BMW, optimişti în privinţa vânzărilor electricei i3. "Vom vinde fiecare exemplar primit de dealerii din SUA"
Cariera primului model electric BMW i3 începe abia la anul, dar asta nu îi împiedică pe şefii companiei germane să se declare optimişti. Analiştii auto le temperează însă aşteptările.
Şeful diviziei nord-americane BMW susţine că nou-lansatul i3, primul model electric al mărcii şi deschizătorul noii game de modele "i" a celor de la BMW, va fi foarte căutat de clienţi şi că există posibilitatea ca dealerii americani care vor vinde această maşină să aibă probleme cu livrările.
"Vom vinde fiecare maşină pe care o vom primi, aprovizionarea va fi cumva limitată", anunţă şeful BMW America de Nord, care continuă: "i3 va schimba imaginea BMW spre inovaţie şi durabilitate. Suntem primul constructor care a îndrăznit să schimbe regulile jocului, migrând dinspre foile de caroserie din metal spre fibra de carbon la scară mare".
● 20 de lucruri pe care nu le ştiai despre BMW i3
● BMW i3 - prezentarea oficială
● Preţuri oficiale pentru BMW i3
SUA va fi cea mai mare piaţă de desfacere pentru noului BMW i3, modelul urmând să intre la vânzare în aprilie 2013. Aproape 300 dintre cei 338 de dealeri BMW din SUA au decis să scoată la vânzare prima maşină electrică a mărcii. În Europa, modelul va fi vândut printr-o reţea de magazine speciale şi pe internet. Unul dintre avantajele pe care clienţii lui i3 îl vor avea este legat de faptul că aceştia vor avea acces prioritar la închirierea unor modele BMW "normale" atunci când trebuie să facă drumuri lungi prin ţară.
ANALIŞTII AUTO AVERTIZEAZĂ BMW: "E CONCURENŢĂ MARE!"
Analiştii auto sunt ceva mai temperaţi în prognoze şi nu împărtăşesc optimismul lui Ludwig Willisch. "BMW va vinde 3500-3800 de exemplare i3 pe an în sezoanele de vârf", este prognoza IHS Automotive. "Cererea pentru maşinile electrice este slabă, iar comperiţia devine din ce în ce mai puternică. i3 este poziţionat ca preţ în zona lui Cadillac ELR (n.r. un coupe hibrid cu propulsia lui Chevrolet Volt). Calitatea asamblării şi a materialelor ar putea fi mai bună la BMW, însă maşinile se bat în aceeaşi zonă. E o zonă mult mai aglomerată decât cea în care activează Tesla cu Model S", completează Peter Nagel, analist al IHS Automotive.
Bmw va pierde bani cu siguranta, 2 miliarde investite doar pt i3 este mult, asta inseamna sa investesti singur, aviz si celor care cred ca i3 este facut in colaborare cu Toyota, daca era facut in colaborare nu cheltuiau atat, de asta toata lumea cauta colaborari, sa evite astfel de cheltuieli, mai ales pt modele care nu sunt de mare volum.