Inovaţie în siguranţă: GM a lansat airbagul central frontal

Publicat joi, 29.09.2011 18:49 de Bogdan Mirică

General Motors a prezentat astăzi primul airbag central frontal, o inovaţie în siguranţă, care protejează pasagerii faţă în eventualitatea unui impact lateral.

După ce publicul a făcut cunoştinţă cu airbagul pentru centură, cu cel pentru genunchi şi cu cel amplasat între pasagerii spate, General Motors vine cu o nouă idee. Americanii au prezentat astăzi conceptul unui nou tip de airbag, ce ar putea să îşi facă loc în viitor pe toate maşinile.

Este vorba despre primul airbag central frontal. După cum o spune şi numele, perna cu aer este poziţionată între cei doi ocupanţi ai locurilor din faţă şi poate fi acţionată atunci când senzorii detectează un impact lateral.

Noul airbag îşi va face apariţia pe modelele americane Buick Enclave, GMC Arcadia şi Chevrolet Traverse începând cu anul 2013. Până atunci însă este posibil să vedem ideea preluată şi de alţi constructori auto, dacă se dovedeşte funcţionalitatea sa la scară largă.

Gay Kent, directorul executiv al departamentului de siguranţă GM, a declarat: "Pentru că nu există în prezent o tehnologie care să protejeze pasagerii de diferite dimensiuni, GM s-a gândit la o soluţie care să ofere protecţie particulară împreună cu celelalte airbaguri existente şi cu centurile de siguranţă pretensionate".

GM susţine că airbagul central frontal se declanşează de pe partea dreaptă a scaunului şoferului şi poate proteja în eventualitatea unui impact lateral. În plus, airbagul are şi rol de protecţie în cazul răsturnărilor.

  • mda, joi, 29.09.2011 20:27
    Siguranta GM

    La minutul 2:54 nu conteaza ca airbag-ul cortina stanga n-are niciun efect si ti-ai strivit teasta de plafon, airbag central sa ai, ca te-ai scos :)) in fine, cu sau fara airbagul ala, eu tot cred ca-ti rupi gatul

  • putin, joi, 29.09.2011 21:03

    Bravo,GM. Nu degeba sunt no.1 pe plan mondial.

  • Thor, vineri, 30.09.2011 00:01

    Eu zic ca-i protejeaza pe ambii pasageri fata, unul fata de celalalt.

  • @Thor, vineri, 30.09.2011 10:06

    daca "pasagerul" din dreapta ar fi avut centura pusa, altfel ar fi stat dinamica crash-testului

  • mihai, vineri, 30.09.2011 17:09

    @ putin "GM nr 1 pe plan mondial" ??? .... phuuu pe plan inclinat poate , tu ai vazut masini americane numai in filme cred

  • cristi, miercuri, 05.10.2011 11:20
    degeaba !

    tot se inclina MULT prea mult pasagerul, si cu airbag central. isi intinde niste vertebre, spitalizare la pat 1-2 saptamani cel mai probabil, iar la cum isi suceste gatul brusc, e aproape acelasi lucru. suport cervical la gat minim 7 zile. Ideal ar fi un airbag central compus atat din cel care iese din scaunul soferului cat si al pasagerului fata, pentru a-l face mai ferm, in asa fel incat corpul sa nu se incline mai mult de 5-9 grade, si de-asemenea: un airbag care sa sustina gatul !!!! ... sa nu si-l suceasca omul ca e nasol de tot cu gatul, cunosc pe propria piele cum este chiar si la impact pe directia mersului si la viteze de 50-70 la ora ... dar mite laterale la peste 50-80 ... si-l rupe omul pe loc !