Versiunea plug-in hybrid a lui BMW X5 poate fi comandată și în România: SUV-ul cu autonomie electrică de până la 87 de kilometri pornește de la 77.000 de euro
BMW X5 xDrive45e este disponibil și pe piața din România. SUV-ul plug-in hybrid cu 394 CP pornește de la 76.933 de euro. Autonomia în modul electric ajunge până la 87 de kilometri (WLTP).
Versiunea plug-in hybrid BMW X5 xDrive45e poate fi comandată și în România. Prețul de pornire anunțat de constructorul german este de 76.933 de euro, fără o posibilă reducere primită prin intermediul programului Rabla Plus. Primele livrări sunt așteptate în luna noiembrie.
Valoarea tichetului oferit de stat în cazul achiziționării unui plug-in hybrid este de 20.000 de lei. La jumătatea lunii trecute,
Noua variantă pregătită de constructorul german este echipată cu motorul pe benzină de 3.0 litri cu șase cilindri care oferă 286 de cai putere între 5.000 și 6.000 rpm și 450 Nm începând cu 1.500 rpm. Alături de unitatea cu combustie internă se află și un motor electric capabil să ofere 83 kW (113 CP) și 265 Nm. În total, sistemul plug-in hybrid dezvoltat de constructorul german pentru BMW X5 generează 394 de cai putere și 600 Nm.
Resursele sunt gestionate de o cutie automată cu opt rapoarte și de sistemul de tracțiune integrală xDrive. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.6 secunde (cu 1.2 secunde mai rapid comparativ cu vechea versiune PHEV), în timp ce viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 235 km/h.
În modul electric, viteza maximă este limitată la 135 km/h (cu 15 km/h în plus față de vechiul X5 PHEV). Pentru a ține în viață motorul electric, BMW a integrat o baterie cu capacitatea de 21.6 kWh. Mulțumită acesteia, autonomia electrică a SUV-ului german este cuprinsă între 67 și 87 de kilometri, valori obținute în urma testelor WLTP.
Volumul portbagajului ajunge la 500 de litri, cu 145 de litri mai puțin comparativ cu versiunile echipate doar cu motoare cu combustie internă.
La prima vedere, pentru un SIM (Sport Inutility Mammouth :-)) nu pare prea scump. Și nici rea autonomia de 87 km WLTP în mod electric (dac-aș fi răutăcios, l-aș îndemna pe colegul ACE-Craiova să-l cumpere imediat.) La a doua privire însă, cu o baterie similară sunt posibili cca. 200 km c-un Hyundai e-Ioniq... Nu mai zic de a treia privire... și mai chiorâșă, a contribuabilului cu mașină de 7-8 ori mai ieftină. Sau chiar fără mașină. Care finanțează însă vrând-nevrând pseudo-ecologiștii -- ipocriți din simplul motiv al alegerii deplasării a 1,4 persoane (medie statistică) c-un camion de 2,5 tone. Dar uite cum ei sunt cei favorizați d-un stat stând static :-) mereu în genunchi sub biciul eco-marxiștilor UE. ...Care ar fi culmea să creadă-n consumurile oficial comunicate ptentruPHEV-uri (probabil cca. 3 l/100 km și-n cazul ăsta.)