Skoda Fabia GreenLine: 2006 kilometri cu un singur plin

Publicat duminică, 15.05.2011 12:10 de Cornel Șocariciu

Austriacul Gerhard Plattner a stabilit un nou record de consum la volanul lui Skoda Fabia GreenLine. Acesta a reuşit să parcurgă 2006 kilometri cu 45 de litri de combustibil.

Skoda Fabia GreenLine a stabilit un nou record de consum, la volanul acestuia aflându-se austriacul Gerhard Plattner. Fostul pilot de raliu a plecat în 10 mai din oraşelul austriac Reutte, a condus până în Bov, Danemarca, iar apoi s-a întors spre casă, reuşind să parcurgă 2.006 kilometri cu 45 de litri de carburant.

Skoda Fabia Greenline este echipată cu un motor TDI de 1.2 litri care emite doar 89 de grame de CO2 per kilometru. Motorul TDI de 1.2 litri al acestei versiuni ecologice oferă 75 CP şi este echipat cu un sistem Stop&Start. În plus, modelul beneficiază şi de un sistem de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare.

La finalul drumului, computerul de bord al modelului ceh afişa un consum mediu de 2.2 litri la 100 kilometri, în timp ce cirele oferite de producător anunţă un consum mediu de 3.4 litri la 100 kilometri. Realimentarea cu combustibil a maşinii şi sigilarea rezervorului a fost supervizată de către oficialii IPMC (International Police Motor Corporation). Cei de la Skoda anunţă un consum mixt de 3.39 litri la sută pentru Fabia Greenline, deci pilotul austriac cu talpa uşoară a reuşit să obţină o valoare mai mică cu mai mult de un litru la sută.

"Cu un consum de carburat mult sub norma precizată de producător vreau să demonstrez că fiecare şofer poate contribui la reducerea poluării mediului. Poţi începe cu detalii minore, cum ar fi presiunea în pneuri", a declarat la finalul călătoriei Gerhard Plattner.

Via | Skoda

  • Avb, duminică, 15.05.2011 12:22
    Incomplet

    Daca domnul jurnalist ne spunea si ce era sub capota era perfect. Poate ca sistemul era hibrid, motor + pedale actionate de sofer. Ca nu toti stam zi de zi sa vedem exact fiecare motorizare scoasa de toti producatirii din lumea . A trebuit sa caut pe net sa vad ca este vorba de 1.2 TDI CR DPF care dezvolta 75 CP, un motor de 3 cilindri care dispune de tehnologia Common Rail, tehnologia Start-Stop, cea de recuperare a energiei si de recomandare a schimbarii vitezelor.

  • GT-R, duminică, 15.05.2011 13:35
    Staniolul...

    Iar cand a ajuns acasa, marmota a invelit inapoi ciocolata in staniol...

  • alyx91, duminică, 15.05.2011 13:42
    @Avb

    1.2 tdi

  • DAN_GRC, duminică, 15.05.2011 15:05

    Cu astfel de tehnologii, start-stop, de recuperare a energiei ...e clar un pas inainte, poate cu nu a scos chiar 2,2 la suta, dar 3,4 cat e oficial se poate, in acest fel electricele mai au putin de asteptat:))

  • gelu, duminică, 15.05.2011 16:59
    @DAN_GRC

    iar cu Prius se scoate usor o medie de 3,7-3,8 (conform fisei tehnice) in conditile "de Romania" si asta fara sa te numesti Gerhard Plattner sa conduci o Fabia in care stai cu genunchii la gura si cu eticheta de greenline pe fund

  • antimojici, duminică, 15.05.2011 18:50
    da, da l-au clacsonat la semafoare...

    Doi romani manelizati si un tigan ce se grabea sa cumpere seminte.

  • anti-idioti, duminică, 15.05.2011 21:13
    @gelu

    tocmai ti s-a dovedit ca o masina normala poate polua/consuma si costa mai putin decat o masina de fitze si toate astea fara sa scrie "hibrid" pe fund, papagalule,

  • 745, duminică, 15.05.2011 22:19

    o stire pentru targetul skoda (adica pentru cei care pun butonul la astfel de stiri, oameni normali, simpli, care vad in skoda o masina)

  • BBR91, duminică, 15.05.2011 23:18
    @Avb

    Combinatia asta letala de indicator de "recomandare de schimbare a vitezelor" si DPF e intalnita si pe 1.6 TDI la Skoda. In timp ce masina iti indica sa schimbi viteza la turatii mici pentru a consuma putin, facand asta se infunda filtrul de particule (DPF) care se distruge si nu mai merge masina. Pentru a nu infunda filtrul de particule trebuie sa schimbi viteza pe la 2500rpm sau mai mult, si atunci se duce dracu toata economia de combustibil. Acest lucru a fost confirmat chiar si de dealerul Skoda care vindea masina respectiva. Concluzia este ca datorita normelor Euro 5 absurde, emanam cu cateva g/100km de CO2 mai putin, dar ne distrugem masinile, sau consumam mai mult combustibil!

  • Ivanoff, luni, 16.05.2011 07:57
    @BBR

    As veni cu o mica completare: Mai toti producatorii au problema pe care tu o amintesti,insa cauza principala este calitatea proasta a carburantilor comercializati la noi fiindca unitatea EGR are mult de suferit (conductele de recirculare a gazelor se colmateaza),filtru DFP avand posibilitatea de a-l mai curata la cateva demaraje in trobma.

  • LIVIU, luni, 16.05.2011 09:20
    @GT-R

    AI PARTICIPAT LA TEST SI STI CA E MINCIUNA

  • Bobo, luni, 16.05.2011 15:25
    ....

    Si care a fost viteza medie? :)

  • unckle, luni, 16.05.2011 16:37

    viteza medie a fost penibila, evident, cum altfel ai putea sa ai un astfel de consum ? dar nu viteza medie este interesanta aici ci consumul - pentru ca asta era scopul. S-a ales un traseu "liber" de aglomerari urbane, de dealuri si alte astfel de consumatori suplimentari, s-a mers probabil doar cu faza aprinsa si luminile de pe bord -- SI CEL MAI IMPORTANT starea de spirit a fost "zen" :)

  • payy, luni, 16.05.2011 17:41

    Eu am scos cu Fabia 1.9 SDI(2002) consum de 4% in conditiile in care am mers noaptea si nu mai mult de 90 km/h. Deci , daca ma chinui putin pot sa ajung si la 3% si nu imi iau Fabie noua :))

  • Misi, luni, 16.05.2011 18:37
    fabia

    eu am fabia 1.2 benzina 47 kW (64 PS) si fac Baia Mare-Timisoara(370km) cu consum de 5% cu viteze maxime ~100-110, viteza medie ~60 Daca as merge cu 80 km/h cred ca si eu as scoate un consum de 4% :)

  • Octavian, luni, 16.05.2011 18:50

    3.4 cu fiat doblo 1.3 Jtd Oradea-Cluj la 60-70km/h constant. Nu de alta da era o ceata urata de tot si fara trafic. Asta considerand aerodinamica unui dulap. O masina mai aerodinamica gen panda sau punto cu acelasi motor ar fi scos sub 3. Consum sub 5 e ceva normal pentru o masina gen clio, megane 1.5 dci in exterior.

  • Serd, luni, 16.05.2011 19:50
    Autonomia spune totul

    Nenea asta mai are antecedente din astea,dar sa mergi atata amar de km cu asa putin carburant asta spune ceva. Abia asta inseamna sa fi cu adevarat "eco",nu sa iti iei o electrica sau un hybrid pe care sa il conduci doar cu pedala la fund si pe urma sa spui ca tu esti un salvator al planetei! Si apropo de faza asta cu claxonatul din spate,prioritate are masina din fata,cine se grabeste sa se trezeasca mai devreme,nu sa ignore toate regulile "pt.ca el se grabea". Sunt curios daca in fata ar fi o masina de politie cine ar mai claxona?

  • Cristi13, marţi, 17.05.2011 10:51

    Nu stiu pe ce autostrazi o condus dementul ala ca sub 95km/ora se suie tirurile pe tine si te claxoneaza sa mergi mai departe.Prin dement ma refer ca sa faci 2000 km cu 80-90km/h,ca mai mult sigur nu a mers ca ca la peste 100 nu scotea un asa consum,trebuie sa fi un pic dement sa mergi n-spe ore sa ajungi unde ai nevoie.Cind mergeam pe autostrada la 130 parca stateam pe loc asa treceau masinile pe linga mine deci tre sa ai si rabdare sa mergi cu o asa viteza.Un om normal care va vrea sa ajunga undeva sigur nu va avea un asa consum in veci.

  • SIP, marţi, 17.05.2011 11:19

    Totul depinde de modul in care conduci ! Se pot scoate consumuri ff mici cu dieseluri de 1,2 pana la 1,6