Volkswagen ID.3 a devenit cea mai vândută mașină electrică din Europa: hatchback-ul a detronat Renault Zoe în luna octombrie
Volkswagen ID.3 a fost cea mai vândută mașină electrică în Europa în luna octombrie cu peste 10.000 de unități. Hatchback-ul german a detronat astfel Renault Zoe, care s-a poziționat la mai puțin de o mie de unități în spate.
Livrările lui Volkswagen ID.3 au început în această toamnă, însă hatchback-ul electric se bucură deja de o popularitate majoră în Europa.
După ce în luna septembrie a debutat pe locul trei, modelul german a reușit o nouă performanță, potrivit celui mai recent raport al companiei de analiză Jato Dynamics.
Astfel, Volkswagen ID.3 a fost cea mai vândută mașină electrică în Europa în luna octombrie, cu 10.475 de unități.
Livrările sunt în creștere comparativ cu cele 7.897 unități livrate în septembrie, însă aceste cifre au două explicații concrete. Pe de o parte, Volkswagen a primit circa 24.000 de comenzi ferme începând din luna iunie, iar livrările au demarat abia recent.
Pe de altă parte, Jato menționează că peste jumătate dintre comenzi au provenit de la companii, care le-au achiziționat pentru propriile flote sau pentru servicii de car-sharing.
Renault Zoe, liderul tradițional al segmentului, a ocupat locul doi cu 9.778 unități, în timp ce podiumul este completat de Hyundai Kona cu 5.261 unități. Kia e-Niro și Peugeot e-2008 au înregistrat aproape 4.000 de unități fiecare, în timp ce Smart ForTwo a avut vânzări mai bune decât BMW i3, Opel e-Corsa și Mini Cooper SE. Altă dată lider incontestabil al segmentului, Nissan Leaf a încheiat luna octombrie doar pe locul 10.
Citește aici testul Automarket cu Volkswagen ID.3.
Loc | Model | Unități |
1 | Volkswagen ID.3 | 10.475 |
2 | Renault Zoe | 9.778 |
3 | Hyundai Kona Electric | 5.261 |
4 | Kia e-Niro | 3.868 |
5 | Peugeot 208 | 3.757 |
MAȘINI PLUG-IN HYBRID
În mod surprinzător, după retragerea temporară de la vânzare a lui Ford Kuga PHEV, segmentul plug-in hybrid este dominat acum de modele premium.
Pe prima poziție în luna octombrie a fost versiunea plug-in hybrid a lui Mercedes-Benz Clasa A cu 4.209 unități, urmată la mică distanță de Volvo XC40 (3.728 unități) și Volkswagen Passat (3.606 unități).
La foarte mică distanță în spate se află alte două modele premium, și anume BMW Seria 3 și Audi Q5, urmate de Volkswagen Golf și Renault Captur. Practic, în acest segment concurența este una foarte puternică.
Loc | Model | Unități |
1 | Mercedes-Benz Clasa A | 4.209 |
2 | Volvo XC40 | 3.728 |
3 | Volkswagen Passat | 3.606 |
4 | BMW Seria 3 | 3.597 |
5 | Audi Q5 | 3.565 |
MAȘINI HIBRIDE
Topul vânzărilor la modele hibride de orice fel este dominat de Toyota cu Yaris (13.338 de unități) și Corolla (9.728 unități), însă podiumul îi aparține și lui Fiat Panda.
De asemenea, Ford Puma este în continuare pe poziția a patra în acest clasament cu 9.054 de unități, la circa 500 de unități de Panda.
Datele din acest articol sunt valabile pentru cele mai importante 20 de piețe auto din Europa.
Loc | Model | Unități |
1 | Toyota Yaris | 13.338 |
2 | Toyota Corolla | 9.728 |
3 | Fiat Panda | 9.611 |
4 | Ford Puma | 9.054 |
5 | Fiat 500 | 7.420 |
Via Jato Dynamics
VW ID.x ca şi Opel e-corsa şi Peugeot e-208, e-2008 sunt maşini eminamente gândite ca să fie foarte bune, maşini electrice frumoase şi făcute serios, nu în scârbă (gen veterana urâtă Nissan Leaf) Zoe e cam între.... nici urâtă, nici frumoasă, dar răcirea cu aer.... Nu este nimic de mirare, faptul că VW se instalează pe podium bine. Să vedem ID.2 scos care o să rupă la vânzări !!!