Acesta este noul Bugatti Tourbillon: motor V16 hibrid de 1800 cai putere
Bugatti a dezvăluit oficial noul Tourbillon, succesorul mult așteptat al lui Chiron. Noul model primește un motor V16 hibrid care dezvoltă în total 1800 de cai putere.
A venit momentul să facem cunoștință oficial cu noul Bugatti Tourbillon, urmașul direct al lui Chiron. Noul model primește un design care este destul de apropiat de modelul predecesor, însă noutatea absolută se ascunde sub capotă. Asta pentru că motorul W16 ajutat de 4 turbocompresoare este acum înlocuit de o unitate V16 asistată de 3 motoare electrice.
1800 DE CAI PUTERE ÎN TOTAL
De unul singur, motorul termic de 8.3 litri, dezvoltat împreună cu specialiștii de la Cosworth, dezvoltă 1000 de cai putere. Față de modelele precedente, noul Bugatti Tourbillon renunță complet la turbocompresoare. Deși noul motor este mai mare în dimensiuni față de vechea unitate W16, acesta cântărește 252 de kilograme.
Puterea totală de 1800 de cai putere este atinsă cu ajutorul celor 3 motoare electrice. Două dintre ele sunt montate în față, iar al treilea motor este prezent în puntea din spate. Împreună, cele 3 motoare electrice dezvoltă 800 de cai putere și sunt alimentate de o baterie de 25 de kWh, montată central.
Noul Bugatti Tourbillon are nevoie de numai 2.0 secunde pentru a atinge 100 de km/h. Repriza de la 0 la 200 de km/h durează 5 secunde, iar cea de la 0 până la 300 de km/h durează mai puțin de 10 secunde. Viteza maximă este de 445 de km/h.
Noul model este capabil să ruleze pur electric grație celor trei motoare. În acest mod de rulare, Bugatti Tourbillon oferă o autonomie de 60 de kilometri.
EVOLUȚIE, NU REVOLUȚIE
La prima vedere, noul Bugatti Tourbillon arată foarte asemănător cu predecesorul său. Partea din față este puțin mai extinsă față de cea văzută la Chiron, însă farurile păstrează un design asemănător, iar prizele de aer sunt acum mai mari. Privit din lateral, noul Tourbillon păstrează conturul caroseriei în forma literei C.
Partea din spate a suferit cele mai multe modificări și are un design inspirat parcă de către prototipurile de anduranță din prezent. Aici putem vedea stopurile integrate într-o bandă LED curbată, iar în mijloc este vizibilă inscripția Bugatti, care este și iluminată. Tot aici vedem și difuzorul masiv, precum și terminațiile foarte subțiri ale evacuării.
Noul Bugatti Tourbillon aduce și uși care se deschid acum sub forma unor aripi. De asemenea, un alt detaliu notabil este poziția centrală a ștergătorului pe parbriz, inspirat direct de la mașinile de competiție.
LA FEL DE UȘOR CA CHIRON
Este ușor să crezi că noul motor hibrid al lui Tourbillon ar face ca modelul să cântărească mai mult decât predecesorul său. Însă, vei fi probabil surprins să afli că noul model cântărește 1995 de kilograme, adică exact aceeași greutate pe care o are Chiron.
Menținerea greutății este ajutată de șasiul de tip monococă din fibră de carbon, de brațe ale suspensiei din aluminiu forjat în loc de oțel și de difuzorul aerodinamic din spate care face parte din structura de impact a mașinii. Numai suspensia în sine este mai ușoară cu 45% față de cea a lui Chiron.
INTERIOR CU CEASURI ELVEȚIENE
Noul Bugatti Tourbillon primește un instrumentar analog cu ceasuri elvețiene. De altfel, ceasurile din bord arată exact ca un tourbillon, de unde și numele noului model. Aici putem vedea cum vitezometrul este principalul instrument, iar acesta înconjoară turometrul. În stânga sunt instrumentele care arată nivelul de combustibil, temperatura lichidului de răcire și nivelul de încărcare al bateriei.
În partea dreaptă avem și instrumentul special care arată câți cai putere produce motorul în timp real.
Consola centrală foarte subțire integrează numeroase comenzi fizice, unele dintre ele având chiar și afișaje digitale foarte mici. Aici avem și un ecran ascuns, care se activează la cerere sau atunci când pui cutia de viteze în marșarier. Apropo de cutia de viteze, noul Bugatti Tourbillon primește o cutie automată cu 8 trepte și cu dublu ambreiaj.
Un alt detaliu de notat aici este poziția fixă a scaunelor. Acestea nu pot fi reglate, însă pedalele sunt reglabile electric. De asemenea, volanul are un design inedit, cu doar o singură spiță și împărtășește un lucru comun cu prima generație a lui Citroen C4. Partea din mijloc a volanului rămâne permanent fixată în aceeași poziție.
PRODUCȚIE LIMITATĂ LA 250 DE EXEMPLARE
Noul Bugatti Tourbillon va fi un model mai rar decât Chiron. Asta pentru că Tourbillon va fi produs în numai 250 de exemplare. Prețul noului model este de 3.6 milioane de euro, iar livrările primelor exemplare vor începe abia din 2026.
via Bugatti
Arata intr-un mare fel. Nici ca se putea un nume mai potrivit.