Șeful Volkswagen: „producătorii chinezi ar trebui să evite taxele vamale dacă investesc în UE”
Oliver Blume, șeful Grupului Volkswagen, este de părere că producătorii chinezi de mașini electrice ar trebui să aibă posibilitatea de a evita noile taxe vamale cu condiția ca aceștia să investească în Uniunea Europeană.
Săptămâna trecută, Uniunea Europeană a adoptat noile taxe vamale definitive pentru toate mașinile electrice produse în China. Aceste taxe afectează atât producătorii chinezi, cât și constructorii europeni care aleg să producă astfel de mașini în țara asiatică. Mai multe mărci, în special cele germane, s-au opus adoptării noilor taxe. În votul din 4 octombrie, 10 state membre UE au votat pentru adoptarea noilor taxe, în timp ce Germania, împreună cu alte 4 state au votat împotrivă, iar alte 12 țări s-au abținut de la vot.
Printre producătorii care se opun noilor taxe este Volkswagen. La fel ca în cazul BMW și Mercedes-Benz, o treime din vânzările grupului cu sediul la Wolfsburg sunt cele de pe piața chineză. Oliver Blume, CEO-ul Grupului Volkswagen, a sugerat că producătorii chinezi ar trebui să fie scutiți de la aceste taxe dacă aleg să investească în Uniunea Europeană.
„Posibilele tarife punitive ar fi deosebit de riscante pentru industria auto germană”, a declarat Blume pentru publicația Bild am Sonntag. „Ne-am confrunta cu dezavantaje semnificative pe piața chineză. Tocmai de aceea ne opunem clar unor astfel de reguli noi”, a mai adăugat CEO-ul grupului german.
Alături de această declarație, Oliver Blume mai precizează că firmele chineze care creează locuri de muncă noi și care colaborează cu firme locale în Uniunea Europeană ar trebui să primească beneficii și să fie scutite de noile taxe de 35%. La acestea nu se adaugă taxa existentă de 10%.
De ce-ar băga China bani în Europa când aici energia și alte resurse sunt extrem de scumpe?! Investițiile se fac în zonele unde resursele sunt ieftine și accesibile. Mai nou Ucraina amenință că nu va mai tranzita gazele rusești lucru care ar duce la niște prețuri ce vor face industria europeană irelevantă. Mai bine fac fabrici sau exportă mașini în Asia, Africa, America de Sud. Vor anihila complet industria auto vestică cu prețuri mult mai mici. Electrice le le vor păstra pentru ei deoarece au și infrastructura necesară alimentării lor.