Producătorii auto europeni vor să amâne noile ținte de emisii de CO2 stabilite pentru 2025
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile cere Comisiei Europene să amâne noile ținte de emisii de CO2 stabilite pentru 2025. De anul viitor, toți producătorii vor trebui să producă mașini care să emită maxim 95 de grame de CO2 per kilometru.
Continuă discuțiile cu privire la noile ținte de emisii de CO2 stabilite pentru 2025. Cei mai mulți producători europeni nu sunt pregătiți pentru atingerea acestor noi ținte, lucru care ar putea duce la amenzi foarte mari, în rândul miliardelor de euro, sau chiar la scăderea producției de automobile cu câteva milioane de mașini.
Acum, ACEA, asociația care reprezintă producătorii europeni de automobile, cere Comisiei Europene să amâne aceste ținte de emisii. Într-o propunere a grupului de lobby, ACEA dorește ca aceste ținte de emisii de CO2 să fie amânate până în 2027.
Conform noilor reguli cu privire la aceste emisii, începând de anul viitor, toți producătorii vor trebui să producă mașini ale căror emisii să nu depășească 95 de grame de CO2 per kilometru. În prezent, limita de emisii de CO2 este de 106.6 g/km.
ACEA argumentează că noile ținte de emisii vor forța producătorii să oprească producția a aproximativ două milioane de mașini sau să plătească amenzi de până la 13 miliarde de euro pentru turisme, respectiv 3 miliarde de euro pentru vehicule comerciale ușoare.
„UE se află într-o criză cauzată de cererea scăzută de vehicule electrice din partea consumatorilor și de concurența neloială din partea producătorilor de vehicule electrice din țări terțe, ceea ce înseamnă că industria UE nu va fi în măsură să îndeplinească aceste obiective de reducere”, se arată comunicatul oficial al ACEA.
Asociația mai adaugă faptul că „industria UE nu va avea de ales decât să reducă semnificativ producția, ceea ce amenință milioane de locuri de muncă în Uniune, dăunează consumatorilor și are un impact negativ asupra competitivității și securității economice.”
via Economica
-
alex_cu_a_mic, luni, 16.09.2024 15:39
@AM "De anul viitor, toți producătorii vor trebui să producă mașini care să emită maxim 95 de grame de CO2 per kilometru." - mai cititi si voi ce perle scrieti, nu doar deschideti usa, aruncati articolul si o inchideti repede sa nu va explodeze in fata.
-
@dan_grc, luni, 16.09.2024 15:48
Ți-ai luat viza de Rusia? Acolo nu e criză și e plin de troace cum îți plac ție. Și nici nu sunt alegeri ca în UE. Iese numai cine trebuie. Ce te tot chinui pe aici când te așteaptă fericirea dincolo?
-
Mihai, luni, 16.09.2024 16:14
Sa mai bage un soft la dieseluri. Rezolva problema din pix si gata. Cum adica cerere scazuta de electrice? Eu vreau electrice, sa asigure infrastructura necesara ca in alte tari si rezolva problema. In ce au investit miliardele date ca amenzi germanilor? Unde sunt zecile de miliarde de Euro? Treaba sta in felul urmator: UE prefera sa dea amenzi pentru ca banii aia intra in buzunarele smecherilor. Cum adica dispar locuri de munca? Si pentru a produce masini electrice e nevoie de oameni. Daca chinezii pot, europenii de ce nu pot?
-
Vali, luni, 16.09.2024 16:22
E mult mai usor sa amani si sa poluezi decat sa investesti in infrastructura si electrice. Bravo UE, dati dovada de retard a la Romanica. Suntem clar condusi de prosti la cel mai inalt nivel. In cazul asta imi iau diesel si anulez DPF. Daca ei Amanda, aman si eu. Ce rost are sa evoluam.
-
@mihai, luni, 16.09.2024 16:25
Producătorii germani nu vor sa investească ci sa continue ca în prezent. De ce sa cheltuiască bani, sa reducă profitul, când pot sa continue ca în prezent. In plus, cu electricele își pierd unul din avantaje: motoare puternice, cutii de viteze avansate. Pana și MG poate avea un motor de 500cp. De fapt, momentan majoritatea producătorilor cumpăra motoarele electrice de la terți. Multe sute de CP la dispoziție, dacă vor. Cutia de viteze, cu mici excepții (Porsche) e simpla, cu o singura treaptă.
-
Gigi, luni, 16.09.2024 16:59
Producatorii auto europeni sunt interesati sa investeasca in design, pachete M performance si tehnologii de schimbare a culorilor. Astea sunt mult mai impotante decat poluarea. Dovada ca nu au cum sa indeplineasca normele: https://www.automarket.ro/tv/curse-auto/duelul-bavarez-liniu-ntre-bmw-xm-red-label-modificat-i-bmw-m4-csl-9355.html Niste ipocriti si retardati.
-
Doru, luni, 16.09.2024 17:11
Pai Toyota poate, Kia poate, Hyundai poate, Tesla poate, Volvo poate.... Daca astia pot respecta, atunci se pare ca doar unii au probleme si ar trebui sa si le rezolve, nu sa ceara amanare. Amanarea ne costa pe toti, platim cu sanatatea!
-
un cetatean, luni, 16.09.2024 18:44
Iar comenteaza disperatul sub diferite nume, acum s-au adaugat Gigi si Doru, asa ceva ?
-
@un cetatean, luni, 16.09.2024 19:42
Surprinzator sunt si unii cu opinii diferite de tine, dan_grc, Dutz. Crezi ca toti cumparat troace obosite diesel? Sau ca toti sunt fani putoare? De ce producatorii europeni au putut instala softuri ilegale, dar nu pot respecta niste norme de poluare? Cum se face ca altii pot? Toti respecta normele de acum 5 ani.. Tesla la fel. Nissan poate. Kia poate. Volvo poate. Deci se poate! Sunt alte interese. Asa cum a fost si cu sanctiunile impuse rusiei dat pentru care sufera europenii. Asa cum a fost si pandemia, in care unii au facut miliarde din tot felul de inventii. Asa cum sunt acum si taxele impuse preferential masinilor electrice chinezesti. Cum puteti explica diferenta dintre producatori? Cum de se reduc preferential? Suna a multa coruptie si spagi. Dar lucrurile sunt clare: multi producatori pot respecta normele, deci se poate, dar nu se vrea. In Germania se vindeau bine electricele, dar nu se mai cauta brusc :)) Explicatie???? Aburelile ca nu mai sunt acordate subventii nu tin. Daca s-au putut acorda, se pot acorda in continuare, dar nu sunt interese, asta e clar.
-
Matei, luni, 16.09.2024 20:22
Au complexe de înferioritate și cauta validare in grip: proști dar mulți, vorba lui Lăpușneanu. De aceea ei tot văd clone peste tot, ca niște paranoici. Ei sunt multi, noi putini.
-
Dutz, luni, 16.09.2024 20:49
Este cum am stabilit, vremurile bune au adus oameni slabi (și focile lor), acuma se văd rezultatele faptului că de câțiva ani buni în UE avem doar oameni slabi. Oricum se vede calitatea “românului” care de la Comăneci și Hagi nu au mai realizat nimic (nici nu mai trebuie, este suficient pentru eternitate) dar știm să analizăm și mai ales să arătăm cu degetul. Dacia era fier vechi dacă nu-i dădea Renault un șut în fund, iar de Ford nu mai zic nimic. Alții pot nu pentru că au pus restricții și reguli cretine care nici în power point nu le poți explica, ci pentru că au creat condițiile ca rezultatul dorit să fie o consecință, așa cum orice notabil s-a făcut pe lumea asta. Vrei să câștigi o competiție (sau orice), ar fi indicat să te dezvolți, antrenezi etc… nu să pui reguli ca să nu pierzi!!! Interzicerea vânzării de ICE-uri din 2035 este cel mai mare cretinism și unii văd în acest gen de abordare o soluție, un model de dezvoltare… incredibil!!! Abia a început căderea… sper că aveți parașută!!!… eu v-am spus și replica a fost (de la foci bine’nțeles), Dutz cu dramele lui, exagerează!!!
-
Ambulanța, luni, 16.09.2024 21:11
Ni-no-ni-no! Siropelul a ținut doar 3 zile.
-
George Simion, marţi, 17.09.2024 02:40
Nici hibride nu-s în stare să facă?! Noaptea Mioriței...
-
alex_cu_a_mic, marţi, 17.09.2024 09:40
@Jorjel Ba mai toți "are" hibride doar "căcumparătorii" nu se dă în vânturi după iele pentru că pentru mulți, ce să vezi, șoc șoc șoc, reducerea de consum nu justifică creșterea de preț, bam bam. Iar pân la electrice, diferența-i și mai lungă și mai lată si mai groasă. Adică se duce Valerică și-și ia Clio 1.0 SCe ca să omoară planieta cu tot cu hurșii popolari in loc să fie băiat sensiblu și să-și ia un Taycan Turbo S și să lase pat de panseluțe în urmă. Ci uamini răi.
-
@alex, marţi, 17.09.2024 11:03
Dar cine zice de Taycan si turbo si S? Alta masina de cocalari precum multe BMW-uri si Haudi sau Mercedes! Aici discutam de oameni care chiar doresc schimbare. Ei aleg Kia, Hyundai, Lexus, Toyota, Nissan, Volvo, pentru ca lor chiar le pasa. Nu-si iau masini de figuri. Cele mai vandute masini electrice in Norvegia, Suedia, Olanda sunt Tesla, Kia, Volvo, Hyundai. Taycan, BMW, Audi sunt un numar mic de retadei care vor sa fie smecheri in continuare. Trebuie sa ne uitam si la ce promoveaza marcile: germanii sunt cu dueluri si liniute, altii cu siguranta si mediu. Deci vorbim despre categorii diferite de oameni: cei care vor si cei prosti, marlani contra.
-
@alex cu creier mic, marţi, 17.09.2024 11:04
Dutzulică, tu ești, tati?
Dutz, miercuri, 18.09.2024 00:05Ce griji ai tu dl. detectiv, nu ai alta treaba? Eu postez doar “așa” din respect ;) încearcă să ți minte, nu-i prea mult… pentru un detectiv:)
-
f, marţi, 17.09.2024 11:17
Treaba cu poluarea din punctul meu de vedere: Locuiesc in Germania si aici, rad de tot vezi o masina sa scoata fum si aia e de regula din alta tara. In concediul in Romania din vara (locuiesc intr-un oras cu 80 000 locuitori si mai e si sarac pe deasupra) am vazut ca peste 80% din masinile din oras sunt diesel si majoritatea scot fum, unele chiar te miri daca merg cu motorina sau cu carbuni. De aici si inversunarea asta impotriva diesel-ului pentru ca aveti impresia ca toate dieselurile sunt un dezastru. Dati cu hate, dati cu ce vreti dar economia a crescut cu motoarele pe combustie. Sunt convins ca viitorul este electric si ecologia e buna dar una e sa fi ecologist si alta este sa fi fanatic. Nu am vazut fanii benzinarelor sau dieselului sa arunce cu vopsea pe cladiri, sa se lipesca cu lipici de asfalt sau mai nou sa scandeze slogane politice care nu au treaba cu Europa. Si apropos de UE: cei care ia decizii referitoare la poluare au cunostiinte din domeniu mai slabe decat avem noi aici, cei care citim presa auto. De regula sunt nistre urati si urate care nu au muncit o ora in viata lor si iau decizii pentru cei care muncesc.
-
@f, marţi, 17.09.2024 12:08
Există harta poluării în Europa. Dacă te uiți nu e chiar asa bine în Germania, cum ai tu impresia. In orașele germane. Sunt mai noi mașinile dar sunt mai multe și circulă mai mult și mai repede.
-
Matei, marţi, 17.09.2024 15:17
La cum vorbești tu ai crescut printre gunoaie. La părinți ma refer.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
UE se află intr-o criză creată de UE .