Premieră istorică pentru Volvo: Primul convoi rutier automatizat a rulat în circulaţie deschisă
Volvo şi Proiectul SARTRE marchează o premieră istorică - primul convoi rutier automatizat care a fost introdus în circulaţia deschisă. Cele trei vehicule conduse automat au circulat în Spania, pe un traseu de 200 de kilometri.
Volvo a testat cu succes primul convoi rutier automatizat în circulaţie deschisă. Convoiul face parte din Proiectul SARTRE şi a fost format dintr-un camion, un Volvo XC60, un Volvo V60 şi un Volvo S60. Primul convoi automatizat din lume a fost condus pe un traseu de 200 de kilometri în Spania, pe autostrăzi. Convoiul rutier al celor de la Volvo a fost condus de un vehicul manevrat de un şofer profesionist, urmat de o serie de vehicule ghidate cu ajutorul senzorilor. Toate vehiculele din convoi au replicat manevrele efectuate de primul vehicul folosind sistemul Ricardo de control autonom, o tehnologie dezvoltată de unul dintre membrii cheie ai
Convoiul a rulat cu viteza de 85 km/h, iar distanţa dintre vehicule a fost setată la şase metri. Toate vehiculele au păstrat distanţa constantă pe întregul traseu. După testul din Spania, Proiectul SARTRE intră într-o nouă fază, care se concentrează pe reducerea consumului de carburant. Până acum, vehiculele de test implicate în Proiectul SARTRE au parcurs 10.000 de kilometri, iar participanţii s-au declarat încântaţi de performanţele sistemului. Scopul principal al realizatorilor proiectului SARTRE a fost dezvoltarea unui sistem funcţional care să schimbe cât mai puţin vehiculele standard şi să nu modifice infrastructura în niciun fel. Cu excepţia unui software dedicat şi a unei reţele wireless interne, vehiculele utilizate în proiectul SARTRE nu sunt diferite faţă de cele găsite într-un showroom Volvo.
SARTRE este acronimul de la "Safe Road Trains for the Environment" şi este un proiect fondat de Comisia Europeană în cadrul programului Framework 7. SARTRE este direcţionat de englezii de la Ricardo şi include o colaborare cu organisme precum Idiada, Volvo, Institutul Tehnic de Cercetare din Suedia, Volvo Technology şi Institutul IKA din Germania. Într-o situaţie ideală, până la opt vehicule vor forma un "tren-auto" pe autostradă pentru reducerea consumului de carburant, a emisiilor de CO2, a oboselii suferite de şoferi şi, nu în ultimul rând, a accidentelor care au loc din cauza oboselii sau neatenţiei.
CLICK AICI pentru a citi mai multe despre proiectul SARTRE de la Volvo.
Via | Volvo
cum s-ar zice m-ai avem putin si coboram si noi romanii din copaci