OFICIAL: Renault Twingo Gordini RS reinvie traditia franceza

Publicat miercuri, 25.11.2009 12:21 de Bogdan Mirică

Renault a dezvaluit astazi versiunea speciala Gordini a modelului sportiv Twingo RS, asteptata sa debuteze pe piata in luna martie a anului viitor. Modelul vine cu 133 de cai putere si o multime de personalizari.

Renault a dezvaluit astazi in premiera mondiala primele imagini si informatii ale celei mai noi versiuni Twingo. Este vorba despre editia care readuce in actualitate numele Gordini, marcand debutul acestuia in gama modelelor Renault. Noul Twingo Gordini RS deschide drumul unui nou pachet de personalizare, care aminteste de trecutul sportiv al brandului francez.

Pentru a evoca traditia vechilor modele Gordini, Renault Twingo a adoptat o caroserie vopsita in culoarea albastru Malte cu finisaj metalic, completata de doua dungi albe. Contrastul albastru/alb continua si la nivelul spoilerului frontal. Nu lipsesc logo-urile Gordini care personlizeaza exteriorul si nici jantele de 17 inch din aluminiu, cu aspect sportiv, disponibile in culorile albastru si negru.

Spiritul Gordini este regasit si la interior, unde clientii se vor bucura de scaune Renault Sport cu o sustinere laterala pronuntata, de aceleasi embleme Gordini, piele albastra pentru portiere si manerul schimbatorului si o plansa de bord cu cusaturi distincte. Contrastul albastru/alb continua si la nivelul volanului si al intrumentelor de bord.

La toate acestea se adauga un acoperis panoramic cu trapa electrica, covorase si praguri personalizate Gordini, conexiune pentru iPod si MP3, geamuri fumurii, Bluetooth, climatizare automata si, cel mai important, un sistem ESP complet decuplabil.

Caracterul sportiv al noii versiuni este insuflat si de un sasiu sportiv, de un propulsorul de 1.6 litri care ofera 133 de cai putere, de un sunet aparte in momentul acceleratiei, precum si de o directie precisa si un sistem de franare performant.

Versiunea speciala va fi expusa vreme de doua luni, pana pe 10 ianuarie 2010, in cadrul showroom-ului Renault de pe Champs-Elysees, in Paris, vanzarile urmand sa fie demarate in luna martie a anului viitor. Preturile vor fi facute publice abia in momentul lansarii pe piata.

  • mog, miercuri, 25.11.2009 13:19
    ce sportivitate?

    sunt convins ca un motor de 1.6 si 133cp iti ofera senzatii de sportivitate nemaintalnite... pfff

  • ALX.CT, miercuri, 25.11.2009 13:31
    @mog

    E o masina usoara (nu cred ca are mai mult de 1.000kg) deci o sa se simta cei 133cp. Arata misto.

  • sacalulvic, miercuri, 25.11.2009 13:39
    @mog

    mai gandestete si tu la raportul dintre cuplul pus la dispozitie si greutatea masinii!!! doar nu vrei sa o faci racheta

  • andrei, miercuri, 25.11.2009 14:20
    rautate

    haideti mai beieti ce sunteti asa rai. daca el e inginer auto v-ati gasit voi sa va luati de el

  • MF, miercuri, 25.11.2009 15:34
    RO-renault?

    Oare va fi disponibil si la noi? Arata tare bine. Performantele sunt destul de bune. Pretul??? Imi place si varianta RS normala doar ca interiorul e cam slab. Din ce scrie Automarket se pare ca interiorul a primit o nota de calitate in plus pt varianta Gordini. 0-100 km/h 8.70 s Top speed 201 km/h (125 mph) Maximum torque 160.0 Nm Kerb weight 1049 kg Power-to-weight 124.88 bhp/ton

  • Vasi27, miercuri, 25.11.2009 18:27
    bleu blue blue!

    Intotdeauana am avut o slabiciune pt Twingo... m-am indragostit de masina asta dupa ce am condus una din '93... e f jucausa! Fiat 500 Abarth are 135 de cai, dar sincer mi se pare mai simpatic si mai atragator un Twingo :) @MF Renault a luat decizia acum vreo 2 ani sa nu introduca Twingo in Romania. Ma indoiesc ca se va schimba ceva din 2010 cand apare Gordini RS. Acum te intreb de ce scrii "interior slab" cand tu de fapt n-ai vazut masina in realitate, iar presa auto internationala nu a sustinut niciodata asa ceva ?

  • MF, joi, 26.11.2009 09:43
    Interior

    @Vasi27 Poate m-am grabit folosind termenul de calitate in loc de cel de design. Personal prefer interiorul clasic cu ceasuri mari, ace, indicatoare de genul acesta in campul vizual al soferului. Nu am imbratisat aceasta tendinta de a muta ceasurile pe mijloc. Consider ca iti distrage atentia de la drum si este prea familist. Pe de alta parte, Renault a fost prea "clasic" in ceea ce priveste sistemul de entertainment. Unitatea audio este mult prea in urma d.p.d.v. al designului. Si parca nu face parte din masina. Ai dreptate spunand ca nu am vazut masina in realitate dar din poze bordul, fetele usilor si capacul volanului par a fi dintr-un plastic destul de prost. Si stii cum sunt pozele de prezentare... Sper sa ma insel si totusi renault sa aduca si la noi acest model.

  • MF, duminică, 29.11.2009 23:31
    Import

    Pt. cei care vor si pot exista posibilitatea unei afaceri. Am dat un mail catre Renault Nissan Romania si mi s-a spus ca modelul Twingo nu se importa si nu exista posibilitatea unei comenzi sau a unuei cumparari prin intermediul dealerilor sau a importatorului oficial. Asadar, cei care aduc masini din afara, puteti da o fuga si pana in Franta sa aduceti niste Twingo RS pt. Romania.

  • sacalulvic, miercuri, 17.02.2010 18:02
    @mf

    daca vrei iti aduc doar ca va fi la pret de vanzare pentru franta, te astept

  • alex, joi, 06.05.2010 14:18
    Twingo Gordini 133

    Twingo Gordini 133 - este deja de vanzare in UK pentru 14500 de lire sterline. Eu nu inteleg de unde isi ia automarket informatiile. Povesti din astea ca o sa fie la vanzare abia la anul in martie, SF curat. Uite aici toate variantele de echipare pentru Twingo: http://www.renault.co.uk/cars/model/newtwingo/keyfeatures.aspx

  • alex, joi, 06.05.2010 14:20
    Twingo Gordini 133

    Si in Franta este la 17750 E

  • alex, joi, 06.05.2010 14:26
    Twingo Gordini 133

    Scuze, acum am procesat data la care a fost scris articolul. Chestia este ca azi l-am primit in newsletter si am presupus prost ca este scris azi. Scuze inca o data. Preturile sunt bune oricum :o)

  • flavius, joi, 06.05.2010 19:48
    Gordini

    Frumoasa masinuta,dar ii lipseste acel feeling Gordini ,intilnit la Dauphine,R 8 si R 12.