Noul BMW Vision Neue Klasse X: conceptul care anunță noua față a modelelor BMW

Publicat joi, 21.03.2024 10:15 de Tiberiu Safta

BMW a dezvăluit oficial noul concept Vision Neue Klasse X. Acesta este un SUV electric ce urmează să fie transformat în model de serie și este al doilea concept prezentat din viitoarea familie de modele electrice Neue Klasse.

După ce am asistat la o primă imagine sugestivă, BMW a prezentat oficial cel de-al doilea membru al viitoarei game de modele electrice Neue Klasse. Mai exact, este vorba despre noul Vision Neue Klasse X, un concept care anunță un viitor SUV electric de dimensiuni compacte. Versiunea de serie a noului concept, care va fi lansată după 2025, ar putea fi chiar înlocuitorul actualului BMW iX3.

NOUL LIMBAJ DE DESIGN MINIMALIST

La fel ca și conceptul Vision Neue Klasse de anul trecut, noul concept Vision Neue Klasse X propune un limbaj de design lipsit de prea multă complexitate, dar care scoate în evidență ADN-ul mărcii bavareze. Astfel, conceptul este caracterizat de suprafețe netede în mare parte și ușor sculptate pentru a evidenția caracterul dinamic al acestuia.

În partea din față avem faruri cu o semnătură luminoasă nouă și care se întind până la mijloc, acolo unde regăsim celebra grilă dublă tridimensională și care este și iluminată. Farurile și grila dublă creează un efect de iluminare atunci când șoferul se apropie de mașină. Tot aici putem observa și bara din față cu un design agresiv și care include două elemente aerodinamice separate la mijloc.

În partea laterală observăm aripile evazate și jantele cu 5 spițe de dimensiuni mari, precum și oglinzile laterale foarte subțiri care integrează camere video. În spatele geamurilor laterale vedem și curba Hofmeister prezentă la majoritatea modelelor BMW. În cazul lui Vision Neue Klasse X, această curbă este realizată prin ceea ce BMW numește imprimare reflectorizantă. Astfel, în funcție de unghiul din care este privită, se formează o suprafață transparentă sau reflectorizantă.

Partea din spate este dominată de stopurile LED alungite și care prezintă elemente imprimate 3D. La fel ca farurile, luminile stopurilor sunt controlate individual, iar intensitatea lor este variabilă.

HABITACLU AERISIT ȘI SPAȚIOS

Mulțumită unui plafon panoramic de sticlă, interiorul noului concept este dominat de lumina naturală, care creează senzația că te afli într-o mașină foarte aerisită și spațioasă. Așa cum am remarcat și în imaginea sugestivă de dinainte de prezentarea conceptului, habitaclul lui Vision Neue Klasse X are un design minimalist și concentrat pe funcționalitate.

Volanul are un design interesant, cu două spițe montate pe verticală. Bineînțeles, volanul integrează și o serie de butoane multifuncționale. Tot aici putem vedea și ecranul central mare pentru sistemul multimedia. Un aspect interesant este reprezentat de afișajul său. Culorile afișajului sunt transferate atât la sistemul de iluminare ambientală, cât și la suprafețele textile iluminate din spate ale panoului de bord.

În habitaclu este prezent și sistemul BMW Panoramic Vision, care afișează toate informațiile importante pe toată lățimea parbrizului. Conceptul beneficiază și de un asistent personal inteligent activat prin comandă vocală, precum și de sistemul Personal Sound Experience cu tehnologia HYPERSONX WHEEL.

MATERIALE PE BAZĂ DE PLANTE ȘI MINERALE

Interiorul noului concept este caracterizat și de prezența materialelor ecologice și reciclabile. Materialul de suprafață este confecționat dintr-o combinație de plante și minerale, fără țiței. Acest material este prezent la panourile portierelor și la consola centrală.

În premieră, sunt utilizate și materiale plastice maritime pentru piesele turnate prin injecție. Această materie primă secundară, care este obținută din plasele de pescuit scoase din uz, este prezentă în habitaclul noului Vision Neue Klasse X în proporție de 30%.

Inclusiv la exterior avem câteva elemente construite din materiale ecologice. De exemplu, pragurile laterale și atașamentele spoilerelor din față și din spate sunt create din monomateriale reciclate.

AUTONOMIE MAI MARE CU 30%

Noul concept BMW Vision Neue Klasse X aduce cea de-a șasea generație a propulsorului electric eDrive. Motoarele electrice sunt mai puternice și mai eficiente. Bateria conceptului folosește celule rotunde, care au o densitate de energie volumetrică mai mare cu 20% față de celulele prismatice.

Mai mult, noul concept adoptă o arhitectură de 800 de volți, ceea ce înseamnă o viteză de încărcare îmbunătățită cu 30%. De pildă, 10 minute de încărcare sunt suficienți pentru o autonomie de 300 de kilometri.

Și pentru că tot am ajuns la autonomie, aceasta este acum mai mare cu 30% față de actualele modele de serie electrice ale mărcii bavareze. Mai mult, datorită formei caroseriei, noul BMW Vision Neue Klasse X are o rezistență redusă cu 20% față de un model existent comparabil. Astfel, cu toate aceste detalii luate în calcul, eficiența generală a noului concept este mai mare cu 25%.

Deocamdată, BMW nu a anunțat anul lansării versiunii de serie a noului concept. Primul model din viitoarea familie Neue Klasse va fi lansat în 2025 și va fi produs în Ungaria, la uzina de la Debrecen.

via BMW

  • Dizăl Rulz Forevăr, joi, 21.03.2024 10:50

    Vine și un concept pentru viitoarea generație de dizăl. Imediat după Paște. Paștele cailor.

  • Fast_and_Curious, joi, 21.03.2024 11:31

    Ce fumeaza astia de la divizia de design din cadrul BMW? Intreb pentru un prieten.

  • DanG, joi, 21.03.2024 11:45

    In sfarsit un BMW care arata decent, fara nari imnse si artificii de design oribile, cum am vazut la xm. Este fidel traditiei BMW si arata futuristic in acelasi timp, sunt curios la interior cum vor arata in timp masinile scoase in serie.

  • dan_grc, joi, 21.03.2024 11:50

    La exterior îmi place, grila este decenta și bine integrata, interiorul minimalist nu e pe gustul meu, dar fata de iX arată mai bine ca aspect general, dacă versiunea de serie va semăna cu acest concept .

  • Cocalar de Berceni, joi, 21.03.2024 11:53

    Grila aia mică e pentru eco-pensați. Io vreau una mare-mare, virilă.

  • cod_pin_gresit, joi, 21.03.2024 12:00

    prevad un pret de plecare de cel putin o garsoniera spre 2 camere

  • BMWC, joi, 21.03.2024 13:14

    Astia de la BMW parca isi bat capul cum sa faca BMW-urile din ce in ce mai urate. Ce naiba s-a intamplat cu perioada aia cand BMW-urile erau frumoase???

  • @ BMWC, joi, 21.03.2024 13:44

    S-a întâmplat ca nu vindeau destule. De când le-au făcut urate au început sa vândă mai multe. Pe ei ii interesează profitul nu dacă le consideri tu frumoase.

  • Adi, joi, 21.03.2024 13:47

    Grila la SUV arata efectiv scarbos. Interiorul este potrivit pentru SSangYong, nu pentru BMW. Acuma, sincer, la cat va costa, ma cam doare la basca de acest model...

  • deputy, joi, 21.03.2024 14:03

    din ce in ce mai urate modele BMW, parere proprie. au ceva cu grila aia care ori e prea mare ori e prea cromata(gratar) ori mega luminata...

  • G21Cruiser, joi, 21.03.2024 18:05

    Mie imi place foarte mult noul limbaj de design. Surprins sa vad cat de diferite(negative) sunt reactiile aici vs cele de "afara" - contul Instagram al BMW sau bmwblog, de exemplu.

  • BMWC, joi, 21.03.2024 20:40

    Nu doar eu le consider urate. Mai uita-te ce comenteaza si strainii pe site-uri. Ba mai mult am fost fan BMW, cand erau frumoase. In plus, se stie ca "Money doesn't buy taste, personality, or common decency."

  • MarS, joi, 21.03.2024 21:34

    Singurele BMW misto acum sunt 3,4, 7 si 8 Asta e prototip, dar e curios ca au ales grila skinny dar in spate stopurile sunt cat casa ... e weird, not sporty

  • Mana-rece-suflet-cald, joi, 21.03.2024 21:58

    Nu înțeleg ce rost mai are râtul de porc (chiar și așa țuguiat ca buzele unei pițipoance), în contextul în care mașina va fi electrică. Aah, stai, ține de ”ADN-ul mărcii...

  • spaclu lu manole, vineri, 22.03.2024 12:07

    Elementele estetice sunt doar orientative. E vorba de un concept, nu de productia de serie. Parca sunteti copii. Cel mai important este ca masina vine cu tehnologie electrica de top. Se fac pasi mici dar siguri spre eficientizarea bateriilor si salturile calitative sunt absolut normale. Tranzistorii si circuitele integrate au evoluat de-a lungul anilor, si astazi am ajuns sa avem intr-un telefon un minicalculator, televizor si aparat foto. Le poti scapa in apa, le poti scapa pe ciment, si totusi functioneaza. Evolutia asta s-a facut in decenii, si nimeni din anii 50-60 nu s-a dat cu curu de pamant ca nu-i gata telefonul minune, la comanda, cand i se scoala fitzele lui x si y din fotoliul de-acasa.

  • pfff, vineri, 22.03.2024 15:22

    a aparut inexolabilul, credeam ca s-a evaporat din peisaj. dar fie, pentru mine nu e greu, scroll si downvote, ca nu ma doare mana.

  • Vali, vineri, 22.03.2024 22:34

    Trebuie sa recunosc ca au inceput chinezii sa faca mașini mult mai frumoase ca cei de la BMW. Nio, Xpeng, Byd arata superb comparativ cu ultimele hidosenii marca BMW. Pana acum aveau grila aia oribila, acum e ai mai urata. Cred ca s-au imbatat designerii BMW.

  • Banditos, sâmbătă, 23.03.2024 19:58

    Macar e original.

  • Banditos, luni, 25.03.2024 09:01

    @pff nici macar, nu merita efortul niciunui downvote. Cand il identific, scroll instant spre urmatorul comm.