Noua generație Nissan X-Trail debutează în Europa cu motorizări electrificate și până la 213 CP

Publicat marţi, 06.09.2022 12:48 de Alexandru Monenciu

Noua generație Nissan X-Trail a fost prezentată pe Bătrânul Continent. Aceasta poate fi comandată într-o configurație cu 5 sau 7 locuri, dar și cu motorizări electrificate care dezvoltă până la 213 cai putere.

Cu aproape 7 milioane de exemplare comercializate la nivel global, Nissan X-Trail este una dintre cele mai apreciate modele din segmentul său.

Acum, la peste doi ani de la debutul lui Rogue în SUA, și la două luni de la prezentarea lui X-Trail în Japonia, a venit momentul ca acest model să debarce și în Europa.

Dezvoltat pe arhitectura CMF-C, noul Nissan X-Trail poate fi comandat în Europa atât într-o configurație cu 5 locuri, dar și cu 7 locuri. Ultimul rând de scaune, susțin reprezentanții companiei, pot găzdui pasageri cu o înălțime de până la 160 de centimetri.

Cu doar 2 rânduri de scaune în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 585 litri, cu 20 de litri mai mult decât înainte.

În ceea ce privește designul, noul X-Trail este un fel de Rogue europenizat. Clienții au la dispoziție 10 nuanțe exterioare, iar la interior vor regăsi două display-uri de 12.3 inch: unul pentru instrumentarul digital de bord și celălalt pentru sistemul multimedia. Tot aici avem un Head-up Display de 10.8 inch

MOTORIZĂRI ELECTRIFICATE

Noua generație X-Trail este al doilea model din portofoliul european al mărcii nipone care poate fi comandat cu sistemul de propulsie e-Power. Acesta are la bază un motor pe benzină de 1.5 litri (cu 3 cilindri) dar care, pe scurt, generează energia electrică necesară pentru un acumulator, această energie fiind apoi transmisă către un motor electric.

Nissan susține că, din această cauză, noul X-Trail poate fi condus ca o mașină cu zero emisii veritabilă și că cei 330 Nm sunt livrați instant. În versiunea cu 2 roți motrice, sistemul dezvoltă 204 CP.

Puterea urcă la 213 CP în cazul versiunii echipate cu sistemul de tracțiune integrală e-4ORCE.

Gama de motorizări include și o versiune micro-hibrid. Alături de același motor de 1.5 litri mai avem un mic motor electric auxiliar care funcționează pe 12V, obținându-se astfel 163 CP și 300 Nm. Această alternativă vine exclusiv în versiune cu două roți motrice și cu transmisie Xtronic (CVT).

Noua generație Nissan X-Trail poate fi deja comandată în anumite piețe europene. Spre exemplu, în Italia pornește de la 38.080 euro. Primele exemplare vor fi livrate începând cu luna octombrie.

via Nissan

  • Codrin, marţi, 06.09.2022 14:08

    Sunt foarte curios cum urca asta dealul cu Tracțiune Fata

  • Flu flu, marţi, 06.09.2022 15:07

    Ce să zic Codrin, oare Dacia 1300 cum o fi trecut Transfăgărășanul cu 4 oameni și bagaje? Clar era o minune.

  • @, marţi, 06.09.2022 15:08

    @Codrine, tată, la 204 cp și 330 Nm, asta este întrebare de absolvent de 8 clase la 19 ani. Ia ghici, oare cum o urca?

  • Adrian, marţi, 06.09.2022 17:00

    Așa tată, butoane și rotițe pentru comanda funcțiilor mașinii! Nu tablete și amprente.

  • Mircea Badea, marţi, 06.09.2022 22:56

    mda, intarziere de vreo 15 ani cel putin cu motorul ca si generator..acum ar fi trebuit sa investeasca numai in baterii..

  • Wector, miercuri, 07.09.2022 12:18

    Eu tot nu am inteles exact sistemul de tractiune... daca imi poate explica cineva mai exact. Eu am inteles ca motorul termic este folosit doar pentru a incarca bateria ce pune rotile in miscare. Se refera la puntea spate care este angrenata de un motor electric, sau si la puntea fata tot?

  • Kap, miercuri, 07.09.2022 13:56

    Există 3 variante de motorizare: - 1.5 benzină turbo 163 de cai, mild hybrid, cutie automată CVT, tracțiune (4x2); - hibrid cu un motor electric pe puntea față, a cărui baterie o încarcă un motor 1.5 benzină - 204 cai, 4x2; - hibrid cu 2 motoare electrice (câte unul pe fiecare punte și probabil cu același generator pe benzină) rezultând un 4x4 cu 213 cai.