STUDIU: Producătorii chinezi vor reprezenta 33% din piața auto mondială până în 2030
Un studiu realizat de o firmă americană de consultanță arată că mașinile chinezești vor reprezenta 33% din piața auto mondială până la finalul actualului deceniu. Creșterea ponderii acestor mașini se vor datora costurilor de producție mai mici și o dezvoltare mai rapidă prin comparație cu alți producători.
Mașinile chinezești au început să "invadeze" mai multe piețe auto mari din lume, cum ar fi cele din Germania, Norvegia, Statele Unite și multe altele. Creșterea rapidă a producătorilor chinezi pe piețele globale a determinat mai multe guverne să impună restricții asupra mașinilor provenite din China, în încercarea de a-i proteja pe producătorii locali în fața celor chinezi.
Cu toate acestea, mai mulți experți sunt de părere că producătorii chinezi își vor mări prezența pe marile piețe mondiale până la sfârșitul acestui deceniu. Potrivit unui studiu realizat de AlixPartners, o firmă americană de consultanță, producătorii chinezi vor reprezenta 33% din piața auto mondială până în 2030. În prezent, aceștia reprezintă 21% din piața auto globală.
Același studiu mai arată că una din 3 mașini vândute la nivel mondial în 2030 va fi produsă în China. Mai mult, vânzările către piețele din afara Chinei vor crește de la 3 milioane de mașini vândute în 2024 până la 9 milioane de mașini vândute la finalul deceniului.
Inclusiv pe piața autohtonă, producătorii chinezi vor reprezenta 72% din piața auto locală până în 2030, de la 59% cât este în prezent. În Europa, mașinile chinezești urmează să alcătuiască 12% din piața auto până în 2030. Singurele piețe unde chinezii vor avea o reprezentare mai mică sunt cele din America de Nord și Japonia. Conform studiului, producătorii chinezi vor reprezenta doar 3% din piața nord-americană până în 2030, respectiv 1% din piața Japoniei până la finalul deceniului.
De cealaltă parte, studiul preconizează că mașinile din China vor reprezenta 69% din piața auto a Rusiei până în 2030, 28% din piața auto a Americii Centrale și de Sud, 39% din piața Orientului Mijlociu și Africii și 31% din piața Asiei de Sud și Sud-Est.
"Mărcile chineze pun mai multă valoare pe dotări pe care clienții le vor putea experimenta, cum ar fi design-ul și tehnologia din habitaclu", a declarat un oficial al firmei de consultanță care a realizat studiul. "Ei se concentrează la maxim să-și păstreze avantajul de costuri chiar și atunci când construiesc fabrici în străinătate, iar ei au construit un avantaj considerabil în tehnologii emergente, inclusiv în ceea ce privește producția de baterii. Acele capabilități au captivat China și vor defini eventual piața globală", a mai adăugat oficialul.
via Carscoops
În 2060 vor avea 60% din piață.