferturi din creșterea electricelor e datorată flotelor unor companii. 2. Cu discounturi FĂRĂ PRECEDENT, la persoane fizice creșterea pe septembrie e modestă, mai mică decât la DIESEL! ”Year-to-date private BEV demand remains down -6.3%” [...] Previous assumptions of a market delivering steady BEV growth, [..] have not come to fruition, with the upfront cost of BEV models remaining stubbornly high. Added to this is consumers’ lack of confidence in the UK’s charging provision [...] still acts as a barrier to BEV take up". Și ăsta e exemplul lor optimist, vin acuși cifrele ACEA pe septembrie.....

  • @kap de gumă, marţi, 08.10.2024 20:40

    Da, încă sunt probleme. Diesel-ul nu mai contează, creștere sau nu, sunt din electrice și acolo vor rămâne. Vânzările sunt mereu impulsionat de flote. Companiile le oferă angajaților ca parte din beneficiile jobului. Oare companiile de ce nu cumpără diesel, ca sunt mai ieftine și cică asta vrea angajatul??

  • spaclu lu manole, miercuri, 09.10.2024 02:11

    Nu sunt mare fan de ecologie si incalzire globala. Totusi, clip-ul asta nu poate sa nu-ti dea de gandit. E foarte scurt si la obiect, pentru cine vrea sa inteleaga niste lucruri: https://www.youtube.com/shorts/BPQ1x9ra5js Eu cred ca sunt niste diferente intre iernile din copilarie si cele din ziua de azi. Inca mai am memorie sa-mi aduc aminte :) Chiar daca pentru mine incalzirea globala a fost ceva pe un plan foarte foarte indepartat, devine tot mai greu de ignorat in ziua de azi. Deci daca un putz abandonat poate sa produca poluare in halul ala, va dati seama cate alte mizerii adiacente se produc din cauza industriei petroliere. Comment-ul meu n-are legatura cu articolul, in afara de faptul ca odata cu trecerea timpului, imi e tot mai clar ca masina electrica e perfecta pentru oras. Cu cat scapam mai repede de arderile fosile, cu atat mai bine pentru toti. Dar in primul rand, aglomerarile urbane pot fi rezolvate relativ simplu cu tehnologia asta. Optimizarea motoarelor cu combustie interna e cruciala in ziua de azi. Sunt deja mult prea multe, in toate industriile posibile.