FIA renunţă la concesiile acordate Red Bull la Silverstone!

Publicat sâmbătă, 09.07.2011 12:36 de Daniel Popescu

FIA a renunţat sâmbătă să mai permită echipelor motorizate de Renault să beneficieze de un avantaj tehnic suplimentar comparativ cu echipele rivale, anulând decizia luată vineri.

Răsturnare spectaculoasă de situaţie în privinţa regulamentului tehnic pentru sistemele de evacuare utilizate de echipele motorizate de Renault: FIA a anunţat sâmbătă că renunţă la concesiile acordate constructorului Renault cu mai puţin de 24 de ore în urmă, prin care Red Bull Racinng, Renault şi Lotus puteau utiliza o limitare de 50% a eliminării gazelor de eşapament prin eleronul spate când pilotul nu accelerează.

În urma deciziei din această dimineaţă, cele trei echipe vor utiliza o limitare de 10%, la fel ca şi celealte echipe, chiar dacă Renault câştigase iniţial bunăvoinţa forului mondial pe criterii de fiabilitate.

"În concordanţă cu cerinţele de a oferi configuraţii acceptabile pentru SECU înainte de startul Marelui Premiu al Marii Britanii, şi anume înainte de ziua de joi la ora 10:00, considerăm că orice informaţii oferite după această dată nu sunt admise pentru acest eveniment", precizează FIA în directiva trimisă tuturor echipelor sâmbătă dimineaţa.

Cu toate acestea, situaţia tinde să devină explozivă ca urmare a faptului că Mercedes are în continuare permisiunea de a elimina gazele de eşapament prin eleronul spate când pilotul nu accelerează cu patru dintre cei opt cilindri ai motorului, decizia fiind luată tot pe considerente de fiabilitate la finalul cursei de la Valencia din urmă cu două săptămâni.

În acest sens, Red Bull Racing acuză că motorul Renault nu poate beneficia de anumite concesii pe motive de fiabilitate, în timp ce Mercedes, care furnizează motoare şi pentru McLaren, are această oportunitate.

Oficialii Red Bull Racing s-au întâlnit deja cu reprezentaţii motoristului Renault pentru a analiza noua situaţie, iar şeful Christian Horner şi directorul tehnic Adrian Newey discută cu Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, despre acest subiect controversat.

Via | Adam Cooper | Autosport

  • Ianis, sâmbătă, 09.07.2011 12:54
    RBR

    Sunt mancati Red Bull fara sistemul de evacuare. D-abia se tarasc pe circuit in P3.

  • McLaren, sâmbătă, 09.07.2011 12:57
    stupid..

    ...deci de acum in colo o sa vedem schimbari de regulament de fiecare data cand cineva o sa fie mai rapid decat restul echipelor vreo 2-3 curse consecutive?

  • Ianis, sâmbătă, 09.07.2011 13:01
    RBR

    Chiar daca Vettel a avut cel mai rapid timp in P3 ma indoiesc ca vor mai lua pole. E prima data cand ii vad pe Red Bull fortand in practice, ruland o gramada de tururi. Fata de cursele trecut chiar au mers la capacitate maxima in practice.

  • Krom, sâmbătă, 09.07.2011 13:04
    MCLAREN

    MCLAREN SUNT SI MAI PRAF FARA PROSTIA AIA =)). GO FERRARI!

  • mad79, sâmbătă, 09.07.2011 13:18
    salutare

    cine crede ca vor fi avantajati cei cu motoare Mercedes se insala!pachetul aeodinamic al celor de la RBR,este mult prea bun,pentru ca ei sa nu fie favoriti in cursa de maine! Intradevar.RBR,au pierdut 0.8 sec,dar in continuare sunt primii!

  • PepDreams, sâmbătă, 09.07.2011 13:33

    Poate ca nu vor pierde atat de mult,intr-adevar,caci asa cum spunea mad79,au cu ce..insa macar a dat o sansa celorlalte echipe sa se apropie si cine stie,poate sa ia altcineva pole ul,caci ne-am cam plictisit daca lucrurile vor decurge ca pana acum...

  • Webster, sâmbătă, 09.07.2011 13:41
    FIA & Digi

    Am urmarit la digi p3-ul si am remarcat comentariul celor 2. Unul dintre ei sustinea ca RBR este dezavantajata de noul regulament insa nu am auzit nimic spunand ca noul regulament se stia de mai bine de 1 luna , timp in care RBR sau renault ar fi gasit o solutie......pur si simplu au mers pe ideea '' poate poate''. 2. Nu am auzit daca cei de la digi au informat modul in care FIA a hotarat sa acorde limitarea de 50% dupa o negociere singulara si nu cum s-a discutat prima data pt 10% cu participarea tuturor motoristilor. 3. Noua decizie din p1( cea in favoarea RBR) a fost facuta publica dupa ce Horner avea deja feedback de pe pista si dupa ce McLaren si Ferrari ( s-a vazut in p1 reactia celor 2 ) au remarcat acest lucru facand contestatie si cerand explicatii. Alt lucru grav realizat de Fia....a fost pe langa neinstiintarea celorlati motoristi de noua decizie favorabila RBR nici un ofiter de presa nu a informat public. BBC-ul , Espn-ul , Automarket,RTL- UL, au recunoscut ca nu fa fost nimic facut public presei pana in momentul contestatiei celor de la McLaren si Ferrari. Un alt lucru ce nu am auzit sa comenteze cei de la digi ...care subit le plang de mila celor de la RBR- nu au mentionat faptul ca pana la aceasta cursa RBR folosea deja 45% . Deci matematic aveai 45% ....te plangi ca nu ai fiabilitate si obtzi 50% pe cand ceilalti raman la 10%. Regulamentul ar trebui sa fie acelasi pt toti fara partipriuri. Cand toti motoristi au reclamat eleronul fata RBR aducand probe video ...FIA a acceptat doar probele video RBR, drept urmare toti motoristi si-au adaptat eleronul fatza. Inca odata ajung la concluzia ca francezii( Renault) sunt niste pitici fitzosi, arogantzi si escroci care vand lucruri si servicii ieftine la preturi fabuloase, vad ca l-au marcat si pe Horner .

  • Webster, sâmbătă, 09.07.2011 13:53
    inca sunt discutii

    andrew benson reporter bbc a anuntat ca la ora 13,45 are loc o sedinta FIA impreuna cu motoristii.

  • iulianimi, sâmbătă, 09.07.2011 14:52
    indy car vs f1

    daca SCHUMACHER ar fi alergat in indy la americani sigur nu ma mai uitam la Formula 1.