Noul Bentley Continental GT Speed, cel mai puternic Bentley din istorie

Publicat miercuri, 26.06.2024 14:10 de Tiberiu Safta

Bentley a prezentat oficial noua generație Continental GT Speed, cel mai puternic Bentley de serie produs vreodată. Noul model primește un motor V8 hibrid care dezvoltă 782 de cai putere.

A venit momentul să facem cunoștință cu cea de-a patra generație a lui Bentley Continental GT. Noul model este cel mai puternic Bentley de serie din istorie, grație unui nou propulsor hibrid. De asemenea, noul model aduce un limbaj de design proaspăt, precum și o serie de tehnologii noi.

CEL MAI PUTERNIC BENTLEY: 782 CP

Să începem cu ce este cel mai important. Pentru noua generație Continental GT, Bentley și-a luat rămas bun de la motorul W12. În locul său este montat un motor V8 de 4.0 litri care dezvoltă 600 de cai putere de unul singur. Asta pentru că motorul termic este ajutat de un motor electric de 190 de cai putere. Astfel, puterea totală a propulsorului este de 782 de cai putere și 1000 Nm.

Propulsorul este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte, iar puterea este transmisă către toate roțile. Rezultatul este un timp de accelerație de la 0 la 100 de km/h în 3.2 secunde și o viteză maximă de 335 de km/h pentru varianta coupe.

Pentru prima dată în istoria modelului, noul Bentley Continental GT Speed este lansat, simultan, în două variante de caroserie: coupe și decapotabilă. Varianta cu plafon retractabil, botezată GTC Speed, atinge 100 de km/h în 3.4 secunde și o viteză maximă de 285 de km/h.

AUTONOMIE ELECTRICĂ DE 81 DE KM

Noul Bentley Continental GT Speed poate să ruleze electric, cu doar 190 de cai putere. În acest mod de rulare, viteza maximă este limitată la 140 de km/h, iar autonomia este de 81 de kilometri în regim WLTP. Motorul electric este alimentat de o baterie de 25.9 kWh, iar aceasta poate fi încărcată la un curent de 11 kW.

PRIMUL BENTLEY CU FARURI SINGULARE DUPĂ 65 DE ANI

Noua generație Bentley Continental GT Speed aduce aceeași formă familiară a modelului, dar cu o serie de detalii noi. Cea mai mare noutate este reprezentată de noile faruri singulare, prezente la un Bentley pentru prima dată din 1959. Farurile LED Matrix integrează o sprânceană orizontală, iar aici avem nu mai puțin de 120 de lumini LED separate, cu intensitate variabilă.

Partea din spate este și aceasta redesenată, grație unei bare de protecție noi, stopuri noi și unei forme mai aerodinamice a părții posterioare. Exteriorul este completat de jante de 22 de inch.

PIELE 3D ȘI SCAUNE ULTRA CONFORTABILE

Habitaclul noului Bentley Continental GT Speed adoptă un design puțin schimbat față de generația anterioară. Noutățile cele mai mari sunt prezente la scaunele din față, reglabile electric pe 20 de direcții și îmbrăcate în piele 3D cu un nou tip de cusătură. Clienții vor putea alege și scaune ultra confortabile Wellness cu reglare a posturii în scaun și cu propriul sistem de climatizare.

Aici mai avem și ecranul Bentley Rotating Display cu 3 suprafețe distincte: un ecran de 12.3 inch, 3 instrumente analogice și o fațetă creată manual. Opțional, este disponibil pachetul Dark Chrome Specification, care aduce un interior negru și butoane negre.

Tot aici este prezent și un sistem de iluminare ambientală cu 30 de culori, precum și ionizatoare de aer și un ecran mic care afișează calitatea aerului atât din exterior, cât și din interior. Pentru noul model, Bentley oferă 3 sisteme audio. În standard, avem un sistem de 650 de Wați cu 10 incinte. A doua opțiune este un sistem audio Bang & Olufsen de 1500 de Wați și cu 16 boxe cu rame iluminate. Cea de-a treia opțiune aduce un sistem Naim de 2200 de Wați și 18 incinte cu transductoare active pentru bas integrate în scaunele din față.

ȘASIU ACTIV ȘI DIRECȚIE INTEGRALĂ

Noul Bentley Continental GT Speed primește un șasiu activ, precum și un sistem de tracțiune integrală activ, un diferențial electronic cu alunecare limitată, direcție integrală și un sistem activ anti-ruliu. De aici nu lipsește nici tehnologia de vectorizare a cuplului și nici suspensia adaptivă.

Pentru frâne, noul model primește, în standard, etriere cu 10 pistoane în față și cu 4 pistoane în spate, împreună cu discuri ventilate din fier. Opțional, Bentley oferă și discuri din carbură de siliciu de carbon.

RECORD PENTRU CEA MAI MARE VITEZĂ ATINSĂ SUB APĂ

Înaintea lansării noului model, Bentley a stabilit un record unic cu noul Continental GT Speed. Mai exact, noul model deține recordul pentru cea mai mare viteză atinsă sub apă. Cum a fost posibil acest lucru? Ei bine, recordul a fost stabilit în interiorul tunelului Ryfylke din Norvegia, cel mai lung tunel rutier subacvatic din lume.

Acest tunel are o lungime de 14.4 kilometri și se află la o adâncime de 292 de metri sub nivelul mării. Aici, noul Bentley Continental GT Speed a stabilit un nou record de viteză, după ce a reușit să ajungă la viteza sa maximă de 335 de km/h de pe loc în numai 33 de secunde.

Producția și livrările noului Bentley Continental GT Speed vor începe în al treilea trimestru din 2024.

via Bentley

  • MarS, miercuri, 26.06.2024 16:40

    Dream car! merge si phev ca sigur as avea si casa cu curte :))

  • Dutz, miercuri, 26.06.2024 18:14

    Pare simplu pentru cei de la Bentley să facă mașini excepționale… superbă!!!

  • PMC, miercuri, 26.06.2024 18:33

    O minunatie pe 4 roti. Intotdeauna mi-a placut Continental GT. Tin minte ca am vazut una pe viu in Frankfurt acum aproape 20 de ani. Si aia era superba. Au reusit s-o tina tot la acelasi nivel. Pot sa spun ca nu-mi place ceva? :) Nu-mi place opulenta. Mi-ar placea sa aiba mai putine elemente interioare scumpe si f scumpe, gen piele 3d si alte bazaconii. Inteleg ca cine-si ia asa ceva vrea sa epateze, ca nu-ti iei Bentley sa mergi la Lidl si in vacanta la Nisipurile Miscatoare. Insa pentru mine nu inseamna aproape nimic. Dar imi place designul masinii si mi-ar placea ceva similar care sa nu puna accent pe "exclusivitate". In fine, asa ceva isi permit probabil nici 1% din populatia planetei. Cum eu nu-s printre aia, probabi n-o s-o pot avea niciodata..... :(