REPORTAJ: Dacia Duster și Alain Prost au făcut spectacol pe Stade de France
Automarket a asistat la finala de gală a Trofeului Andros. Dacia Duster și Alain Prost au bătut BMW Seria 1 a lui Jean-Philippe Dayraut în fața a 55.000 de spectatori.
Imaginați-vă un stadion enorm plin cu 55.000 de fani ai motorsportului. Apoi, imaginați-vă o Dacie care concurează cu un BMW Seria 1 și câștigă în fața unui public în delir. Și apoi, gândiți-vă cum ar fi ca din Dacia<">Dacia Duster ICE, versiunea de competiție a cunoscutului SUV românesc, iar multiplul campion a fost Alain Prost, cel care a început acum un an munca la un proiect de excepție:
Motivul pentru care a avut loc întreaga poveste de mai sus a fost reprezentat de Marea Finală a Trofeului Andros ediția 2010-2011, o Gală a Campionilor în versiune franceză. Chiar dacă întrecerea în sine nu a contat pentru rezultatul final al competiției, 55.000 de francezi și-au cumpărat bilete și au stat cinci ore la temperaturi vecine cu înghețul pentru a-i vedea la treabă pe unii dintre cei mai mari piloți pe care i-a dat Franța. Și nu numai. Vorbim, pe lângă Alain Prost, de Olivier Panis, de Romain Grosjean sau de Jacques Villeneuve, canadianul care a fost și el atras în acest sezon de competiția franceză care adună zeci de mii de fani în jurul fiecărei etape și care reprezintă, pentru străini, fie o mare curiozitate, fie o noutate absolută pe care puțin o înțeleg. Cert e că Franța e la picioarele Trofeului Andros, competiție pe care mulți jurnaliști și fani de acolo o numesc "Formula 1 pe gheață". "Vizita de lucru" a debutat undeva la subsolul celui mai mare stadion francez. Acolo era organizat paddock-ul finalei de gală a competiției și acolo ne-am reîntâlnit cu Duster Ice și cu Alain Prost după ce anul trecut văzusem live Dacia Duster va fi prezent la renumita competiție americană Pikes Peak, acolo unde Jean-Philippe Dayraut, rivalul lui Prost din Trofeul Andros, va încerca să câștige cu un Duster de 850 CP pregătit de Renault Sport.VIZITA ÎN PADDOCK
- Vom construi mașina pentru Pikes Peak pe baza celei din Trofeul Andros, doar că, evident, setările, motorul și designul vor fi complet diferite. Mergem să facem o figură frumoasă. Nu vrem să pregătim o intrare a lui Duster pe piața din Statele Unite, ci doar să participăm la o competiție importantă. Pentru Duster, toate aceste apariții reprezintă un bonus important de imagine și e păcat să nu profităm de ocaziile ivite - Jean-Pascal Dauce, directorul Renault Motorsport.
Adevarat pilot. Oare de ce nu produc masina asta, arata superb.