Vânzările grupului PSA au scăzut cu 13% în prima jumătate din 2019: cota de piață a rămas stabilă în Europa

Publicat luni, 15.07.2019 14:24 de Paul Cosma

Grupul PSA a înregistrat o scădere cu 13% a vânzărilor în primele 6 luni din 2019, din cauza performanțelor slabe din China și America de Sud. În schimb, cota de piață a grupului francez a rămas stabilă în Europa, la nivelul de 17.4%.

În prima jumătate a anului, PSA a vândut 1.9 milioane de vehicule, cu 12.8% față de cele 2.18 milioane înregistrate în perioada similară a lui 2018.

Rezultatul negativ a fost cauzat de scăderea vânzărilor din China (-62.1%), respectiv America Latină (-29.3%), însă veștile nu sunt atât de rele pentru grupul francez. PSA a reușit să-și stabilizeze cota de piață în Europa, la 17.4%. Francezii au rămas lideri pe segmentul LCV, cu o cotă de 24.7%.

La nivel european, vânzările PSA au fost puternic susținute de Citroen, cu ajutorul modelelor C5 Aircross și C3 Aircross, brandul reușind un record al ultimilor 8 ani.

Grupul PSA țintește o poziție fruntașă în cursa electromobilității, prin lansarea unor modele plug-in hybrid sau 100% electrice: DS3 Crossback E-Tense, Peugeot e-208 și e-2008, Opel Corsa-e (100% electrice), respectiv DS 7 Crossback E-Tense, Peugeot 3008 Hybrid, Peugeot 508 & 508 SW Hybrid, Opel Grandland X Hybrid4, Citroën C5 Aircross Hybrid (versiuni plug-in hybrid).

De asemenea, PSA vrea electrificare și în gama de vehicule comerciale ușoare, până în 2025, începând cu Citroen Berlingo și Peugeot Partner, care beneficiază de versiuni electrice.

Via PSA