Copil lovit de un hibrid prea silentios
Din cauza ca sunt prea silentioase, hibridele vor fi echipate de producatori cu emitatoare de semnale acustice.
Desi poluarea fonica a masinilor da multe batai de cap locuitorilor din orasele aglomerate, se pare ca nici modul silentios de functionare al automobilelor hibride nu este agreat de catre unii, in special de americani. Sunt sanse mari ca legislatia SUA sa cuprinda in curand si un amendament prin care sa se un impuna un nivel minim de zgomot modelelor electrice vandute pe teritoriul lor.
La sfarsitul saptamanii trecute, un copil de opt ani a fost accidentat de o Toyota Prius in timp ce se plimba cu bicicleta. Din fericire, micutul Owen Erickson nu a fost accidentat grav, scapand doar cu rani superficiale. De mentionat este faptul ca mama baiatului arunca o parte din vina accidentului pe modul de operare silentios al autovehiculului hibrid, desi baiatul a fost gasit vinovat deoarece a intrat cu bicicleta in calea masinii.
Se pare ca este primul accident de acest gen, acesta fiind si motivul pentru care presa americana a intrat in alerta. Primul efect este faptul ca legea reglementarilor impotriva hibridelor asteapta sa fie promulgata in Congresul american. Automobilele care sunt actionate de propulsoare electrice, inclusiv hibridele care sunt actionate doar partial de acest tip de motor, vor fi obligate prin noua lege sa aiba in echiparea standard dispozitive care emit anumite semnale sonore pentru a-i face atenti pe ceilalti participanti la trafic din jur.
Oficialii Toyota nu au comentat inca asupra legislatiei care sta sa intre in vigoare dar recunosc faptul ca situatia trebuie luata in calcul. "Trebuie sa privim atent situatia si s-o analizam", afirma John Hanson, Manager Toyota pe probleme de mediu, securitate si calitatea comunicatiilor. Pana in acest moment, Fisker – constructorul hibridului Karma – este singurul producator auto care recunoaste nevoia reglementarii unui nivel minim de zgomot al hibridelor.
Via | Leftlane
ce sa le ceri americanilor, creiere de hamburger ce sunt, vor cumva sa doteze mainile electrice sau cele europene prea silentioase cu buzzer-e care se aplica pe stivuitoare? Cred si eu ca e mare diferenta fonica intre tractoarele cu care se deplaseaza zilnic si asiaticele sau europenele gen Smart. Si ce legatura are auzul cu vazul atunci cand mergi pe strada cand nu sunt "utilizate" corespunzator impreuna. Alt subiect de procese cu despagubiri de milioane de dolari. Nu cumva vor si despagubiri de la Toyota? N-ai cu cine ba, niste tarani.