Citroen C5 facelift a debutat la Paris
Facelift-ul lui Citroen C5 a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris. Deşi modelul nu a primit multe modificări estetice, schimbările de sub capotă sunt numeroase.
Francezii de la Citroen au şi-au reafirmat încrederea în modelul C5 prin nealterarea exteriorului odată cu facelift-ul prezentat la Salonul Auto de la Paris. Constructorul francez de automobile a operat modificări estetice minore la adresa lui C5 şi C5 Tourer, acestea fiind reprezentate de amplasarea unui set de LED-uri în interiorul blocurilor optice faţă şi prin schimbarea sticlei stopurilor spate, care au primit un tratament fumuriu lucios, iar secţiunea centrală a acestora are sticlă clară.
Adevărata inovaţie a lui Citroen C5 este sistemul e-HDi MICRO-Hybrid. Tehnologia respectivă va debuta pe versiunea HDi 110 DPFS echipată cu transmisia EGS6. Modelul respectiv este echipat cu cea de-a doua generaţie a sistemului Stop&Start şi are un alternator care funcţionează pe post de electromotor. În comparaţie cu prima generaţie, alternatorul este cu 70% mai puternic, având 2.2 kW şi include o unitate proprie de control a puterii. Echiparea unui motor diesel cu această tehnologie este o premieră pentru un automobil de producţie.
Pornirea motorului durează doar 400 de milisecunde, iar utilizatorul nu îşi poate da seama când a fost pornit şi când a fost oprit motorul atunci când stă la semafor. Zgomotul de pornire al motorului a dispărut graţie utilizării unei curele de cauciuc cu dinţi şi caneluri, iar vibraţiile de la pornirea şi oprirea motorului au fost eliminate şi ele prin utilizarea unei volante masă-dublă şi a unui regulator de aer sigilat. Bateria acestui model este 100% etanşă şi rezistă la 600.000 de cicluri de repornire a motorului. Graţie modificărilor operate la nivelul sistemului electric al lui C5, motorul poate fi pornit la fel de repede chiar şi la temperaturi de -5 grade Celsius.
Încărcarea bateriei este optimizată în momentul în care şoferul eliberează pedala de acceleraţie, aplicând o uşoară frână de motor. Reţeaua de energie electrică a modelului suportă toate sistemele vehiculului în mod independent de motor, permiţând utilizarea radioului, a luminilor şi a ştergătoarelor de parbriz fără ca motorul să fie pornit sau ca acumulatorul acestuia să fie consumat. Suspensia hidro-pneumatică a lui C5 a fost optimizată şi ea pentru un confort sporit la oprirea şi repornirea motorului.
Cei de la Citroen au anunţat că modelul C5 în versiunea de HDi de 110 CP are un consum mediu de 4.6 litri la sută şi emite 120 de grame de CO2 pe kilometru într-un ciclu combinat. În regim urban, modelul emite cu 15% mai puţine grame de CO2 pe kilometru şi este cu 15% mai economic decât versiunea echivalentă care nu beneficiază de acest sistem.
C5 este oferit şi cu o versiune HDi de 204 CP, care utilizează un motor de 2.2 litri de nouă generaţie. Propulsorul utilizează cea de-a treia generaţie a sistemului de injecţie common-rail, care furnizeză 2.000 de bari, iar camera de combustie primeşte sistemul EECS (Exterme Conventional Combustion System). Raportul de compresie a fost scăzut la 16:1, iar motorul este echipat cu două turbocompresoare secvenţiale amplasate în paralel, care îl ajută să dezvolte 204 CP la 3.500 rpm şi 450 Nm la 2.000 rpm. În versiunea cu transmisie automată cu şase rapoarte, modelul accelerează de la 0 la 100 km/h ăn 8.3 secunde şi poate să atingă o viteză maximă de 230 km/h. Consumul mediu de carburant este de 5.9 litri la sută în ciclul combinat, în timp ce emisiile de CO2 se ridică la 155 grame pe kilometru.
Citroen C5 este oferit şi cu o motorizare pe benzină dezvoltată alături de BMW. Unitatea VTi de 120 CP este supraalimentată şi are o cilindree de 1.6 litri. Aceasta vine alături de transmisia EGS6 şi are un consum mediu de 6.2 litri la sută. Cei de la Citroen vor echipa acest model cu sistemul eTouch, care va oferi o serie de servicii şoferului în caz de urgenţă, iar ambele servicii vor fi gratuite şi disponibile non-stop.
Via | Citroen
o masina superba mult peste passat