Conceptul Skoda Vision 7S dezvăluie noul limbaj de design al mărcii

Publicat miercuri, 31.08.2022 11:34 de Tiberiu Safta

Skoda a prezentat oficial noul concept Vision 7S. Acesta anunță un viitor SUV electric cu 7 locuri și dezvăluie noul limbaj de design al mărcii. Cu ocazia prezentării noului concept, Skoda își reîmprospătează identitatea vizuală cu un logo nou.

După o campanie de promovare a noului concept, Skoda a dezvăluit oficial noul concept Vision 7S. Așa cum am precizat mai înainte, noul concept reprezintă un viitor SUV electric cu 7 locuri și care aduce un limbaj de design complet nou pentru marca din Cehia.

Totodată, prezentarea noului concept aduce și o identitate vizuală nouă pentru constructorul ceh. Remarcăm un logo nou aici, alături de o identitate corporativă nouă a mărcii. Reîmprospătarea vizuală face parte din noua strategie de viitor a mărcii, numită Next Level – Skoda Strategy 2030.

NOUL LIMBAJ DE DESIGN MODERN SOLID

Conceptul Skoda Vision 7S marchează debutul oficial al noului limbaj de design Modern Solid. Anunțat încă din primăvara acestui an, noul limbaj de design promite un aspect mai simplist, care combină funcționalitatea, autenticitatea și robustețea viitoarelor modele de serie.

Partea frontală a conceptului are un design complet nou față de actualul limbaj de design al mărcii. Această zonă este botezată Tech-Deck Face și aduce o semnătură luminoasă nouă, o grilă diferită și o serie de detalii noi, care să scoată în evidență caracterul de SUV de teren al conceptului Vision 7S.

Noua grilă Tech-Deck Face este mai plată și mai lată față de ceea ce vedem la celelalte modele Skoda, iar aceasta este completată de noua siglă Skoda. Emblema este acompaniată de către o bandă iluminată, care se întinde pe toată lățimea conceptului și conține și o grafică iluminată. Extremitățile laterale ale grilei sunt confecționate din sticlă fumurie. Acestea ascund elegant senzorii conceptului.

LUMINI ÎN FORMA LITEREI T

Limbajul de design Modern Solid aduce o semnătură luminoasă nouă. Farurile LED sunt desenate în forma literei T și sunt aranjate în două rânduri. Luminile de zi sunt amplasate în partea de sus, iar acestea se întind până la aripile față. Imediat sub acestea sunt amplasate luminile principale.

Inclusiv stopurile sunt desenate identic. Partea superioară a blocului optic se întinde până la aripile spate, la fel ca în față. Oglinzile exterioare continuă acest trend de design, ele fiind desenate în forma literei T. Chiar și mânerele portierelor, care sunt ascunse, sunt concepute în acest fel.

CARACTER ROBUST

Noul concept Skoda Vision 7S este primul vehicul al mărcii vopsit într-o culoare verde mată, Explorer Green. Această nuanță scoate în evidență caracterul său robust, fiind acompaniată de o serie de elemente vizuale noi la barele de protecție. Integrate în bara față sunt nu mai puțin de 7 prize de aer, direcționate către sistemul de răcire și la frâne.

Asemenea prize de aer, 9 la număr, se regăsesc și la bara din spate. Priza de aer centrală este vopsită distinct în portocaliu și conține un element special care poate fi detașat. Acest element poate fi folosit ca un cârlig și poate fi folosit și pentru a tăia alimentarea electrică a mașinii în caz de urgență.

Trebuie menționat că barele de protecție sunt confecționate din anvelope reciclate. De altfel, cele mai multe elemente ale lui Skoda Vision 7S sunt realizate din materiale sustenabile.

Jantele măsoară 22 de inch și sunt sculptate în scopuri aerodinamice. Tot aici vedem și alte prize de aer amplasate între aripi și deasupra pragurilor laterale. Portierele spate se deschid în sensul opus celor din față, de unde putem remarca lipsa montantului B.

Nu în ultimul rând, linia plafonului plonjează subtil către partea din spate. Aici este prezent un eleron pentru o eficiență aero sporită dar și pentru un design ceva mai sportiv.

AUTONOMIE DE PESTE 600 DE KILOMETRI

Noul concept este bazat pe platforma MEB și este alimentat cu un acumulator de 89 de kWh. Asta înseamnă o autonomie de peste 600 de kilometri în regim WLTP. Deocamdată, Skoda nu a oferit mai multe informații despre puterea motorului sau despre timpii de încărcare. Știm doar că bateria poate fi încărcată la o priză de până la 200 de kW.

HABITACLU CU DOUĂ CONFIGURAȚII: DRIVING ȘI RELAXING

Habitaclul lui Vision 7S este cel mai avansat văzut vreodată la o mașină Skoda. Pentru prima dată, avem un interior care conține două configurații distincte. Mai întâi, avem configurația Driving, în timpul condusului. În acest mod, ecranul central de 14.6 inch este orientat pe verticală, iar toate comenzile sunt amplasate potrivit pentru o utilizare sigură și eficientă.

În modul Relaxing, interiorul este transformat semnificativ. Volanul și instrumentarul de bord sunt trase înspre compartimentul motor pentru a crea mai mult spațiu. Scaunele din față se rotesc mai mult spre interior și pot fi înclinate mai mult. Scaunele din cel de-al doilea rând se înclină mai mult, de asemenea. Nu în ultimul rând, ecranul central este reorientat pe orizontală pentru vizionarea de filme sau pentru gaming.

COMENZI INTUITIVE, LA MÂNA ȘOFERULUI

Odată cu acest concept, Skoda a regândit comenzile pentru șofer, cu scopul de a fi cât mai intuitive și cât mai ușor de utilizat în timpul condusului. În modul Driving, șoferul are la dispoziție un instrumentar digital de 8.8 inch, alături de un heads-up display cu sistem avansat de realitate augmentată.

Volanul este aplatizat în părțile superioare și inferioare și conține cele mai importante comenzi din timpul condusului. Aceste comenzi sunt vopsite în portocaliu. Volanul conține și o zonă tactilă integrată, care este activă doar în modul Relax.

Comenzile consolei centrale au fost, de asemenea, regândite. Așa cum am spus, ecranul central este orientat pe verticală în timpul condusului. În partea de sus a ecranului sunt afișate toate informațiile importante, în timp ce partea de jos conține comenzile tactile necesare. În modul Relax, ecranul este rotit pe orizontală și poate fi controlat inclusiv de la distanță cu un smartphone.

Imediat sub ecran avem 6 butoane cu funcții pentru: sistemul multimedia, setările mașinii, telefon, navigație și meniuri pentru aplicații. Cel de-al 6-lea buton poate fi configurat după preferințele șoferului.

Sub aceste butoane avem 3 comenzi rotative. Cele două comenzi din stânga și din dreapta sunt pentru reglarea temperaturii, iar cea din centru este pentru conținutul ecranului central. Imediat sub ele sunt alte două butoane. Unul dintre acestea este cel care schimbă configurația interiorului, între modurile Driving și Relaxing, iar celălalt este o rotiță pentru reglarea volumului.

Mai mult, un smartphone poate fi amplasat în consola centrală printr-un magnet și poate fi folosit ca un trackpad. De asemenea, pasagerii din rândurile 2 și 3 pot să monteze un smartphone pe partea din spate a tetierelor, care conțin suprafețe magnetice.

SCAUN PENTRU COPII

Skoda Vision 7S vine și cu un scaun pentru copii, amplasat chiar în centrul mașinii. Mai exact, scaunul este montat între scaunele din față și cele din al doilea rând, ceea ce duce la un nivel de siguranță ridicată pentru copil și la o supraveghere mai bună. Opțional, o cameră amplasată pe plafon poate fi montată și poate reda un video cu copilul pe ecranul central.

SUPRAFEȚE INTERACTIVE

Evident, interiorul lui Skoda Vision 7S este confecționat din materiale sustenabile și reciclate. Însă, o altă noutate este reprezentată de așa numitele suprafețe interactive. Cu ajutorul unei tehnologii speciale, pasagerii pot scrie mesaje sau să deseneze direct pe suprafețele habitaclului. Nu este nici măcar nevoie de un pix sau creion, deoarece suprafețele interactive permit scrierea și desenarea cu doar simpla atingere a degetului.

Părțile superioare ale bordului și portierelor conțin piele artificială întunecată și conțin și iluminare ambientală indirectă. Părțile inferioare conțin piele artificială mai deschisă la culoare și iluminare ambientală directă.

De asemenea, direct în spatele ecranului central este amplasat un cristal iluminat, care arată starea bateriei prin diferite culori și care poate fi văzut de afară.

Asemenea cristale sunt amplasate și în zona portierelor, care pot avertiza dacă trec alte mașini sau bicicliști la momentul ieșirii din vehicul.

O NOUĂ IDENTITATE VIZUALĂ

Odată cu prezentarea lui Vision 7S, Skoda își reîmprospătează imaginea vizuală. Astfel, avem un logo nou, 2D, vopsit în nuanțe de verde noi. Noul simbol va debuta pe platformele online, pentru ca mai apoi acesta să-și facă apariția pe modelele de serie începând din 2024.

Totodată, Skoda a anunțat și planurile sale de viitor cu privire la modelele electrice. În 2026, Skoda va lansa 3 modele electrice noi: o mașină mică, un SUV compact și un SUV cu 7 locuri. De asemenea, constructorul ceh dorește ca cel puțin 70% din vânzările sale totale în Europa să fie reprezentate de mașini electrice până în 2030.

via Skoda

  • Tudor, miercuri, 31.08.2022 12:17

    Kia Sportage cu apucături de Skoda

  • ds, miercuri, 31.08.2022 12:24

    Am eu un cui impotriva așa ziselor gadgeturi de doi lei, luminile ambientale și acum ecranele astea imense. La ce o folosi modul Relaxing, Dumnezeu știe. De parcă ai pleca de acasă ca să vezi filme în mașină ori să joci jocuri. Nu este destul că ne-a acaparat tehnologia tot timpul, asta mai lipsea, când pleci în concediu să stai cu nasul în consolă.

  • Nsrei, miercuri, 31.08.2022 12:50

    Arata ciudat, Intr un mod neplăcut. Cea mai frumoasa Skoda a fost Octavia 2 fara face lift și Octavia 3 fara face lift. Și superb 2 break

  • Mihai, miercuri, 31.08.2022 12:52

    Adevarul ca avem nevoie de design acum mai mult ca oricand. Inainte se faceau masini dreptunghiulare si te duceau 1 milion de km daca faceai reviziile corect si aveai grija de ele. Acum se fac frumoase, cu softuri mincinoase si intra in limp mode cand vrei sa faci o depasire sau ajung prin pomi si parapeti, se rup in doua si se rastoarna. S-a dus lumea asta cu totul.

  • Gigi, sâmbătă, 03.09.2022 19:48

    Ce urâtanie! Dacă așa vor arăta următoarele modele ale crhilort, vor fi oribile. Până și ultimele modele Dacia arată mai bine.

  • Andrei, marţi, 20.09.2022 13:45

    Da, interesant concept. Păcat ca modelul de serie va arăta că dr@cu', ca orice skoda.