INOVATIE: Ford lanseaza centurile cu airbag
O inventie aparent pierduta in negura anului lansarii sale, 2001, revine in forta pe modelele Ford din SUA si ulterior din Europa: centura de siguranta cu airbag.
Ford a anuntat astazi oficial ca va dota noile generatii ale modelelor sale cu un element de siguranta care a fost prezentat in premiera in cadrul Salonului Auto de la Detroit din 2001: centurile de siguranta gonflabile. Conform oficialilor companiei americane, combinarea a doua elemente de siguranta care se regasesc astazi pe toate masinile face ca, in eventualitatea unui accident, centura sa se umfle pentru cateva miimi de secunda, protejand pieptul pasagerilor prin degajarea fortelor care actioneaza asupra acestora pe o suprafata mai mare.
Centurile inventate de Ford sunt, in starea lor normala, mult mai moi decat cele clasice, tesatura fiind realizata dintr-un material mai "prietenos". "Cand am intrebat subiectii studiilor nostri cum se simte centura, acestia ne-au spus ca aceasta este mult mai putin rigida si mult mai confortabila", declara Sue Cinske, vicepresedintele biroului de dezvoltare a sigurantei din cadrul Ford.
Constructorul american spera ca noua inventie sa duca la cresterea procentului pasagerilor de pe locurile posterioare care poarta centura de siguranta la rulare. Conform statisticilor disponibile in SUA, 74% dintre pasagerii din spate poarta centura de siguranta, in timp ce 83% dintre cei aflati pe locurile din fata poarta centura la rulare.
Proiectul centurii de siguranta gonflabile se afla in derulare in centrele de cercetare Ford de aproape 10 ani, acesta supravietuind atat crizei financiare actuale, cat si greutatilor prin care a trecut Grupul Ford in 2005, atunci cand mii de angajati si-au pierdut locurile de munca in scopul reducerii costurilor.
"Toata lumea spunea ca acest tip de centura nu poate fi realizat, in timp ce toate testele pe care le realizam ne aratau ca acestea pot fi produse. Printre greutatile de care ne-am lovit se numara faptul ca airbag-urile din centuri trebuie sa se umfle cu o forta mult mai scazuta decat cele normale, care la explozie rup plasticul de pe bord. Astfel, aceste airbag-uri se vor umfla cu o forta mai scazuta, iar la interior se va utiliza gaz rece, ceea ce face ca ele sa fie sigure indiferent de inaltimea si varsta pasagerilor", sustine Srini Sundararajan, unul dintre inginerii-sefi care au dezvoltat proiectul in cadrul Grupului Ford. "Unul dintre cazurile pe care am fost nevoiti sa le rezolvam viza un copil care adormise cu capul la nivelul centurii. Rezultatele ne-au aratat ca nu exista absolut niciun risc in acest caz", sustine inginerul Ford.
Primul model pe care vor aparea centurile gonflabile va fi noua generatie a SUV-ului american Explorer. Ulterior, noua tehnologie de siguranta dezvoltata de Ford va fi disponibila pe toate pietele in care este prezenta marca, implicit pe cele europene.
via | Ford
Poate Renault. Prin 2000 aveau un prototip cu airbag in centura.