OFICIAL: Programul Rabla, relansat pentru persoanele fizice

Publicat miercuri, 16.07.2025 12:41 de Tiberiu Safta

Programul Rabla 2025 va fi reluat pentru persoanele fizice, a anunțat Diana Buzoianu, ministrul mediului. Noul program va avea un buget de 200 milioane lei.

La o lună după ce programul Rabla a fost suspendat pe fondul așteptării unui nou guvern, Ministerul Mediului a confirmat oficial reluarea acestui program pentru persoanele fizice. Diana Buzoianu, noul ministru al mediului, nu a precizat când mai exact va începe noul program, însă a confirmat că acesta va avea acum un buget de 200 de milioane de lei.

„Într-un an foarte dificil economic în care trebuie tăiate 30 de miliarde de lei, am reușit să salvăm programul Rabla persoane fizice”, a declarat Buzoianu. „În ultimele zile am primit sute de întrebări și am vrut să mă asigur, înainte de a da orice răspuns, că am toate cifrele. Da, vom lansa programul Rabla persoane fizice în perioada următoare, cu un buget de 200 de milioane de lei. Asta pentru că înțelegem cu toții ce investiții au fost făcute, că oamenii au dat deja avans și noi trebuie să gândim măsuri care să țină cont și de impactul în economie”, a mai spus ministrul mediului.

Ministrul a mai precizat că valoarea voucherelor ar putea fi modificate și ar urma să fie mai mici decât în trecut. Concret, oficialul guvernului a spus că „nu ne mai permitem să oferim vouchere de 37.000 de lei.”

via Profit

  • Andrei, miercuri, 16.07.2025 15:06

    Fara acest program, exista o buna sansa ca preturile masinilor noi sa fie inferioare valorilor actuale, ceea ce ar fi incurajat achizitia lor intr-o masura similara.

  • Gigi, miercuri, 16.07.2025 16:52

    Daca pretul masinii cu rabla este, sa zicem 30.000E, iar daca nu ar mai fi rabla, dealerii ar reduce pretul la 30.000E. E clar ca si cu rabla si fara, pentru client e fix acelasi lucru. Asa ca, cel mai bine pentru situatia actuala din tarisoara asta, ar fi sa nu mai existe program rabla. Punct.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 16.07.2025 17:48

    Dealerul nu poate sa coboare prețul dacă asta ar însemna să vândă în pierdere.

  • sandu, joi, 17.07.2025 10:04

    ce pierdere @Matei? stii cat adaos e la o masina noua? stii ca dealerii fac discounturi intre 10-25% la masinile noi fata de pretul de lista? te pricepi sau doar vrei sa comentezi? discountul de 3-4 % pe care il primesc oamenii si se bucura pt el e nesimnificativ pentru dealeri. concluzia:daca vreti masina noua, negociati, nu luati prima oferta. du-te la dealerul urmator, arata-le oferta primita anterior si primiti un discount mai bun. daca nu, alt dealer din alt oras, si tot asa....

  • Matei_cel_nou, joi, 17.07.2025 15:44

    Povesti urbane, amice. Diferența dintre prețul de listă și MSRP e 5-10%, de cele mai multe ori 6-7%. Din asta trebuie să acopere salariile angajaților și costurile de funcționare. Faptul ca ocazional fac reduceri mari și vând în pierdere nu înseamnă că pot face asta tot timpul, ci doar când vor sa scape de un exemplar către nu se vinde (și generează costuri). 3-4% e foarte semnificativ. Dacă dealerii ar putea face discount de 25% in mod obișnuit, și sa mai facă și profit, ar face avere peste noapte și ar exista o piață alternativa (mai mult sau mai puțin neagră) care să ofere adaos de doar 15%, sa zic. E ridicol să crezi așa ceva.

  • Sandu, joi, 17.07.2025 17:58

    Crezi ce vrei, eu iti spuneam din cazuri concrete, masini cumparate si pe pf si pe pj unde discounturile au fost mari.

  • Andrei, joi, 17.07.2025 21:12

    Unii visează cai verzi pe pereți :)) Discount 25% :)) Deci 25% discount, le mai rămâne și lor profit 5%, asa, sa nu plângă, TVA 20%.... S-a făcut 50%. Apoi salarii, chiria spațiului comercial, asigurări... Tare! Foarte tare! Bancul zilei.

  • @sandu, vineri, 18.07.2025 11:29

    De întâmplă ocazional, când prefera sa o vândă în pierdere decât sa se devalorizeze stând acolo. Fă diferența dintre regulă și excepție!

  • Matei_cel_nou, vineri, 18.07.2025 12:40

    Acum mai multi ani am făcut o afacere cu un dealer. El avea pe stoc aceeași masina pe care o aveam eu dar cu motor 3l. Eu aveam 2l. Știam ca o are de mult timp pe stoc și nu se vinde. I-am propus să facem schimb și acceptat. Diferența de preț era 7000 lire. Dar a preferat să piardă 7000 lire dar să vândă 2.0-ul meu decât să piardă 7000 lire prin devalorizare în timp ce mașina ocupă spațiu în parcare. Iar eu m-am dus la dealer cu 2.0 și am ajuns acasă cu 3.0. Și culoarea era aceeași. Sandu: eu zic ca toate mașinile cu motor 3l ar trebui să se vândă la preț de 2l. Pentru că știu eu pe cineva care.... :))