OFICIAL: Uniunea Europeană a aprobat taxele vamale definitive pentru mașinile electrice din China
Uniunea Europeană a aprobat oficial noile taxe vamale definitive pentru mașinile electrice produse în China. Negocierile între UE și China vor continua, iar noile taxe urmează să intre în vigoare din noiembrie.
În urma unui vot al celor 27 de state membre, Uniunea Europeană a aprobat astăzi noile taxe vamale definitive pentru mașinile electrice produse în China. Astfel, Comisia Europeană va impune taxe vamale de 35% pentru aceste mașini, la care se va mai adăuga și taxa existentă de 10%.
Rezultatul aprobării taxelor vine în ciuda mai multor voci care au îndemnat să respingă noile taxe. Printre cei care s-au opus acestora se numără și producători europeni, cum ar fi BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen. Cu toate acestea, Comisia Europeană a precizat că va începe o nouă rundă de negocieri cu China. Guvernul de la Beijing este cel mai mare opozant al introducerii noilor taxe.
Mai devreme în acest an, Comisia Europeană a finalizat o anchetă prin care a concluzionat că producătorii chinezi primesc subvenții prea mari din partea guvernului chinez în detrimentul constructorilor europeni. Autoritățile din China au respins rezultatul anchetei și au amenințat că vor impune taxe vamale pentru mașini și alimente provenite din spațiul Uniunii Europene.
Ca urmare a anchetei, UE a introdus în luna iulie taxe vamale temporare pentru mașinile electrice produse în China. Noile taxe definitive vor trebui să fie trecute într-un registru oficial până în 30 octombrie, potrivit Comisiei.
Executivul Uniunii Europene a mai precizat că orice alternativă la aceste taxe vamale, cum ar fi prețul minim, trebuie să respecte cerințe stricte, care să se alinieze cu regulile impuse de Organizația Mondială a Comerțului (WTO). Uniunea Europeană încearcă să-și reducă dependența față de China. Într-un raport semnat de Mario Draghi, fostul premier al Italiei și fostul președinte al Băncii Centrale Europene, competiția sponsorizată de statul chinez este percepută ca o amenințare la adresa UE, care poate fi vulnerabilă la constrângere.
Inteleg ca iubitorii de trocariciuri chinezesti vor plati un plus de 45% la pretul masinii?