Mazda6, a treia generaţie - primele fotografii şi informaţii oficiale

Publicat miercuri, 29.08.2012 09:55 de Mircea Meșter

Modelul de segment mediu al celor de la Mazda a ajuns la a treia generaţie. Noul Mazda6 este mai uşor, mai spaţios şi mai tehnologizat.

După ce şi-a pus fanii pe jar în aşteptarea fotografiilor oficiale prin publicarea treptată în ultimele săptămâni ale unor teasere foto, Mazda a prezentat astăzi imaginile şi detaliile celui mai nou model care intră în gama prezentată de japonezi: noul Mazda6. Modelul de segment mediu se lansează astăzi la Salonul Auto de la Moscova şi urmează să fie piesa principală a standului niponilor în cadrul Salonului de la Paris.

DESIGN

A treia generaţie a lui Mazda6 se inspiră din conceptul Takeri, unul dintre prototipurile pe care producătorul japonez le-a prezentat la ultimele saloane auto şi care prezintă noul limbaj de design al niponilor, denumit Kodo ("Suflet în mişcare"). Evident, există diferenţe notabile între liniile extrem de curajoase ale conceptului şi versiunea de serie Mazda6, însă profilul general al maşinii aminteşte fără doar şi poate de cele ale lui Takeri. În raport cu generaţia precedentă a modelului său de segment D, Mazda pune la bătaie un aspect ceva mai agresiv, mai complex, cu riscul pierderii unui procent din fluiditatea liniilor care caracterizează gama actuală a niponilor.

INTERIOR 

Platforma pe care este construit noul Mazda6 este una complet nouă şi le-a permis inginerilor să dezvolte o maşină cu 30% mai rigidă decât generaţia anterioară. Diferenţe există şi la interior, acolo unde modificările vizează mai ales spaţiul pentru pasageri prin îmbunătăţirea ampatamentului. Deşi modelul nu creşte exagerat în dimensiuni, noul Mazda6 promite 3.7 centimetri în plus pentru genunchii pasagerilor din spate şi 4 centimetri în plus spaţiu lateral pentru aceştia. Portbagajul ajunge la 483 de litri, o valoare normală pentru segmentul D şi aproximativ egală cu cea a modelului înlocuit. Diferenţa este făcută însă la acest capitol de gura de deschidere a portbagajului, mult mai largă decât până acum. Planşa de bord este şi ea înnoită şi promite materiale mai bune decât cele ale generaţiei precedente. 

TEHNOLOGIE

La nivel tehnologic, noul model al celor de la Mazda vine cu i-Stop (Start-Stop) şi i-Eloop (recuperarea energiei dezvoltate la frânare, Mazda6 este primul model al gamei care primeşte această tehnologie), cu sisteme de asistenţă a şoferului (Smart City Brake Support - frână automată în oraş, monitorizare a unghiului mort). Deoarece este prezentat la Moscova, noul Mazda6 îşi anunţă astăzi exclusiv motoarele dedicate pieţei din Rusia: două "benzine" de 2.0 litri şi 148 CP şi 2.5 litri şi 189 CP, cu posibilitatea cuplării unei transmisii automate cu 6 trepte care să înlocuiască versiunea standard, manuală cu şase rapoarte. Versiunile dedicate Europei, implicit motorizările diesel, vor fi anunţate în cadrul Salonul Auto de la Paris, la finalul lunii septembrie.

via Mazda

  • Ionut, miercuri, 29.08.2012 10:37

    O cumpar!!!

  • andy.s, miercuri, 29.08.2012 11:13

    Vreau sa plec in Japonia sa imi cumpar o masina :D

  • C-G-C, miercuri, 29.08.2012 11:24

    "La intuneric Regina, la lumina de neon Ruina" Pana nu o vede ochii mei nu ma pronunt.

  • sena, miercuri, 29.08.2012 11:29

    uau! ireprosabil

  • Beewhore, miercuri, 29.08.2012 11:38

    Totuși, când au ajuns japonezii să le dea clasă europenilor la design? Pot spune liniștit că la ora actuala, nicio firmă europeană nu are design de nivelul acesta.

  • slVW_83, miercuri, 29.08.2012 11:59

    De cand au scapat de masonii de la Ford cei de la Mazda fac o treaba excelenta. Cel mai bun si echilibrat design din toata clasa medie, atat la exterior cat si la interior. Cinste lor, japonezilor!

  • RTZ, miercuri, 29.08.2012 12:28

    @ beewhore - Nu vreau sa imi sara fanii altor marci in cap, sau sa isc vreun scandal pe aici, dar in opinia mea, Insignia arata la fel de bine/poate chiar mai bine .

  • eu, miercuri, 29.08.2012 12:34

    Mi se pare mie sau botul da putin spre noul Seria 3 ?

  • ian, miercuri, 29.08.2012 12:47

    ..mi se pare mie sau are accente puternice de coupe?cand vor face comparatia cu passatu...ar fi bine macar s-o faca cu cc-ul...oricum la clasa asta....personal, nu vad o masina mai faina...

  • tzenu_bmw, miercuri, 29.08.2012 13:04

    superba.....interiorul este magic.......calitatea materialelor la interior pare mai buna la la un mondeo la condus un mazda 6 doar se joaca cu un mondeo.........vom vedea....

  • mntsn, miercuri, 29.08.2012 13:13

    Sub poza scrie: Modelul de segment mare al celor de la Mazda a ajuns la a treia generaţie. Este vorba de clasa medie, segment D, nu clasa mare, va rog corectati. Masina: extrem extrem de reusita. Orice pui langa ea pare invechit. Eram convins ca japonezii sunt in stare de asa ceva, dar totusi nu-mi explic ce se intampla cu ceilalti de la Toyota, Nisan, Honda, Mitsu??? Oare aceasta Mazda 6, care are din start succesul asigurat, va reusi sa sune desteptarea pentru ceilalti?

  • benny, miercuri, 29.08.2012 13:39

    Corect este NOUA MAZDA 6... de unde pana unde noul Mazda? Si suflet in miscare?!?....SUFLETUL MISCARII.

  • dan_grc, miercuri, 29.08.2012 14:16

    Este cea mai frumoasa japoneza in acest moment, dar cu datul clasei la europeni sa nu exageram, Insignia si C5 arata la fel de bine cu toate ca au cativa ani de cand exista pe piata, japoneze ar mai fi si Accord care nu arata rau, binenteles cel mai rau arata Toyota si vad ca noile tendinte arata ca si viitoarele modele tot rau vor arata.

  • robotic, miercuri, 29.08.2012 14:36

    Sunt curios cum o sa arate versiunea GTA!

  • denon, miercuri, 29.08.2012 14:37

    Mazda impresioneza placut ca de obicei.Cea mai reusita japoneza la ora actuala ..

  • zagado26, miercuri, 29.08.2012 14:45

    Exterior fluid, foarte frumos, dar cu linii parca preluate si imbunatatite de la Honda Accord.

  • Andy, miercuri, 29.08.2012 15:23

    Misto masina insa cam slabute motoarele. Honda avea pe Accord acum 10 ani motor de 2.4 190 cp in Europa. Design interior/exterior peste nemtalarisme si frantuzisme. Mi-ar placea ca masinile de volum europene sa aiba soarta Nokia si sa fie dominate de asiatice. (spre deosebire de europeni si americani, asiaticii chiar au respect pentru semenii lor si nu vin cu fitze de marketing)

  • Emil, miercuri, 29.08.2012 15:29

    Arată fenomenal!

  • jack, miercuri, 29.08.2012 15:51

    E frumosa, dar o sa va sara plombele cand o sa vedeti pretul.

  • zarnesteanu, miercuri, 29.08.2012 16:08

    Mie nu mi se pare chiar nimic extraordinar la masina asta. In primul rand linia de pe grila frontala care uneste farurile si coboara de la mijloc in jos, mi se pare de prost gust. Pe urma, doar cand vezi sigla mazda pe grila aia intunecata, ai senzatia de ieftin si fragil. Plus, un banner mare pe care scrie "Rugina in 5 ani". Din anumite unghiuri, pare lasata de la mijloc, precum o banana uriasa, cu capota si portbagajul ridicate. Pe galben cred ca e cea mai expresiva (poza 42). Portbagajul pare disproportionat cu restul masinii, ca la una decapotabila cu plafon rigid (poza 4) dar fara beneficiul plierii plafonului. Stopurile mi se par de inspiratie taiota caruolla ceea ce mai adauga o nota subtila de plictis si invechit. Interiorul? Fara dunga aia de imitatie de lemn ala Mercedes, chiar nu stiu ce mi-ar place. Butoanele invechite din anii 90? Un ecran aruncat din avion? Daca te uiti din profil, zici ca l-au bagat in bord, inainte sa se raceasca din matrita. Per total, are ceva linii moderne (musai, doar suntem in 2012!) scaunele arata ok pentru o masina japoneza, dar per total, aceeasi veche poveste. O vezi pe strada si te bucuri ca nu esti tu ala care si-a cumparat-o. Un concurent puternic pentru hyundai. Dar cam atat.

  • cosmin, miercuri, 29.08.2012 16:45

    Mazda nu va concura niciodata cu modelele europene. Nu sunt fan bmw sau vreo chestie nemteasca dar am auzit din gura unui posesor de Mazda urmatoarea fraza care m-a socat. De retinut ca omul si-a luat Mazda noua din RO acum 1 an. Acum o saptamana a zis cu mandrie: "Mazda e pentru japonezi echivalentul bmw-ului pentru Europa" . E aberanta comparatia si din start a clasat-o singur sub bmw. De ce naiba toate masinile se compara cu bmw-urile?

  • Paul, miercuri, 29.08.2012 17:16

    Daca la design exterior/interior nu am nici un repros de facut pentru ca arata bine iar materialele par ok, nu pot sa spun acelasi lucru despre motorizari. Cam conservatoare. Producatorii europeni stau mai bine la acest capitol, si in cazul celor pe benzina, cat si diesel. La fel si unii constructori de la ei, ca Subaru sau Mitsubishi.

  • Cosmin19, miercuri, 29.08.2012 17:42

    Motoare acelea sunt pentru Rusia. In europa vor aduce motoare skyactiv, probabil cele de pe CX-5. Designul exterior e superb si nu as schimba nimic la el. Interiorul, in special bordul nu e chiar pe gustul meu. Per total mazda a creat o masina faina ce va fi in top 3 in clasa sa. Personal as alege viitorul mondeo.

  • Suedezu, miercuri, 29.08.2012 17:49

    Ce sa zic.Se incadreaza in nota ''japoneza'' (adica in reteta lor de preparare fiabila).Ma bucur Totusi ca Volvo mai are inca niste rivali adevarati .Ca marcile nemtesti sunt nimic in fata lui Volvo,nici macar la fiabilitate.Oricum acest model este inchegat bine la interior se poate pune cu un s40 de la Volvo,fara probleme.Oricum japonezii sunt un succes la tehnologie la fel ca si suedezii de la Volvo la siguranta .Iar acestia nu vor fi niciodata detronati de nimeni nici de catre nemti.

  • Mazda, miercuri, 29.08.2012 19:44

    Foarte frumos noul 6. Interiorul nu e la fel de spectaculos precum exteriorul. Totusi nu arata mai bine decat noul MONDEO.Cele mai frumoase masini din acest segment vor fi Malibu si Mondeo.

  • casper, miercuri, 29.08.2012 20:57

    Design-ul exterior e foarte frumos. Design-ul interior insa nu mi se pare deosebit Sistemul multimedia/GPS/display-ul de pe bord e incadrat cam urat, un patrat in mijlocul bordului cu niste butoane de invartit pe langa el. Zici ca e un 2 DIN ieftin. Chiar imi DISPLACE, ce naiba e porcaria aia? Si cel din masina mea actuala (una ieftina) arata mai bine. Dar, in final, in 2013 vreau sa o cumpar ! :)

  • john_range, miercuri, 29.08.2012 21:15

    Arata foarte bine japoneza...Dar cand o privesc de lateral imi aduce in gand alta masina...nu vreau sa dau nume,poate si altii au observat cand au privit-o de lateral cu ce masina ar semana foarte mult....In orice caz e frumoasa..No comment!!!

  • Samba, joi, 30.08.2012 02:24

    Dane.pai ai dreptate,eu zic sa nu mai vorbiti de motoare si de fiabilitate (care pe care),daca nu ati intrat in service-ul Mazda sa vedeti cum merg treburile ,si aici este valabil pentru toate ).Si te rog nu mai faceti comparatii subtile fara sa ganditi macar.Ai condus vreodata si alte japoneze ca sa compari cu Mazda? Daca ai condus, atunci avem un punct de plecare intr-o polemica amicala, insa daca nu ai condus una , atunci vorbesti doar din pareri sau impresii, si asta poate fi o problema.

  • ben, joi, 30.08.2012 10:19

    Exteriorul e reusit,frumos. La interior au dat-o in bara,bordul da o senzatie de ieftin si nu arata bine deloc.

  • dan_grc, joi, 30.08.2012 12:50

    Omule, asta meriti, eu vorbesc de design si tu vii cu service-ul ca" te mananca degetele", culmea ca chiar tu gandesti putin inainte sa comentezi, nu am ce sa-ti demonstrez tie, poate vei vrea tu sa demonstrezi ca mai stii si altceva de " intra intr-un service" la orice subiect care chiar nu are legatura cu asta, adica esti capabil sa vorbesti la subiect? Aici e vorba de prezentarea Mazdei6, altceva decat de impresia despre exterior si interior nu prea ai ce sa spui, eu spun ca e cea mai frumoasa japoneza in acest moment tu vii da" unii se pare ca nu prea gandesc cand scriu, pai Lexus, pai Infiniti"??!! Iti completez ca ma refeream la clasa medie non-premium iar raspunsul tau este super, in loc sa spui ca incurci borcanele vii din nou cu service-ul si daca am condus vreo japoneza, deci spune tu, nu esti batut in cap? Daca nu esti asa pari, poate vrei sa schimbi lucrul asta