Vehiculele Peugeot care au promovat mobilitatea electrică: de la citadinul VLV până la noile e-208 și e-2008
De-a lungul timpului, Peugeot a fost unul dintre constructorii care a pregătit concepte, prototipuri și modele de serie electrificate. Prima încercare a francezilor a fost realizată în 1941 prin VLV, un vehicul de oraș cu o autonomie de până la 80 de kilometri. În prezent, e-208 și e-2008 sunt modelele electrice moderne pregătite de francezi pentru publicul larg.
Peugeot este unul dintre constructorii europeni care a făcut o serie de pași importanți în ceea ce privește mobilitatea electrică. În prezent, gama electrificată a constructorului francez este formată din e-208, e-2008, 508 Hybrid și 3008 Hybrid4. De asemenea, producătorul din Hexagon activează și în segmentul utilitarelor electrice prin intermediul modelelor e-Expert și e-Traveller.
Dar Peugeot a cochetat cu mobilitatea electrică încă din 1941, anul în care producătorul francez lansa VLV (Véhicule Léger de Ville), un model gândit pentru oraș. Peugeot VLV avea două locuri și era echipat cu un motor electric care punea în mișcare roțile de pe puntea spate. Pentru alimentarea motorului, francezii ofereau un pachet de baterii amplasat în partea din față. Autonomia modelului electric era de până la 80 de kilometri, iar viteza de top comunicată de producător se oprea în dreptul valorii de 35 km/h.
Peugeot VLV a fost produs între 1941 și 1943 la uzina din La Garenne. În tot acest timp, francezii au asamblat 377 de exemplare.
La jumătatea anilor '70, Peugeot a demarat o serie de colaborări cu Alstom și EDF (Electricté de France). În urma acestor proiecte au fost dezvoltate șapte prototipuri electrice. Conceptele aveau la bază modelul Peugeot 104 și erau echipate cu sisteme electrice de propulsie. La începutul anilor '80, Peugeot a continuat să testeze acest tip de sisteme de propulsie și pe o serie de vehicule utilitare.
În 1993, Peugeot a lansat pe piață o versiune electrică a lui 106. Modelul folosea un pachet de baterii nichel-cadmiu, iar autonomia era de circa 100 de kilometri. Modelul a fost păstrat pe linia de asamblare până în 2003, însă doar 3.542 de unități 106 Electrique au fost vândute.
Soluția cu baterii nichel-cadmiu a fost integrată de Peugeot și pe conceptul Ion. Prototipul a fost prezentat în 1994 și a fost gândit ca o soluție pentru traficul din orașe. Un prototip electric asemănător a fost lansat în 1996 și s-a numit Tulip.
În același an, producătorul francez a expus la Paris conceptul Peugeot Touareg. Prototipul a luat forma unui buggy și fost echipat cu un motor electric capabil să ofere 35.5 kW. Motorul electric era asistat de un motor pe benzină cu un singur cilindru cu rol de generator.
În anul 2000, în cadrul Salonului Auto de la Paris, Peugeot a prezentat patru concepte dezvoltate sub bagheta lui Gérard Welter, iar două dintre acestea au fost complet electrice: e-doll și Bobslid. Peugeot e-doll a fost gândit ca un vehicul de oraș și oferea spațiu pentru trei persoane. Prototipul a fost echipat cu două motoare electrice preluate direct de pe scuterul electric Scoot'elec. Conceptul Bobslid propunea tot trei locuri, iar cele patru roți erau puse în mișcare de 40 de motoare electrice.
Peugeot BB1 a fost lansat la Frankfurt în 2009 și a fost gândit ca un vehicul electric de oraș. Prototipul putea gâzdui până la patru persoane, avea o caroserie fabricată din fibră de carbon, iar bateria Li-Ion oferea o autonomie de până la 100 de kilometri.
Un an mai târziu, francezii au expus roadster-ul EX1, un vehicul de performanță echipat cu două motoare electrice capabile să ofere un total 340 de cai putere. EX1 putea accelera de la 0 la 100 km/h în 2.24 de secunde, iar viteza de top se oprea în dreptul valorii de 260 km/h.
Cele mai recente vehicule electrice destinate publicului larg sunt e-208 și e-2008. Ambele sunt disponibile și pe piața din România: hatchback-ul e-208 pornește de la 29.990 de euro, iar SUV-ul electric pleacă de la 33.490 de euro.