OFICIAL: Renault Clio RS Gordini - sport si traditie in clasa mica

Publicat miercuri, 05.05.2010 20:05 de Mircea Meșter

Versiunea speciala Gordini a lui Clio RS iese in evidenta prin artificiile estetice exterioare si interioare care completeaza cei 200 CP ai motorului de 2.0 litri.

Renault a publicat fotografiile si informatiile oficiale ale versiunii Clio RS Gordini, al doilea model din linia sporty-retro din gama francezilor, dupa Twingo RS Gordini. Modelul este identic la nivel tehnic cu versiunea RS a lui Clio, diferenta fiind facuta de o serie de elemente estetice si de un pachet de echipamente aditional.

Modelul dispune de aceiasi 200 CP dezvoltati de motorul pe benzina de 2.0 litri cu patru cilindri care ne-a incantat in testul realizat in Romania si de acelasi sasiu Sport pregatit special de inginerii Renault Sport pentru modelele care poarta sigla RS. Diferenta de pret intre Clio RS si Clio RS Gordini (3300 de euro in Franta) aduce insa o nuanta exterioara albastra ornata cu celebrele dungi longitudinale albe, o lama alba pe spoilerul fata, oglinzi albe si jante de 17 inch special destinate acestei editii. Interiorul iese in evidenta prin tapiteria din piele care imbina negrul cu albastrul, prin burduful din piele al schimbatorului de asemenea de culoare albastra, prin volanul sport acoperit cu piele si prin insertiile decorative aditionale specifice editiilor Gordini.Renault Clio RS G

La nivelul echipamentelor disponibile pentru modelul francez vorbim de climatizare automata, de cruise control, de radio CD cu comenzi pe volan, de faruri cu aprindere automata, de sistem maini-libere si de pachet de navigatie semnat de TomTom.

via | Renault

  • Larisa HOT, miercuri, 05.05.2010 20:52

    dap buruza capata contur in expresivitatea designului.pacat de motor insa care ar fii mers la un Dodge Avenger mai bine

  • sonky, miercuri, 05.05.2010 21:31

    ar trebui un turbo pe clio ,cel aspirat nu mai poate fii updatat prea mult,in schimb corsa opc 1.6 turbo,192 de cai e bestie

  • cs, miercuri, 05.05.2010 21:36

    Corsa opc e sub Clio RS ca performante si tinuta de drum. Ontopic: combinatia cromatica interior/exterior imi place la nebunie! Buna idee Renault !

  • Criss, miercuri, 05.05.2010 21:59
    pt cs

    Hai sa fim seriosi. Si Corsa daca avea 2000 cmc era alta poveste. Mare diferenta nu e, doar pe circuit se vede. Pe strada e alta poveste, conteaza mai mult soferul. Prefer oricand interiorul si aspectul unei Corsa. E prea spartana si are un aer de prea ieftinache masina asta. Bine ca nu i-au pus geamuri de plastic si are macar radio Smecheria e sa fi in pas cu ceilalti nu sa ramai retard. Ce-ar fi sa puna si Opel un 2.2 sau un 2.5 pe Corsa.

  • alexei89, miercuri, 05.05.2010 22:32
    MEGANE

    e frumos dar costa 22000 euro si la banii aia iti iei Megane rs!

  • Octav, miercuri, 05.05.2010 23:28
    Clio RS Gordini

    Cred ca este cel mai frumos Clio RS de pana acum, masina arata bine pe aceasta nuanta si evoca foarte bine traditia Renault. Pentru cei care tot spun de Corsa OPC, mai documentati-va. Clio RS are un sasiu de exceptie, poate pe linie dreapta este un pic mai lent, avand o masa mai mare, dar pe viraje are extrem de putini rivali in clasa lui. Motorul dezvolta de fapt 203 cp si aceasta cifra reprezinta o performanta pentru un motor aspirat. Nu are lag-ul unui motor turbo si dupa cate stiu, nici efectul de torque steering a lui Corsa OPC. Cat despre interior, mi se pare excelent. Ce alte accesorii mai vreti in afara de cele pe care le are, de la o masina sport?! Daca jurnalisti care au testat Clio RS au spus ca acest model se tine foarte bine pe viraje dupa Focus RS de 305 cp, stiau ei de ce faceau afirmatiile respective. Experienta din competitii a lui Renault si-a pus bine amprenta asupra modelelor RS.

  • xss, miercuri, 05.05.2010 23:46

    Daca si cu Parca se plimbau c-o barca! :)) sunt multi care n-au nici macar varsta legala pentru a obtine un permis... multi care n-au pus piciorul in viata lor intr-un Clio RS , dar emit pretentii de cunoscatori... in era internetului oricine poate fi oricine... cu bunul lor prieten google orice e posibil :)) e foarte convenabil asa cand nu trebuie sa-ti pui vorbele acolo unde sunt si faptele... adevaratii profesionisti simt insa impostorii @alexei89 Pretul este pt Franta daca te uiti mai bine. Preturile pt Romania sunt cu totul alta mancare de peste. iNTOTDEAUNA

  • xss, joi, 06.05.2010 00:12
    in spirit PUR SPORTIV Clio RS are motor NA !

    Pt. necunoscatori: Clio n-are nevoie sa fie turbo, pentru ca face compensarea prin cilindree, iar motorul aspirat va fi intotdeauna mai fiabil, va raspunde mai bine la acceleratie si nu va avea intarzierea turbo-ului. Motorul aspirat e Alfa & Omega, sa va intre bine in cap! PS: ati auzit voi de motoare turbo in FORMULA 1 in ultimii 20 de ani?

  • alexei89, joi, 06.05.2010 00:15
    Pret

    daca te uiti si la preturile din Romania ai sa vezi ca nu e diferenta prea mare intr Clio RS si Megane RS, iar daca adaugi datele referitoare la pretul lui Gordini Clio RS se reduce diferenta la jumatate! Pe asta ma bazam cand am facut afirmatia! Oricum, mie imi place foarte mult Clio RS, am numai cuvinte de lauda pentru modelul asta doar ca ma refeream la faza cu pretul variantei Gordini, oricum arata super aceasta varianta!

  • vlad, joi, 06.05.2010 00:18

    plus ca are acceasi putere ca a unui motor turbo de 2l Ex: Golf gti

  • LauCalin, joi, 06.05.2010 03:25
    gordini

    Arata foarte bine, in adevaratul stil Gordini. Cu dungile alea albe si culoarea albastra aminteste imediat de vechile Gordini ca Renault 8 sau 12 Gordini, care in opinia mea sunt doua masini deosebite. Oricum un astfel de Clio isi merita fiecare ban. O data am mers cu un Clio RS si este foarte interesant ce senzatii iti poate oferi o masina de vreo 20000 de euro. Totusi inca mai am reticente legate de fiabilitatea celor de la Renault Sport. Imi amintesc un episod din Fifth Gear cu un Megane RS vs. Astra OPC si dupa o tura de circuit Megane avea ambreiajul praf. Nu zic, a avut un parte de un tratament nu tocmai cuminte, insa vorbim de o masina cu pretentii sportive, una dintre cele mai performante din clasa ei, construita pentru asa ceva. Asa ca nu prea mi se pare normal ce s-a intamplat. :)

  • eee, joi, 06.05.2010 08:33
    RS

    Clio RS e intruchiparea tuturor dorintelor unui pilot care nu poate tine in frau o impreza pe pista. Restul rivalilor de pe segmentul lui clio rs sunt pistol cu apa. Clio 2 RS a fost fantastic, iar 3 nu se lasa mai jos, chiar pluseaza. Cei care mentionati alte modele probabil nu stiti ce e ala un motor aspirat de 2L, mai ales al lui Clio. Si clar nu ati condus unul. Era unu mai sus cu Corsa si il intreb: ai vazut vreodata o Corsa la raliu? Clio RS e cea mai ieftina masina noua pe care o iei din magazin si o pui direct la linia de start. Punct si pace! Cei l-au concurat stiu de ce!

  • C-G-C, joi, 06.05.2010 09:00
    Clio RS

    Arata demential, branding-ul Gordini este de exceptie, iar performantele sunt de exceptie pt cine stie ce inseamna RS. Rasnita aia de Corsa OPC e pistol cu apa pe langa Clio RS si nu se poate compara doar in mintea cocalarilor la pubertate care inca mai au cosuri pe fata. Clio RS este cel mai bun din clasa, restul se bat pt locul doi. PUNCT! P.S.: Si mai lasati-ma frate cu fiabilitatea modelelor Renault pt ca astea sunt legende. Renault este la fel de bun sau prost la fiabilitate ca oricare alt producator, iar noul Clio, Megane, Laguna (de la venirea lui Ghosn) pot fi puse chiar in jumatatea superioara din pct de vedere al fiabilitatii.

  • rpo07, joi, 06.05.2010 09:36
    @xss

    In ultimii 20 ani nu am auzit de turbo in F1 dar cu siguranta in urmatorii 20 o sa auzim. Si e un pic cam exagerat sa spui ca motorul aspirat e Alfa si Omega, daca era asa nu mai existau turbinele si compresoarele... Exista avantaje/dezavantaje atat la tubine/compresoare cat si la motoare aspirate. On topic: Masina arata foarte bine

  • ene, joi, 06.05.2010 11:01

    insfarsit un renault care imi place{exclus interiorul} la mai mare

  • ironR, joi, 06.05.2010 11:17
    frumos spatele

    imi place spatele si culoarea, culmea e ca eu il vad mult mai reusit si mai frumos decat megane rs, iar la vanzari sunt convins ca-l va depasi; ar fi fost frumos sa puna niste ceasuri...ceva mai multe si mai proeminente, iar referitor la motor nu inteleg de ce nu incearca nimeni sa stoarca dintr-un motor aspirat de 2L 200cp, chiar nu se poate?

  • Adi, joi, 06.05.2010 11:45

    @C-G-C: Honda Civic Type-R ringaie vreun clopotel?

  • Adi, joi, 06.05.2010 11:47

    @iron R: normal ca se poate, Honda a facut asta de ani buni. Pe Type-R e motor aspirat de 1998cmc cu 201CP, iar pe S2000 e acelasi motor putin modificat insa tot aspirat care dezvolta 240CP.

  • ............, joi, 06.05.2010 14:00
    .............

    rupe tot masina asta la semafor

  • bozzo26, duminică, 09.05.2010 11:33

    iti rupe si rezervoru la semafor :)):)):))...dar ma gandesc ca daca iti iei asemenea jucarie , benzina nici nu conteaza .

  • ion, duminică, 09.05.2010 12:01
    @bozzo26

    consumul este 11.5% urban (condus normal, oras - altul decat bucuresti) , deci nu mi se pare deplasat pentru o masina de cilindreea si puterea ei.