Vânzările de mașini noi au crescut cu 3% în Europa, în martie

Publicat joi, 24.04.2025 15:46 de Tiberiu Safta

Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu 2.8% în Europa, în luna martie. În primul trimestru, piața auto europeană a avut o scădere minimă.

Europenii au cumpărat 1.422.628 de mașini noi în luna martie. Noile date furnizate de ACEA ia în considerare țările din Uniunea Europeană, cât și cele membre EFTA și Marea Britanie. Numărul mașinilor noi a crescut cu 2.8% față de martie 2024.

Cele mai multe mașini vândute în prima lună a primăverii au fost cele cu motoare hibride. Mai exact, europenii au cumpărat 527.091 astfel de mașini, în creștere cu 24.5% față de aceeași perioadă de anul trecut. Urmează mașinile cu motoare pe benzină, comercializate în 393.455 de exemplare, ceea ce înseamnă o scădere de 20.1%.

Mașinile electrice s-au vândut în 242.913 exemplare, adică un plus de 23.6%. Acestea sunt urmate de mașinile cu motoare PHEV, vândute în 119.398 de bucăți (+19.5%). La final, mașinile cu motoare diesel au fost vândute în 105.699 exemplare, mai puține cu 24.2% față de martie 2024.

În primele 3 luni ale lui 2025, europenii au cumpărat 3.382.057 mașini noi, ceea ce înseamnă o scădere de 0.4% față de aceeași perioadă de anul trecut. Și aici, mașinile hibride au fost cele mai vândute, cu 1.214.728 de exemplare vândute (+20.5%). Mașinile electrice au avut cea mai mare creștere, de 28%, în timp ce scăderea cea mai mare a fost la vehiculele cu motoare diesel (-26.3%).

La fel ca până acum, Grupul Volkswagen este lider detașat în clasamentul mărcilor, cu 271.382 de mașini vândute de mărcile din cadrul grupului german în martie. Asta înseamnă o creștere de 7.8%. În primele 3 luni, grupul de la Wolfsburg a vândut 724.045 mașini noi, mai multe cu 4.8%.

Pe locul 2 este Stellantis, cu 173.080 mașini noi vândute în martie, mai puține cu 8.4%. În primul trimestru, grupul multinațional a reușit să vândă 450.814 mașini noi, ceea ce înseamnă o scădere de 14%.

Podiumul este completat de Grupul Renault, cu 120.724 de mașini noi vândute în martie (+11.6%) și 312.983 mașini noi comercializate în primele 3 luni ale lui 2025 (+9.5%). Dacia a reușit să vândă 50.056 mașini noi în Europa, în martie (+6%), respectiv 142.121 de mașini în primele 3 luni (+0.8%).

via ACEA

  • Matei_cel_nou, joi, 24.04.2025 15:50

    Trompețici, aveți cuvântul. Ooo, ușor, nu vă îngrămădiți!

  • Mihai, joi, 24.04.2025 16:12

    Dar nu inteleg ceva: au disparut subventiile, lumea s-a lamurit ca nu sunt bune, nu se incarca repede, iau foc, nu am autonomie ca a fost iarna, bla, bla bla ... Si totusi oamenii le cumpara pe cele ELECTRICE si nu le mai iau pe cele DIZAL cu super autonomie, pe care le alimentezi la pompa in 2 minute si poti face mii de km... Ceva pe undeva nu functioneaza. Danut, Dutz, voi ce ziceti??? Ca vorba aia, au disparut subventiile si a fost iarna pana acum :))

  • Dutz, joi, 24.04.2025 16:26

    E FIX cum am prezis eu, TOTUL se adeverește. S-a terminat cu electricele, cine a vrut gadget și-a luat deja. Așa se întâmplă când șefii producătorilor nu ascultă de mine și investesc miliarde în mașini pe care nu LE VREA NIMENI. Niște foci spălate pe creier care se vaccinează și își umple burțile cu cadavre. Și cu cicluri de găină.

  • Jian de la Calafat, joi, 24.04.2025 18:39

    @Dutz: pardon, binevoieste a-mi recunoaste intaietatea si meritele de a prezice cu celeritate catastrofala prabusire a vanzarilor de electrice. Cifrele de vanzari prognozate de mine se adeveresc invariabil luna de luna, trimestru de trimestru si an de an, iar dieselul isi continua marsul triumfal zdrobind toate clasamentele si topurile europene. Nu luati de bune cifrele vadit eronate din articol, trebuie sa ma credeti pe mine, solutia matura domina autoritar vanzarile cu procente de peste 98-99% in ciuda piedicilor puse de zabaucul De Meo. Dacia, daca nu ar fi fost vaduvita in mod ticalos de motorizarea dCi, ar fi putut fi parte la acest veritabil tur de forta al inventiei lui Rudolf Diesel, dar in conditiile date, nu-i ramane decat sa se zbata pe buza falimentului care bate la usa, clopotele deja suna asurzitor pentru Dacia. Batalia a fost pierduta, iminentul este aproape si desi nu vreau sa fiu partas la acest teribil sfarsit ce poarta amprenta despotului De Meo, am sa continui neabatut sa furnizez ca si pana acum cele mai profunde si certe informatii cu putinta.

  • @Dutz, joi, 24.04.2025 19:11

    Este fix asa, toate focile renunta la dieseluri si iau electrice pentru ca le-ai zis tu ca nu e bune si nu se merita fara subventii. Toate focile alea nu mai cumpara electrice si revin in masa la diesel. Cifrele de vanzari arata clar ca au scazut drastic vanzarile de electrice si au crescut numarul de dieseluri vandute. Se vand alea DIZAL ca painea calda, la talcioc si de catre samsarii care inca prostesc papagalii ca tine ca merg bine.

  • @@Dutz, joi, 24.04.2025 19:20

    Bă, unii din voi nu prea sesizați sarcasmul.

  • zarnesteanu, joi, 24.04.2025 19:54

    Cineva iarasi nu se poate abtine. Cineva, cu un ego super-umflat simte nevoia sa dea peste nas si sa aiba ultimul cuvant. E absolut ... fara cuvinte. Chiar nu poti sa te bucuri de volanul care-l tii in mana si sa-ti vezi de treaba? Pe bune, cat de seaca trebuie sa-ti fie viata, sa jubilezi la niste cifre de vanzari care nu depind cu nimic de tine. Ma gandesc cat de asanata ar fi sectiunea de comentarii fara personajul trist, care trebuie sa-si verse obsesiile plictisitoare ani de zile la orice stire pro electrice. Am masina electrica si fara indoiala ca sunt in luna de miere. Totul nou, miroase frumos, liniste, putere, eleganta, face tot ce-i zic, imediat etc. Dar inca n-am dat de problemele lor specifice. Inca, masina mi se potriveste perfect la stilul de viata si nevoile curente. Sincer, am liber sa-mi iau un CLS sau S Class Executive (second hand decent, NU NOU) asa cum le-am visat ani de zile. Dar mi s-a dus orice interes pentru motoarele cu combustie. Chiar si pentru incredibilul Mercedes. Daca am gasit un deal bun la electrica pe care o vreau, am dat C Class-ul fara sa clipesc. Dar ... ma intereseaza un zero barat sa ma apuc sa fac misto pe-aici de oricine prefera motoarele pe combustie. E cea mai stupida pierdere de vreme sa ma frece pe mine pe ce isi cheltuie banii niste colegi de discutii pe Automarket.ro. Nu e nevoie decat de o umbra de inteligenta sa-ti dai seama ca oricine in jurul tau are alte prioritati si circumstante decat tine. Sunt comentarii anti-electrice? Care-i problema? Chiar trebuie pumnul in gura la orice nu seamana cu tine? Motoarele ice au spre 150 de ani de la inventare, au sute de milioane de fani in lume. Au avut farmecul lor. Acum vine altceva. Maine o sa fie iarasi ceva nou. In timpurile moderne totul evolueaza cu viteze ametioare. E greu chiar si pentru un specialist in domeniu sa tina pasul cu noutatile, dara-mi-te pentru omul de rand care isi vede de viata asa cum poate. Sincer, eu unul nu mai am energie. Pur si simplu e cel mai bine sa te lasi pe spate in fotoliu, sa faci ceea ce e important pentru tine si familie, iar in rest, fiecare cu pacea lui :)

  • Dutz, joi, 24.04.2025 20:34

    Ce penibili :)))