Imagini noi cu viitoarea Skoda Elroq: până la 299 CP și 560 km autonomie

Publicat luni, 01.07.2024 11:06 de Alexandru Monenciu

Constructorul din Mlada Boleslav a publicat o serie de imagini cu viitorul model electric Elroq. Acesta va fi disponibil în 4 versiuni și va oferi o autonomie de peste 560 de kilometri.

Cehii de la Skoda pregătesc debutul noului model cu zero emisii Elroq. Până la prezentarea oficială, constructorul din Mlada Boleslav publică acum o serie de imagini cu mașina acoperită de camuflaj.

Pentru cei care nu știu să plaseze noul Elroq în portofoliul Skoda, noul model cu zero emisii va fi poziționat între viitorul Epiq (cel mai mic SUV) și familia de modele Enyaq. Dacă vrei, Elroq este alternativa electrică la actualul Karoq.

LIMBAJ DE DESIGN MODERN SOLID

Deși folia de culoare verde acoperă majoritatea elementelor de design, Skoda susține că Elroq este primul model care respectă limbajul Modern Solid.

În partea din față vom regăsi un element negru lucios, intitulat Tech-Deck Face care înlocuiește grila convențională și ascunde armata de senzori, elementul radar și camera frontală. Mai departe, avem o pereche de faruri LED (Matrix LED opțional), iar sigla a fost înlocuită de numele mărcii.

Stopurile vor avea forma literei C și vor fi disponibile în două variante. Cea de top va integra semnalizări dinamice și o serie de animații pentru funcțiile Coming/Leaving Home.

Jantele au dimensiuni cuprinse între 19 și 21 de inch. Ele sunt optimizate aerodinamic și contribuie la coefiecientul Cx de 0.26 anunțat de Skoda.

Pentru interior, cehii au pregătit un instrumentar de bord digital, de 5 inch, un Head-up Display cu realitate augmentată, dar și un display central de 13 inch, oferit încă din standard. Nu lipsesc deja cunoscutele Design Selections.

Spațiile de depozitare din habitalcu însumează 48 de litri. Portbagajul va oferi un volum de încărcare cuprins între 470 și 1.580 de litri.

PÂNĂ LA 299 CP ȘI 560 KM AUTONOMIE

Dezvoltată pe arhitectura MEB a gigantului Volkswagen, noua Skoda Elroq va putea fi comandată în 4 versiuni: Elroq 50, 60, 85 și 85x.

Versiunea de bază este echipată cu un singur motor electric, montat pe puntea spate, care dezvoltă 170 de cai putere. Bateria are, în cazul său, o capacitate netă de 52 kWh. Următoarea versiune păstrează aceeași configurație, dar oferă 204 CP și o baterie de 59 kWh (net).

Mai departe, versiunile Elroq 85 și 85x sunt echipate cu o baterie de 77 kWh. Prima oferă 285 CP, iar cea de-a doua integrează un al doilea motor electric pe puntea față și dispune de 299 CP.

Dacă primele două versiuni au o viteză maximă de 160 km/h, celelalte două vor putea atinge 180 km/h. Mai mult, Elroq 85 și Elroq 85x vor oferi o autonomie de peste 560 de kilometri, transmit reprezentanții Skoda.

Fiecare versiune poate fi încărcată rapid, dar, desigur, diferă viteza de încărcare. Spre exemplu, ultimele două versiuni pot fi încărcate cu maxim 175 kW, caz în care repriza 10-80% durează 28 de minute.

La o stație AC de 11 kW, bateria se încarcă până la 100% în circa 5.5-8 ore.

Lista de sisteme de siguranță include, printre altele, Travel Assist, Intelligent Park Assist cu funcție Remote Parking și Remote Trained Parking.

Livrările noii Skoda Elroq sunt programate pentru finalul acestui an.

via Skoda

  • Roata, luni, 01.07.2024 13:09

    Auzi, jante pe 21, curand vor fi mai mari decat autobuzele care au pe 22,5. Stiut fiind ca jante mai mari = consum mai mare, eu nu pricep de ce se mai screm atata cu euro 7 pentru noxe. A, ma scuzati, pentru euro 7 plateste clientul, pentru jante/anvelope mari plateste clientul, pentru consum mai mare plateste clientul, pentru reparatii suspensie tot clientul, deci toate avantajele pentru producatori si service-uri.

  • @Roata, luni, 01.07.2024 13:27

    Unii dintre noi știu ca roata mai GREA = consum mai mare. Dacă la aceeași masina pui jante cu diametrul mai mare creste consumul pentru ca lățimea e aceeași, și ai mai mult metal și mai puțin cauciuc (diametrul total rămâne aceiași), deci creste greutatea roții in ansamblul ei. Aici nu ai de unde sa știi dacă creste consumul. E posibil sa aibă lățimea mai mica, ceea ce nu duce neapărat la o greutate sporita și are ceva avantaje la confort, dacă nu scade și peretele lateral al pneului. Din poze nu pare ca sunt slim. Și Citroen au făcut la fel la unele modele.

  • Lol, luni, 01.07.2024 15:23

    Tesla precizeaza clar negru pe alb ca autonomia maxima va putea fi atinsa numai utilizand jantele pe 18 inch si matale batman, batman.. asta se intampla cand toti tiktok-istii pot vomita aici cele invatate de la vulpitza si viorel

  • @lol, luni, 01.07.2024 15:43

    Ești greu de cap? Dacă pui jante mai mari la aceeași masina creste greutatea. Pui mai mult metal și mai puțin cauciuc, în același volum al roții. Aici e posibil sa fie mai înguste, deci cantitatea de metal nu e neapărat mai mare. "asta se intampla cand toti tiktok-istii pot vomita aici cele invatate de la vulpitza si viorel" Apreciez auto ironia.

  • mega lol, luni, 01.07.2024 16:17

    jante 18 = autonomie maxima jante 20 = autonomie redusa iq 20 = tu

  • Matei, luni, 01.07.2024 16:27

    Lol, ai semnalizat destul. Nu diametrul afectează autonomia cu greutatea. Fa un efort sau roagă un prieten sa îți explice pe înțelesul tău.

  • Matei, luni, 01.07.2024 16:27

    "ci" greutatea.

  • Andrei, luni, 01.07.2024 20:16

    Ce specimene sunt pe site-ul ăsta.... Ăla repeta ca un papagal 18" 20" fără sa înțeleagă motivul pentru care 20" reduce eficienta. Nici măcar nu se întreabă de ce. Și tot el ne trimite la TikTok. Noaptea minții. Ne mai mirăm că se duce naibii totul. Unii pe cat sunt de ignoranți pe atât sunt de aroganți.

  • Nsrei, luni, 01.07.2024 22:12

    Io am de iarna pe R16 și de vara pe R18. Cum trec de la alea mici la alea mari ce sa vezi creste consumul cu 1 litru la sută. Adică mai pe înțelesul ălora de înțeleg greu daca iarna consuma 7, vara consuma 8. Extraurban desigur. Doar că vara și pe căldurile astea n as mai avea curaj să merg cu R16 la cum merg eu cu mașina. Fiindcă cu jante mai mari deși e dezavantaj consumul mare, am avantaj mult mai mare la stabilitate . Am 95 de mii de km și nu am schimbat nimic la suspensie. Oi fi eu mai norocos

  • spaclu lu manole, marţi, 02.07.2024 14:17

    Pentru cine a facut fizica de clasa a 9a ar trebui sa fie familiar cu notiunea de moment de torsiune. Cu cat cresti diametrul rotii, cu atat ai nevoie de mai multa forta ca sa invarti roata. Din cauza asta anvelopele mari se puneau mai demult doar pe masini cu motoare puternice. Pe langa asta, o anvelopa mai mare e mai lata, deci creste suprafata de contact -> creste frecarea -> creste rezistenta la inaintare -> creste consumul. O geanta de 20" poate fi mai usoara decat una de 16". Depinde de aliajul din care e facuta si de tehnologie. Din punctul asta de vedere, masa devine irelevanta in comparatii pentru ca se discuta de la un caz la altul. Ce economisesti in greutate, platesti "la greu" financiar :)

  • Matei, marţi, 02.07.2024 16:52

    Eu am făcut fizica la școală. Torsiune înseamnă când răsucești ceva, nu când rotești. Rotirea roții nu e torsiune. Aici am putea cel mult sa vorbim de momentul forței dar nici asta nu e foarte relevant pentru ca forța nu e aplicată pe marginea roții. De exemplu e mai ușor sa rotești o roata de diametru mai mare dacă apuci forța la exteriorul cauciucului, pentru ca brațul forței (raza cercului) e mai lung. Dacă însă aplici forța la axul roții atunci brațul forței e la fel de lung indiferent de diametrul roții. Mărimea roții nu afectează cuplul necesar -greutatea și frecarea afectează. Încearcă sa rotești o roata de bicicleta de 29" și una de mașină de 16", rotind de axul roții. Care e mai ușor de rotit? In plus, cuplul necesar rotirii roții e de fapt cuplul necesar sa învingi frecarea la rostogolire, frecarea cu aerul și inerția mașinii. Roata nu se învârte singura, trage masina după ea.