Mercedes-Benz a rămas cel mai mare constructor auto premium și în 2020: avans de 135.000 de unități față de BMW
Mercedes-Benz a fost și în 2020 cel mai mare constructor auto premium din lume după ce a comercializat 2.16 milioane de mașini, cu 135.000 de unități mai mult decât BMW. Audi a ocupat din nou poziția a treia cu 1.69 milioane de exemplare.
Cei mai mari constructori auto premium din lume au încheiat anul 2020 cu scăderi comparabile ale vânzărilor la nivel global, pe fondul pandemiei de coronavirus.
Mercedes-Benz a fost cel mai mare constructor auto premium din lume în 2020, un titlu pe care l-a obținut anual începând din 2016.
Producătorul din Stuttgart a raportat 2.16 milioane de mașini vândute, în scădere cu 7.5% comparativ cu 2019. Nemții au avut o creștere în China (11.7%), însă au înregistrat scăderi pe piețele din Europa (-16.4%), Germania (-13%) și Statele Unite (-13%).
Cel mai important segment pentru Mercedes-Benz este reprezentat de SUV-uri, care au adus mai mult de o treime din vânzările totale (885.000 de unități) după o creștere de 12.9%. De asemenea, segmentul compact a avut o creștere de 3.6% și a ajuns la aproximativ 691.000 de unități.
În schimb, brandul de performanță Mercedes-AMG a avut o scădere de 5.3% cu vânzări de peste 125.000 de exemplare.
BMW: scădere de 7.2%
Între timp, brandul BMW a încheiat anul cu puțin peste 2 milioane de mașini vândute la nivel global, în scădere cu 7.2% față de 2019. O contribuţie semnificativă la rezultatul din 2020 a fost adusă de modele precum Seria 7, Seria 8 şi BMW X7, care au însumat vânzări de 115.420 de unități și au avut o creștere de 12.4%.
Cu o creştere a vânzărilor de 6% (144.218 exemplare), divizia de performanță BMW M a încheiat 2020 ca fiind cel mai de succes din istoria sa.
Audi: sub 1.7 milioane de exemplare
Audi a încheiat 2020 cu o scădere 8.3% și 1.69 milioane de unități, mult sub cifrele raportate de Mercedes și BMW.
Constructorul din Ingolstadt a raportat un record de vânzări în China, cu 727.358 de unități și o creștere de 5.4%. Scăderi au fost înregistrate însă în Europa și Statele Unite, în timp ce vânzările Audi din Germania au avut un declin de 21.1% (214.427 de mașini).
Via Mercedes-Benz, BMW, Audi
Ce “performanța” face brandul Mercedes AMG ?