Acesta este noul Bugatti Tourbillon: motor V16 hibrid de 1800 cai putere

Publicat vineri, 21.06.2024 11:10 de Tiberiu Safta

Bugatti a dezvăluit oficial noul Tourbillon, succesorul mult așteptat al lui Chiron. Noul model primește un motor V16 hibrid care dezvoltă în total 1800 de cai putere.

A venit momentul să facem cunoștință oficial cu noul Bugatti Tourbillon, urmașul direct al lui Chiron. Noul model primește un design care este destul de apropiat de modelul predecesor, însă noutatea absolută se ascunde sub capotă. Asta pentru că motorul W16 ajutat de 4 turbocompresoare este acum înlocuit de o unitate V16 asistată de 3 motoare electrice.

1800 DE CAI PUTERE ÎN TOTAL

De unul singur, motorul termic de 8.3 litri, dezvoltat împreună cu specialiștii de la Cosworth, dezvoltă 1000 de cai putere. Față de modelele precedente, noul Bugatti Tourbillon renunță complet la turbocompresoare. Deși noul motor este mai mare în dimensiuni față de vechea unitate W16, acesta cântărește 252 de kilograme.

Puterea totală de 1800 de cai putere este atinsă cu ajutorul celor 3 motoare electrice. Două dintre ele sunt montate în față, iar al treilea motor este prezent în puntea din spate. Împreună, cele 3 motoare electrice dezvoltă 800 de cai putere și sunt alimentate de o baterie de 25 de kWh, montată central.

Noul Bugatti Tourbillon are nevoie de numai 2.0 secunde pentru a atinge 100 de km/h. Repriza de la 0 la 200 de km/h durează 5 secunde, iar cea de la 0 până la 300 de km/h durează mai puțin de 10 secunde. Viteza maximă este de 445 de km/h.

Noul model este capabil să ruleze pur electric grație celor trei motoare. În acest mod de rulare, Bugatti Tourbillon oferă o autonomie de 60 de kilometri.

EVOLUȚIE, NU REVOLUȚIE

La prima vedere, noul Bugatti Tourbillon arată foarte asemănător cu predecesorul său. Partea din față este puțin mai extinsă față de cea văzută la Chiron, însă farurile păstrează un design asemănător, iar prizele de aer sunt acum mai mari. Privit din lateral, noul Tourbillon păstrează conturul caroseriei în forma literei C.

Partea din spate a suferit cele mai multe modificări și are un design inspirat parcă de către prototipurile de anduranță din prezent. Aici putem vedea stopurile integrate într-o bandă LED curbată, iar în mijloc este vizibilă inscripția Bugatti, care este și iluminată. Tot aici vedem și difuzorul masiv, precum și terminațiile foarte subțiri ale evacuării.

Noul Bugatti Tourbillon aduce și uși care se deschid acum sub forma unor aripi. De asemenea, un alt detaliu notabil este poziția centrală a ștergătorului pe parbriz, inspirat direct de la mașinile de competiție.

LA FEL DE UȘOR CA CHIRON

Este ușor să crezi că noul motor hibrid al lui Tourbillon ar face ca modelul să cântărească mai mult decât predecesorul său. Însă, vei fi probabil surprins să afli că noul model cântărește 1995 de kilograme, adică exact aceeași greutate pe care o are Chiron.

Menținerea greutății este ajutată de șasiul de tip monococă din fibră de carbon, de brațe ale suspensiei din aluminiu forjat în loc de oțel și de difuzorul aerodinamic din spate care face parte din structura de impact a mașinii. Numai suspensia în sine este mai ușoară cu 45% față de cea a lui Chiron.

INTERIOR CU CEASURI ELVEȚIENE

Noul Bugatti Tourbillon primește un instrumentar analog cu ceasuri elvețiene. De altfel, ceasurile din bord arată exact ca un tourbillon, de unde și numele noului model. Aici putem vedea cum vitezometrul este principalul instrument, iar acesta înconjoară turometrul. În stânga sunt instrumentele care arată nivelul de combustibil, temperatura lichidului de răcire și nivelul de încărcare al bateriei.

În partea dreaptă avem și instrumentul special care arată câți cai putere produce motorul în timp real.

Consola centrală foarte subțire integrează numeroase comenzi fizice, unele dintre ele având chiar și afișaje digitale foarte mici. Aici avem și un ecran ascuns, care se activează la cerere sau atunci când pui cutia de viteze în marșarier. Apropo de cutia de viteze, noul Bugatti Tourbillon primește o cutie automată cu 8 trepte și cu dublu ambreiaj.

Un alt detaliu de notat aici este poziția fixă a scaunelor. Acestea nu pot fi reglate, însă pedalele sunt reglabile electric. De asemenea, volanul are un design inedit, cu doar o singură spiță și împărtășește un lucru comun cu prima generație a lui Citroen C4. Partea din mijloc a volanului rămâne permanent fixată în aceeași poziție.

PRODUCȚIE LIMITATĂ LA 250 DE EXEMPLARE

Noul Bugatti Tourbillon va fi un model mai rar decât Chiron. Asta pentru că Tourbillon va fi produs în numai 250 de exemplare. Prețul noului model este de 3.6 milioane de euro, iar livrările primelor exemplare vor începe abia din 2026.

via Bugatti

  • Banditos, vineri, 21.06.2024 11:25

    Arata intr-un mare fel. Nici ca se putea un nume mai potrivit.

  • Matei, vineri, 21.06.2024 11:31

    Volanul cu partea centrala fixă a fost o idee genială, păcat ca Citroen a renunțat la ea. Masina asta e artă inginerească.

  • Mihai, vineri, 21.06.2024 11:45

    Mi-as fi luat si eu unul dar nu-mi place motorizarea. Preferam ceva diesel sau W16 cu cinspe turbine. Asa cu electrice, nu e bine, ca nu are range si dau faliment si astia cu orientarea lor catre electrificare.... Salutari de la Rimac...

  • MarS, vineri, 21.06.2024 12:16

    Mi se pare ieftina pt ce ofera (mai ales performante, 0-200 in 5 sec este dincolo de imaginatie) si la ce putere de cumparare este acum in lume

  • petrush, vineri, 21.06.2024 12:31

    contradictie tourbillon este o complicatie ingenioasa si foarte scumpa care augmenta precizia ceasului mecanic, si asigura exclusivitatea. aparitia ceasului cu quart si baterie ( de o suta de ori mai precis si mai ieftin ) eclipseaza total tourbillonul

  • dan_grc, vineri, 21.06.2024 12:49

    Ceasurile de bord sunt superbe, artă pură. Pare un face lift mai pronunțat la Chiron, dar oricum arată așa cum trebuie, iar configurația V16 pare o aroganță la actuala electrificare.

  • Jian de la Calafat, vineri, 21.06.2024 13:00

    Pozitia stergatorului de parbriz in modul sleep tocmai la ora 12 induce viitorilor posesori mesajul clar ca tre' sa stea cu mainile pe volan la ora 9 si-un sfert, si nu preponderent la ora 6?

  • @dan_grc, vineri, 21.06.2024 13:17

    Tu nu ești foarte deștept, nu? Măcar titlul l-ai citit cu atenție?

  • Gigi, vineri, 21.06.2024 13:38

    Oare chiar nu puteau 2000 cai, dar ce zic eu 2000, 20.000 ar suna mai decent.

  • dan_grc, vineri, 21.06.2024 14:24

    Sunt puțin mai deștept ca tine totuși, cele trei motoare electrice pălesc pe lângă un motor cu 16 cilindri, autonomia pe electric este de 60 km, asta e așa să nu spună ca n-au făcut un hibrid, deci V16 trebuie sa reții, ăsta este mesajul, altfel scoteau un model full electric.

  • alex_cu_a_mic, vineri, 21.06.2024 14:28

    Ceasurile din bord sunt o superidee impreuna cu ecranul ala de pe consola centrala ce se poate ascunde e fix ce-i trebuie unei masini de colectie ca sa n-o faca sa arate invechit in 10-20 de ani. Iar motorul v16 aspirat dezvoltat impreuna cu Cosworth o sa fie orchestra pe asfalt.

  • @dan_grc, vineri, 21.06.2024 14:30

    Bravo tati, te-ai redresat rapid. Data viitoare citește înainte să mânaci kkt.

  • Diana Șosoacă, vineri, 21.06.2024 14:48

    Lepădați-vă de emotii, parca sunteti niste copii aflati la ora de dirigentie. Ajunge, chiar nu va mai incadreaza! In afara unui vârtej de marketing dinspre Molsheim, eu nu intrezaresc altceva. Vitezometrul oferit la o valoare hilara, mai ales ca Vmax standard este 380 km/h, doar o cheiță speciala lasandu-l sa zburde pana la 445 km/h. Turatia la care se obtine puterea maxima, deloc intimidanta pentru un produs de +3mil. Euro, se situeaza imediat sub pragul de 9000rot/min, poate tocmai de aceea s-au temut sa pozitioneze turometrul central, asa cum se impunea pentru un brand care vrea sa se identifice cu piscul performantei si care a decis sa faca o schimbare majora, renuntarea la supraalimentare.

  • @dan_grc, vineri, 21.06.2024 14:48

    Pentru ca esti asa destept, hai sa vezi: https://fastestlaps.com/models/rimac-c-two Traducem pentru cocalari: 4 motoare electrice; 0-100 in 1,8 secunde 0-200 in 4,4 secunde Putere :1941 PS Cuplu 2299 NM Introdusa acum 6 ani!!!!!!! In 2018. Cand ma uit in urma si vad ce aberatii scrii in anul 2024, imi dau seama cat de limitati sunteti. Concluzie: acum 6 ani in urma Rimac a scos pe piata o masina cu 4 motoare electrice care face sa paleasca un pacalici de V16 din 2024....care nici ajutat de 3 motoare electrice nu reuseste ce reusea o masina acum 6 ani. Tu nu esti chiar asa inapoiat, doar cu 6 ani, tu esti in urma cu ani lumina, la nivelul DIZAL...

  • Matei, vineri, 21.06.2024 14:57

    Evident Dan nu s-a obosit să citească articolul, a sărit direct la comentarii că avea un pârț de tras urgent. Rimac Nevara 1888cp Lotus Evija: 2012cp Pininfarina Battista: 1900cp

  • dan_grc, vineri, 21.06.2024 15:23

    Mai măscărici, am citit foarte bine articolul din prima, nimic din ce-ai enumerat nu are motor V16, asta era ideea, sa vii astăzi cu V16 aspirat înseamnă o declarație, pentru un hater Bugatti în 2024 înseamnă " un păcălici " , oook, asta sunt și vor fi mașini de colecție, dar ești prea bătut în cap .

  • @dan_grc, vineri, 21.06.2024 15:28

    Pai de ce ar avea V16??? Cand se poate cu electrice mult mai bine. De ani de zile!!! O fi masina pentru colectionari adevarat, dar nu paleste un V16 in fata la 4 electrice. Doar in mintea ta tulburata de noxe diesel.

  • Dutz, vineri, 21.06.2024 16:07

    Superbă creația… ca Rimac să aibă sens a trebuit să se “angajeze” la Bugatti, el a știut de mult că electricele fac mult… dar nimic din ce reprezintă și vrea acest segment super exclusivist. Cele 3 motoare electrice (care sunt din viitor) sunt slugile regelui W16. Cum zice Dan, aceasta “creație” este un mesaj clar ca electricele sunt neinteresante.. aduc doar plafonare și plictis, ceva de genul comunismului.

  • Matei, vineri, 21.06.2024 16:10

    In primul rând dacă vroiau sa îl facă 100% electric tot ce le trebuia era soluția de pe Rimac Nevara. Era mult mai ieftină, pentru ca exista deja, decât sa dezvolte un motor nou în colaborare alții. Înțelegi ca e aceeași companie, nu??? In al doilea rând dacă vroiau să fie vreo aroganta (de parcă ei se lupta diesel vs EVs ca noi pe automarket.ro) puneau 4 turbine pe motorul asta și nu se mai oboseau cu 3 motoare electrice. Tu nu vezi ca ești aberant?? PS: data viitoare citește cu atenție înainte sa scrii. Nu e prima oara. Te scutește să adaugi 3-4 mesaje ulterioare prin care o dai că de fapt ai citit dar chestii-trestii. PS2: când admiți că ai greșit arăți și că ai minte suficienta să realizezi asta și caracter sa recunoști.

  • dan_grc, vineri, 21.06.2024 16:19

    Gizas, scrie clar din titlu ca este vorba de V16 hibrid, când spun ca este o demonstrație împotriva electrificarii evident ca ma refer la full electric . Pentru contestarea soluției alese, poți sa le scrii celor de la Bugatti și sa le explici lor cât sunt de demodati în 2024, confirmi tot mai des ca ești batut in cap, nu doar antipatic, au făcut V16 pentru c-au putut și vrut .

  • Matei, vineri, 21.06.2024 16:26

    Pai da, scrie în titlu, bine ca te-ai prins. Nici pe ala nu l-ai citit cu atenție, deșteptule.

  • Adrian, vineri, 21.06.2024 17:14

    @Dan ai timp de gradinita? Intelegeam daca intrai in polemica cu inexorabil ...

  • Matei, vineri, 21.06.2024 17:50

    Dacă avea timp nu mai era analfabet functional. Asta presupunând ca a citit titlul și articolul.

  • Banditos, vineri, 21.06.2024 22:11

    Inexorabil posibil sa se fi reinventat asa cum a si declarat foarte vocal. Odata cu disparitia lui, coincidenta!, a aparut un alt mascarici complet antielectrice dar, pentru a fi complet "sub acoperire", si antiDacia. As putea sa ma insel, caz in care Balaceanca e mai plina de dezaxati decat mi-am inchipuit.

  • spaclu lu manole, sâmbătă, 22.06.2024 03:58

    Hai ca am terminat si eu schimbu' trei si ma bag pe fir. Deci: Daca am mai vazut Veyron pe strada cand si cand, Chiron in schimb n-am vazut nici unul. Deci cu atat mai rar o sa fie Tourbillion-ul. Si e pacat, pentru ca e o masina exceptionala. Mult peste Rolls Royce / Bentley atat ca design cat si ca performante. Imi place extraordinar de mult ca tin la traditie si aici ma refer la grila radiatorului incadrata perfect in modernism, cat si la ceasurile analogice. Totusi, pentru cine stie ce inseamna un tourbillion, proportiile componentelor din ceasurile de bord le fac destul de badarane. Dar merg ca figura de stil, marketing si frumusete. Cat despre motorizari, era de asteptat. Totul se cupleaza in ziua de azi la motoare electrice, in special la performanta de varf. Ce e surprinzator e ca au renuntat la arhitectura W16 si au trecut la un V16 natural aspirat. Sunetul trebuie sa fie magnific. De observat ca bateria este relativ mica, dar asta fara indoiala ca a contribuit la tinerea sub control a greutatii. Sub 2000kg nu au nici limuzinele medii in ziua de azi. Apoi, 60 km pur electrici sunt insignifianti la nivelul asta de pret si performante. Da, ajuta la mentinerea aerului curat cand treci prin plebea muritoare, dar nici macar nu le faci o favoare. Ai motoare electrice pentru ca iti maximizeaza performanta, nu pentru ca iti pasa de ce respira doreii in jurul tau. Asa ca polimicile pro/contra electricitate ar trebui sa treaca pe ultimul plan cand vorbim de raritatile astea. Iar de la tine @dan_grc, ma asteptam la mai mult :) Esti printre foarte putinii pe site-ul asta care nu-si pierde cumpatul in altercatii inutile. Chiar ma gandeam cu invidie la tine zilele trecute cand am avut balacareala in haznaua porcilor cu Porcul Mitocan Cretin, care guita pe diesel. Asta e, se intampla ci celor mai buni dintre noi, dar macar prin postarile echilibrate, tu mai lasi o umbra de speranta si normalitate pentru Estul Balcanilor. O polemica decenta ice/electrice e mai mult decat ok, si sanatoasa. Problema apare cand dai de pemecei, capi-de-maimutze si pro-electrici extremisti si obtuzi. E cloaca de care n-are rost nici macar sa te apropii, dara-mi-te sa o atingi cu degetul de la picior.

  • George Simion, duminică, 23.06.2024 08:53

    botul ala tot urat cu spume este. cceasurile alea sunt greu de citit, macar le facea mai mari si in spatele volanului. totusi eu prefer cifre. ecrane/tablete etc le poti schimba si astfel masina va arata ca noua oricand in viitor. si cum simti aspiratul ca trage daca se baga electricele peste. la banii astia ma asteptam sa fie capacitor, sa dea warp in depasiri. or sa se joace multe electrice cu el in cativa ani, inclusiv alea chinezesti ieftine.

  • @Simeoane, duminică, 23.06.2024 23:45

    Simeoane, privește pozele cu atenție. Vezi cifrele? Hai mă, mai încearcă.