Infografic: Cinci lucruri pe care ai nevoie să le ştii înainte să cumperi o maşină second-hand

Publicat miercuri, 20.03.2013 18:25 de Automarket

RCA Ieftin şi Automarket te învaţă cum să nu te păcăleşti atunci când îţi cumperi o maşină second-hand. Iată cinci lucruri de bază pe care trebuie să le ştii.

Prietenii noştri de la RCAieftin.ro ne-au împărtăşit câteva ponturi de bază pentru a evita ţepele la achiziţionarea unui automobil second-hand. Indiferent de bugetul cumpărătorului, acestea se aplică fără probleme la orice vehicul rulat. Fie că vrei să cumperi o maşină rulată de la un dealer specializat, un prieten sau chiar de la un bişniţar, tot trebuie să bifezi cele cinci verificări de mai jos.

Sunt multe lucruri pe care trebuie să le verifici la un vehicul second-hand, iar acestea diferă de la un model la altul, respectiv de la tipul de vehicul şi buget la intenţiile cumpărătorului cu respectivul bun. Să presupunem că aţi trecut de faza de orientare, când ştiaţi că vreţi să cumpăraţi un vehicul rulat şi aveaţi deja în minte un buget. Aţi investit multe ore în căutări pe internet, "săpat" pe forum-uri şi întrebat prieteni şi cunoştinţe cu privire la renumele modelului respectiv. Aţi ajuns în faza în care aţi început să sunaţi vânzătorii care oferă produsul pe care îl căutaţi şi aţi programat o întâlnire cu aceştia. Ce este de făcut?

Regula numărul unu, valabilă pentru orice vehicul second-hand, indiferent că are trei zile vechime sau 30 de ani, este să verificaţi actele. Fără acte în regulă, care să ateste că vânzătorul este cu adevărat proprietarul bunului pe care vrea să ţi-l vândă şi care să dovedească ulterior că vehiculul respectiv nu este furat, nu face subiectul unei anchete şi nu ţi-l poate lua nimeni din faţa casei. Dacă aveţi neclarităţi în privinţa actelor, solicitaţi sprijinul unui notar sau al autorităţilor competente. În caz contrar, vă puteţi trezi că aţi cumpărat un vehicul furat sau cu acte false, ambele situaţii fiind deosebit de păguboase pentru dumneavoastră.

AICI POŢI GĂSI CELELALTE LUCRURI PE CARE TREBUIE SĂ LE ŞTII ÎNAINTE SĂ CUMPERI O MAŞINĂ SECOND-HAND.

  • inexorabil, miercuri, 20.03.2013 20:40

    Eu n-o sa cumpar in viata mea un SH fara sa vin cu un mecanic competent si putin......obraznic, care are toate sansele sa-l "supere pe proprietar" daca acela ar incerca sa ma traga in piept. Consider foarte utile avertismentele din articol; nu ma cred omniscient, chiar asteptam acest set de invataturi din partea AM, iar daca mai intarziau, le-as fi solicitat eu personal :)

  • LUCCI, miercuri, 20.03.2013 21:01

    Omniscient....in romaneste stiam ca se zice atotstiutor.Neologismele astea....!

  • antonny, miercuri, 20.03.2013 21:37

    dar ce ne facem domnilor de la AUTOMARKET ..... cu mari producatori care vand masini sh cu garantie si nu mai stiu ce promotie , iar masina nu are km reali ,masina a fost avariata sau masina a apartinut unei flote comerciale ....Cum putem sa ii verificam la ei acasa ????

  • f, miercuri, 20.03.2013 23:53

    antonny banuiesc ca te referi la weltauto=TEAPA

  • Dpp, joi, 21.03.2013 11:38

    @LUCCI: si omniscient tot in romaneste este. E prieten cu omnipotent. Observi un tipar?

  • robert, joi, 21.03.2013 17:31

    Cea mai buna afacere este sa-ti cumperi masina noua nu plotoage second hand.Dar fiind un popor second hand ,ne atrag mai mult gunoaiele. Pentru mecanicii aia atotstiutori : Masina fabricatie 2009,pe firma(si-a scos banii de 10 ori)are la bord 383.000 km rulati.La ultima revizie au fost schimbate pe masina ,amortizoare,brate,discuri frana,rulmenti,bucsi,bielete directie,burdufe,distributie,5 anvelope noi ,inclusiv pentru rezerva,janta rezerva noua,practic revizie din bara in bara in reprezentanta piese de origine.Masina protejata la interior cu huse,inclusiv pe volan,un singur sofer nefumator.Dupa detasarea huselor ,volan nou,scaune noi,mochete in stare noua.Vopsea originala 100% fara zgarieturi sau lovituri.S-au schimbat pedalele cu totul si alt ornament schimbator, Caiet service in alb,nici o inregistrare la reprezentanta.Masina polisata acum doua saptamani(sa nu arate a "proaspat") arata exceptional.As vrea sa vad mecanicul ala extradotat care isi da seama de rulajul masinii (fara sa se uite la bord)la cea mai severa inspectie!

  • @robert, sâmbătă, 23.03.2013 16:52

    Daca poporul este second hand nu e normal sa prefere si masinile la fel? Stii foarte bine care este pretul mediu al unui sh la noi, intre 8-12 mii, incerci cumva sa spui ca toata lumea trebuie sa-si cumpere Dacia? Si-n afara se repara masini mai vechi, se schimba ce este de schimbat si se vand, care este problema? Gen "wheleers dealers", englezii oare nu au bani? Exista si acolo o piata de piese originale sh de la dezmembrari pentru ca sunt multi cu modele vechi care nu vor sa renunte la ele. Si daca se schimba tot ce-ai enumerat tu si masina este pastrata corespunzator, inclusiv intretinerea motorului, care este problema daca are 300 de mii de km si costa cateva mii masina si mai poate merge lejer 100 de mii? Exact acest stil de viata, de consumism cat mai rapid, de aruncat masini dupa ce ies din garantie si de fabricat altele noi cat mai multe si cat mai proaste posibil, acest lucru ii face pe unii sa nu renunte la masinile lor mai vechi sau sa-si cumpere sh care sunt mai rezistente decat orice Logan sau Aveo nou, trebuie sa fie u echilibru intre vanzarea de masini noi si uzate, nu extreme, nici masini de unica folosinta, nici doar sh pentru ca altfel n-ar mai exista nici sh pe viitor,

  • lexion, sâmbătă, 23.03.2013 17:14

    Cel mai bun sfat ar fi: mergi la un service autorizat cu masina in cauza. O persoana care nu stie controla cat de cat masina, nu intelege cum trebuie sa se comporte masina cand face "testele" din articol. In plus de asta, ca vanzator, nu permit cuiva sa forteze masina mea. Daca mi-o strica si nu o cumpara, eu raman de paguba.

  • Denis, joi, 30.05.2024 20:54

    Sau cumperi direct de pe https://masininrate.ro unde iti ofera si raport carvertical GRATIS.