Kia a dezvăluit detaliile noului sedan premium K8

Publicat joi, 25.03.2021 11:00 de Lestyan Bela

Kia a dezvăluit datele tehnice ale noului K8. Berlina sud-coreeană va avea un motor V6 mai puternic și un interior cu multe materiale premium.

Prezentată publicului în februarie anul acesta, noua Kia K8 este o mașină care măsoară 5 metri în lungime și se dueleză cu sedan-uri premium.

Piesa de rezistență a gamei de motorizări este un propulsor V6 benzină de 3.5 litri care dezvoltă 296 de cai putere și 359 Nm. Performanțele motorului au fost mărite comparativ cu V6-le de 3.3 litri de pe modelul Cadenza pe care K8 îl înlocuiește (293 de cai putere și 343 Nm). Mai important este faptul că această versiune este oferită cu tracțiune integrală.

Kia dorește să vândă acest motor cu un sistem de injecție de propan lichid (LPI-Liquid Propane Injection). Agregatul este deja echipat cu injecție directă de benzină (GDI-Gasoline Direct Injection), dar în această versiune va dezvolta doar 237 de cai putere și un cuplu de 314 Nm.

Versiunea intermediară este echipată cu un motor de 2.5 litri în patru cilindri. Propulsorul oferă 195 de cai putere și 248 Nm cuplu. Ambele motorizări, cea de 2.5 litri și cea de 3.5 litri, vor fi cuplate la o cutie automată cu opt trepte.

O versiune de bază cu un motor de 1.6 litri este în dezvoltare și urmează să fie lansată lunile următoare.

Kia K8 vine cu o antifonare îmbunătățită. Astfel, zgomotele și vibrațiile în interior sunt mult reduse. Interior care este total regândit. Surprinzătoare este funcția „smart support” a scaunelor față. Ele coboară nivelul zonei șoldurilor și accentuează suportul lateral. Funcția poate fi activată, fie prin apăsarea butonului sport, fie în mod automat imediat ce mașina depășește 130 km/h.

Dotările includ scaune ventilate și un head-up display de 12 inch. Pentru prima oară, Kia a folosit un sistem de sunet Meridian cu 14 boxe. De asemenea, există două ecrane de 12 inch și pilot automat adaptiv. Nu în ultimul rând, Kia pune la dispozițe și un sistem de camere.

Kia K8 va debuta pe piață în luna aprilie în Coreea de Sud, iar vânzările la nivel global vor urma la scurt timp. Din păcate, Europa nu are prea multe șanse să primească sedanul cu aer premium.

Via: motor1.com

  • Moldovean, joi, 25.03.2021 11:10

    Chestie bizară: panoul ușii stânga e asimetric cu cel din dreapta. Stânga vine de parcă te înconjoară, dreapta nu. Ori așa se vede din poze. Dar mă îndoiesc.

  • ds, joi, 25.03.2021 11:14

    Dacă ar avea un motor cu capacitate rezonabilă, 2.0 sau 2.2-2.5 poate s-ar încadra și în Europa. Altfel bmw-mercedes-audi pot sta liniștiti.

  • Vespasiana Blandiana, joi, 25.03.2021 11:26

    "Din păcate, Europa nu are prea multe șanse să primească sedanul cu aer premium" :))),normal,noi primim flatulente de 1.0 si 1.5 sau mild-frigide cu baterii de telefon,cum am tot spus,in afara de senila si inca bogata Europă aflata pe patul de moarte,bolnava de ecomarxism,socialism,politic corect si taxat in prostie,ii doare acolo unde nu ajunge lumina soarelui pe cei din toata Asia,Africa si Americi de poluare,o sa ramanem.singurii cu industria pe butuci,someri berechet si imigranti garla. Personal, strict la subiect,exteriorul mi se pare slabut dar cel putin la fel de nasparliu ca cel al noului Maybach sau cel de la Bmw cu rinichii infipti in bot,dar interiorul,cu toate ca e inspirat de la alti constructori,mi se pare mai de bun gust decat tot ce gasesti in clasa mare acum la triada nemteasca.Cand o sa-si aduca asiaticii pe bune electricele(si nu numai) in Europa,atunci putem canta prohodul constructorilor europeni,n-o sa mai aiba nimic de oferit,dovada sta chiar in pozele de la articol,doar cu o taxare la sange a produselor noneuropene aa isi mai prelungeasca un pic agonia.Ati auzit de luciditate terminala (Terminal lucidity,mai ales la cei cu creierul atrofiat)? Sper sa aiba parte si Europa in ultimele ei clipe de asa ceva,poate realizeaza cat de imbecila a foat.

  • UnAlex, joi, 25.03.2021 11:52

    Nice a$$, shame about the face... Nimeni nu comenteaza despre asemanarea flagranta cu Ford Mondeo la partea frontala? Kia incearca ce a incercat si VW cu CC si Arteon, anume sa sa schimbe perceptia marcii. Celorlalti nu le-a mers, m-ar mira Kia sa aiba succes. @Moldovean - asa este dar nu e singurul model cu o astfel de solutie. Civicul meu e si mai asimetric, lucru asumat.

  • Seriff, joi, 25.03.2021 13:49

    Eu nu pricep asta, cu poluarea, de ce numai in Europa sunt prostiile astea, de ce Honda Accord se vinde bine mersi in SUA, de ce noul M.Outlander se vine bine mersi in SUA? Plus multe alte exemple, nu se aduca in Europa fiindca nu indeplinesc emisiile, la noi ajung doar 1.0 in 3 pistoane lesinate. Bine la saraci, ca bogatii merg tot cu 3.0 biturbo, ca doar nu se duc parlamentarii la schi cu 1.0 mild hybrid. Apropo masinile de la parlament ce emisii au?

  • mm, joi, 25.03.2021 15:17

    ca si la telefoane, materiale premium dar cu detalii de design infioratoare, (crestaturi, gauri in ecran vs grile si stopuri supradimensionate), cum au ajuns astia la concluzia ca ne-ar placea asa ceva nu stiu, n-am auzit pe unul sa laude aceste tendinte, sper sa dispara cat mai curand, cum ultimul telefon il am din2018, tocmai ca n-are crestaturi, asa si la masini o sa astept pana cand or sa dispara aceste grile idioate, pur si simplu ma fac sa vomit.