Acesta este noul BMW M5. În premieră, motor V8 hibrid de 727 CP

Publicat miercuri, 26.06.2024 11:27 de Tiberiu Safta

BMW a prezentat oficial noua generație M5. Aceasta primește, în premieră, un motor V8 hibrid care dezvoltă în total 727 de cai putere. Cu acest motor, noua generație este cea mai puternică din istoria modelului.

Campania de promovare pentru noul BMW M5 a luat sfârșit. Constructorul german a dezvăluit oficial generația cu numărul 7 a lui BMW M5, care este și cea mai puternică de până acum. Noul model aduce un design mai agresiv față de cel văzut la Seria 5, precum și un motor hibrid, o premieră pentru berlina de performanță.

PRIMUL M5 HIBRID

Evident, nu putem începe să vorbim despre noul BMW M5 fără să aducem motorul său hibrid în prim-plan. Acesta este alcătuit dintr-un motor V8 de 4.4 litri cu tehnologia M TwinPower, care dezvoltă de unul singur 585 de cai putere și un cuplu de 750 Nm. Motorul termic este ajutat de un motor electric de 197 de cai putere.

În total, propulsorul noului BMW M5 produce 727 de cai putere și 1000 Nm, ceea ce face ca acesta să fie cel mai puternic M5 de serie din istorie. Motorul este cuplat la o cutie automată M Steptronic cu 8 trepte, iar puterea este transmisă către toate roțile via sistemului xDrive. Sprintul de la 0 la 100 de km/h este gata în 3.5 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h. Viteza maximă poate crește până la 305 km/h dacă bifezi pachetul opțional M Driver's Package.

AUTONOMIE ELECTRICĂ DE 69 KM

Noul BMW M5 poate rula și electric până la o viteză maximă de 140 de km/h. Motorul electric este alimentat de o baterie de 18.6 kWh, capacitate utilizabilă, iar autonomia în modul electric este de maxim 69 de kilometri în regim WLTP. Noul model primește și o priză de încărcare ce permite alimentarea bateriei cu un curent de maxim 7.4 kW.

SUSPENSIE ADAPTIVĂ ȘI DIRECȚIE INTEGRALĂ

În pachetul standard, noul BMW M5 vine dotat cu suspensie adaptivă M, dar și cu un sistem de direcție integrală. În față avem o suspensie cu brațe duble, în timp ce în partea din spate este prezentă o configurație multi-link. Aici avem și un diferențial activ, controlat electronic. Șoferul va putea să comute între tracțiune integrală și tracțiune spate.

Tot în pachetul standard avem și frâne M Compound. Pentru mai multă putere de frânare, există și frâne din carbon ceramică, disponibile opțional.

DESIGN TIPIC AGRESIV CU GRILĂ ILUMINATĂ

Așa cum era de așteptat, noul BMW M5 propune o caroserie cu un design mai agresiv față de cea văzută la Seria 5. Noul model de performanță este ușor de recunoscut datorită unei bare de protecție cu un design nou, precum și datorită jantelor de 20 de inch în față, respectiv de 21 de inch în spate. Aici mai putem observa un design nou al barei din spate, precum și prezența unor capace ale oglinzilor din fibră de carbon.

Bineînțeles, nu lipsesc nici emblemele specifice M5. Tot în spate mai avem și o evacuare sport cvadruplă, cu terminații finisate în negru, iar în față avem și o grilă dublă iluminată.

CONSOLĂ CENTRALĂ NOUĂ

Interiorul noului BMW M5 aduce o noutate în zona consolei centrale. Aici este prezent un panou specific noului M5 pentru schimbarea setărilor mașinii. De aici, șoferul poate să selecteze mai multe moduri de rulare, cum ar fi Road, Sport sau Track. Aici este prezent și celebrul buton pentru comutarea în M Mode, dar și un alt buton prin care șoferul poate să comute între modul de rulare hibrid și electric.

În rest, aici putem vedea un volan aplatizat în partea inferioară, îmbrăcat în piele și care include butoane iluminate. Ecranul curbat BMW Curved Display este și el prezent, acesta având o grafică nouă, specifică lui M5.

Pachetul standard mai include următoarele dotări: scaune îmbrăcate în piele Merino, sistemul BMW Live Cockpit Professional cu BMW Maps și realitate augmentată, scaune față încălzite, aer condiționat automat cu 4 zone, plafon panoramic, iluminare ambientală cu animație specială de bun-venit, sistem audio Bowers & Wilkins și o tavă de încărcare wireless pentru telefon.

Lista de opționale include pachetul exterior M Carbon, un volan încălzit, scaune cu ventilare activă, alcantara pentru plafon și chiar un cârlig de remorcare. BMW oferă și piese M Performance Parts, care includ, printre altele, jante din aliaj forjat și elemente ale exteriorului din plastic ranforsat cu fibră de carbon.

Cu privire la sistemele de asistență, noul BMW M5 primește următoarele sisteme în standard: avertizare coliziune frontală, avertizare părăsire bandă cu funcție de revenire automată pe bandă, asistent de evitare a coliziunilor, asistent pentru atenția la volan și afișarea limitei de viteză. Tot în pachetul standard avem și un asistent de parcare care include un asistent pentru mersul cu spatele.

Opțional, noul BMW M5 poate fi dotat cu: cruise control activ cu funcție stop&go, asistent pentru bandă și pentru direcție, detectarea semafoarelor, asistent automat pentru limita de viteză și navigație activă. Aici includem și sistemul Parking Assistant Professional, care permite parcarea automată de la distanță.

DEBUT PUBLIC LA GOODWOOD

Noul BMW M5 va fi prezentat public în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood din Marea Britanie în luna iulie. Tot atunci va începe și producția noului model la uzina de la Dingolfing. Lansarea pe piață va avea loc în noiembrie, atunci când va fi lansat și noul M5 Touring, varianta break a modelului de performanță.

via BMW

  • DanG, miercuri, 26.06.2024 11:35

    Ce nu specifica articolul este ca masina asta cantareste 2 tone jumate :-))) Masina sport de 2 tone jumate, a innebunit lumea, e mai greu cu 500 kg fata de generatia precedenta. Probabil for oferi un pachet M Super Sport Super Competition pro care va scadea greutatea cu 50 kg, pana la 2450 kg, pentru racerii adevarati. Inca nu imi vine sa cred. Asta era greutate de Mercedes G Wagen sau Range Rover in trecut, acum e de masini sport.

  • Snow, miercuri, 26.06.2024 11:42

    Ce inseamna aceasta hibridizare pt un eventual proprietar roman ? O micsorare a impozitului de la vreo 8646 lei / an la circa 432 lei/an. O crestere a masei proprii cu vreo 400+ kg, o crestere a timpului necesar accelerarii de la 3,4 (3,3) la 3,5 sec 0-100 km/h in ciuda cresterii puterii si a cuplului motor. Manevrabilitate superioara ? Ma indoiesc ... Pret semnificativ mai mare ? sunt sigur !

  • Andrei, miercuri, 26.06.2024 11:51

    S-a electrificat și divizia M. Viitorul e ICE, desigur. Asta cântărește cu câteva sute de kg mai mult decât Tesla S, care are baterie mult mai mare. Și sunt convins că se comporta foarte bine în curbe, dar să lăsăm să vorbească vocea expertului PMC. El știe cel mai bine cum e cu greutatea la electrice.

  • dan_grc, miercuri, 26.06.2024 11:58

    Electrificarea ne aduce în premieră un M5 de 2.5 tone la gol, nu are niciun sens, exemplu perfect de schimbare ca să fie, ca așa trebuie, dar este imposibil sa fi cerut vreun client de M5 așa ceva, această putere putea fi scoasă doar din V8-ul bi turbo, dar trebuie sa iasă pe hârtie noxele .

  • @dan_grc, miercuri, 26.06.2024 12:40

    Dar nu ii pune nimeni pe clienti sa le cumpere... Doar cocalarii cumpara orice scoate BMW.

  • Mihai, miercuri, 26.06.2024 12:52

    Asta da evolutie marca BMW. Si inca are sustinatori, chiar daca nu ii respecta si vine cu mizerii de hibride...doar sa dea bine pe hartie. O fi cea mai puternica, dar degeaba, tot o marca a cocalarilor ramane. Daca se vrea ECO, renunta la mizeria de V8 si devine pur electrica cu performante demne de supercar. Asa e o strutocamila nici usoara ca o masina sport si nici eco friendly ca o electrica veritabila.

  • Matei, miercuri, 26.06.2024 12:57

    Dan, iar vorbești prostii. "această putere putea fi scoasă doar din V8-ul bi turbo" Poate in condiții de raliu, nu de mașină de serie. Motorul asta are 620cp pe vechiul M5 Competition, cea mai puternica versiune a sa. Pana la 727 e distanță mare. Dar ce știu eu, tu ești expert de canapea. Învăță tu divizia M de la BMW cum să facă.

  • ., miercuri, 26.06.2024 13:45

    Inca o data va spun fetitelor nu este pentru voi.Andreeea, maihaela voi la cratita strumfitelor.

  • flo, miercuri, 26.06.2024 13:46

    THE KING IS BACK

  • dan_grc, miercuri, 26.06.2024 14:33

    Motorul acesta poate suporta fără probleme 800 de cai, drept dovadă că firmele de tuning scot și mai mult, această hibridizare este foarte forțată doar din cauza restricțiilor de emisii, pe hârtie evident, ca-n realitate 2.5 tone mișcate in mare parte de benzină, nu electric, vor polua mai mult . Și M5 CS este greu, evoluția fireasca a fost adăugarea a câteva sute de kg în plus, pentru aceleași performanțe, superb .

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 26.06.2024 14:35

    Am citit articolul si am ramas nedumerit cum de scoate doar 3.4s de la 0-100. Raspunsul e in comentarii: 2.5 tone :| Nu stiu ce calcule au facut dar pe cel de greutate l-au ratat. @Matei Si eu sunt tot "expert de canapea" dar stiu ca nu e ceva nemaivazut 200+ cai per litru. MB are multe modele AMG mici cu 400+cai din 2 litri 4 cilindri. 4.4-ul poate lejer 7-800 cai de unul singur. Nu e usor dar cred ca un produs simbolic pentru BMW cum e M5 merita efortul mai ales ca vanzarile fiecarui model M sunt de cateva sute de mii de bucati pe generatie.

  • Matei, miercuri, 26.06.2024 14:37

    Băi băiatule.... Îl poți face și de 1000 de cai, dar care e fiabilitatea? Îl schimbi după fiecare distracție Nürburgring?

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 26.06.2024 15:49

    @Matei Asta ziceam, ca un produs atat de important ca M5 de la un producator atat de important ca BMW (ca vanzari si popularitate) poate merita investitia intr-un motor de 800 de cai fiabil care ajunge pe destul de multe modele (seria 5, 6, 7, 8, x5, x6, x7). Dar nah, sunt multe varaibile pe care noi nu le vedem, mai ales constrangerile legale.

  • Matei, miercuri, 26.06.2024 16:05

    M5, varianta standard, e mașina de șosea, care trebuie sa aibă fiabilitatea unei mașini de sosea, are garanție la motor 5 ani sau sau un număr de km, și trebuie sa se spună reglementarilor de emisii. Un motor poate fi împins mult peste puterea obișnuită dar nu se mai încadrează în regulile astea. Îl puteți duce tu la tuning dacă vrei 800 cai, dar pierzi garanția producătorului. Și probabil nu mai poate fi condus legal pe drumuri publice. Și ești conștient ca o sa îl schimbi foarte repede dacă îl folosești ca pe o mașină normala, de șosea.

  • Dutz, miercuri, 26.06.2024 18:25

    Snow are dreptate… restul focilor, aceleași tristeți obosite, hai bâști…

  • Andrei, miercuri, 26.06.2024 21:58

    Ce ''uita'' autorul articolului: masina are 500kg mai mult, e mai lenta si au reusit sa strice si Seria 5. In curand ne va trebui permis categoria C pentru masini ''sport''.

  • Jan, miercuri, 26.06.2024 22:48

    Probabil pe stada o sa arate spectaculos. În poze mi se pare ceva mediocru. Interiorul este urat ca la orice masina moderna, ecrane și iar ecrane. La cât de grea este trebuie frâne de tractor.

  • oricine, joi, 27.06.2024 08:28

    Îmi place noua regulă de salvare a planetei. Motoare cât mai puternice și mașini cât mai grele. Și oleacă pudrate cu baterii electrice. Ce nu înțeleg eu este faptul că este o limuzină și nu o mașină sport adevărată (la design). Adică au pus ce au mai bun pe o carcasă pe care o aveau ?