TOP 10: Modele noi lansate la Salonul Auto de la Frankfurt

Publicat vineri, 13.09.2013 18:06 de Dragoș Băltățeanu

Salonul Auto de la Frankfurt a adus o serie de noutăţi, dar foarte puţine au fost lansate în premieră absolută . Iată zece dintre cele mai importante automobile de serie lansate la această ediţie a salonului german.

Salonul Auto de la Frankfurt a stat sub semnul a două premiere importante: BMW i8 şi Porsche 918 Hybrid. Două automobile importante, fără ca vreunul dintre ele să fie o supriză absolută. Erau aşteptate, iar imagini cu aceste automobile existau deja într-o formă sau alta. Chiar şi Dacia a renunţat la obiceiul de a îşi prezenta noutăţile doar în ziua salonului, dezvelind faceliftul adus modelului Duster cu două zile înainte de prima zi de presă. Doar Nissan a reuşit să surprindă, prezentând noua generaţie a modelului X-Trail chiar în prima zi a Salonului de la Frankfurt.

Una peste alta, iată principalele zece nouăţi la capitolul modele de serie prezentate la IAA 2013 - Salonul Auto Internaţional Frankfurt.

  • Audi A3 Cabriolet

    Audi A3 Cabriolet a fost una dintre noutăţile dezvluite în ultimul moment, chiar înainte de începerea Salonului Auto de la Frankfurt. Noul Cabriolet bazat pe modelul A3 vine cu o nouă abordare faţă de generaţia anterioară. Inginerii de la Ingolstadt au renunţat la folosirea platformei modelui hatchback. Au ales, în schimb, să folosească noul A3 Sedan pe care l-au transformat într-un elegant cabriolet. Modelul se mândreşte cu un ampatament mărit cu doi centimetri şi o lungime crescută cu 18 centimetri. Graţie modificărilor operate de inginerii germani, A3 Cabrio are un portbaagj cu 60 de litri mai generos şi oferă mai mult spaţiu pentru ocupanţii locurilor din spate. În ciuda dimensiunilor crescute, noul A3 Cabriolet este cu 50 de kilograme mai uşor decât predecesorul său.

    Audi A3 Cabrio - informaţii oficiale

  • BMW i3 şi BMW i8

    BMW a adus la Frankfurt versiunile de serie ale modelelor i3 şi i8. Cele două modele din noua gamă i a celor de la BMW deschid un drum total nou pentru constructorul bavarez. BMW i8 este un supercar de modă nouă, un hibrid extrem de de performant care oferă patru locuri şi o caroserie din fibră de carbon. Este motorizat de un propulsor cu trei cilindri de 1.5 litri care poate livra 230 CP, secondat de un motor electric de 130 CP. Puterea combinată a celor două unităţi poate împinge modelul i8 de la 0 la 100 km/oră în 4.5 secunde, iar autonomia este de 500 km.

    În cazul lui i3 avem de-a face cu un automobil dedicat oraşului care poate fi comandat fie ca vehicul full-electric, fie secondat de motor termic cu funcţie de range extender (prelungitor al autonomiei). Dacă alegem un BMW i3 electric, autonomia va fi situată între 130 şi 160 km, iar daca optăm pentru motorul de 650 cmc care secondează motorul electric, autonomia va creşte la 300 km.

    BMW i3 - informaţii oficiale

    BMW i8 - informaţii oficiale

  • Dacia Duster facelift

    Pentru noi, cel mai aşteptat model de la Frankfurt a fost Dacia Duster facelift. Era timpul pentru o împrospătare în gama SUV-ului Dacia, acesta fiind pe piaţă încă din 2010. Deşi ne-am fi aşteptat la mai mult din punct de vedere estetic, Dacia a decis să opereze un facelift optic care a afectat partea frontală, unde regăsim acum un nou calandru plus un set de blocuri optice noi. În spate avem stopuri noi şi alte câteva modificări minore. La interior, cea mai importantă modificare este apariţia sistemului MediaNav cu ecran tactil, în timp ce comenzile pentru deschiderea electrică a geamurilor se mută de acum pe portieră în loc de clasicul loc de pe consola centrală. În plus, noul Duster va fi echipat cu un nou motor pe benzină. Este vorba de propulsorul de 1.2 litri turbo ce dezvoltă 125 CP asociat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte. 

    Dacia Duster facelift - informaţii oficiale

  • Hyundai i10

    Hyundai a profitat de Salonul de la Frankfurt pentru a prezenta cel mai nou membru al gamei de modele. Singurul model care nu fusese upgradat la noua linie de design Hyundai era micuţul i10. Iată urmaşul său, generaţia a doua i10, un mare pas pentru modelul de clasă mini Hyundai. Noul automobil are acum un design inspirat de stilul Fluidic Sculpture folosit de Hyundai pentru toate modelele din gama sa. Deşi noul i10 este mai mare şi mult mai matur faţă de predecesorul său, ampatamentul a crescut cu doar cinci milimetri, i10 rămânând în limitele segmentului. Caroseria lui i10 a crescut în lungime cu 80 de milimetri şi în lăţime cu 65 de milimetri, pe când înălţimea sa a scăzut cu 50 de milimetri faţă de modelul anterior. La capitolul motorizări, noul Hyundai i10 va folosi propulsoare de 1.0 şi 1.2 litri. 

    Hyundai i10 - informaţii oficiale

  • Mazda3

    Mazda a schimbat generaţiile modelului compact şi a ales Salonul Auto de la Frankfurt pentru a face acest lucru. A fost un eveniment important pentru marca japoneză, care îşi pune multe speranţe în acest model pentru a cuceri inimile clienţilor europeni. A creat chiar o impresionată expediţe, câteva modele Mazda3 călătorind pe roţi de la Hiroshima, Japonia, până la Frankfurt, un traseu care a pus la mare încercare maşinile japoneze. Cu o lungime de 4465 mm, o lăţime de 1795 mm şi o înălţime de 1450 mm, Mazda3 a crescut în dimensiuni. Acum este cu 5 mm mai lungă, cu 40 de mm mai lată şi cu 20 de mm mai înaltă. Ampatamentul a crescut şi el cu 60 de mm până la 2700 mm şi poate oferi acum mai mult spaţiu interior pentru cei cinci pasageri. O dovedeşte chiar portbagajul, a cărui capacitate a crescut de la 340 la 350 de litri.

    Mazda3 - informaţii oficiale

  • Mercedes-Benz GLA-Klasse

    Mercedes-Benz a avut unul dintre cele mai impresioante standuri construite vreodată la Salonul Auto de la Frankfurt. Printre mulţimea de modele şi concepte expuse şi-a făcut loc şi cea mai nouă gamă din portofoliul constructorului de la Stuttgart. Este vorba de GLA, un crossover ce foloseşte platforma modelului compact A-Klasse. Este cel de-al patrulea membru al gamei dezvoltate pe noua platformă compactă MFA cu tracţiune faţă, alături de CLA, A-Klasse şi B-Klasse. Interiorul noului GLA oferă o poziţie la volan mai înaltă decât în cazul lui A-Klasse, însă designul interior este similar celui regăsit pe celelalte modele dezvoltate pe platforma MFA. Spaţiul interior este suficient pentru cinci pasageri, iar capacitatea portbagajului este de 421 de litri în condiţii normale şi de 836 de litri cu bancheta rabatată.

    Mercedes-Benz GLA-Klasse - informaţii oficiale

  • Nissan X-Trail

    Singurul model care a reuşit să rămână un secret până în prima zi de presă de la Frankfurt a fost noua generaţie a modelului Nissan X-Trail. Nissan renunţă la formele pătrăţoase în favoarea unui SUV cu linii fluide şi un aspect plăcut. Noul Nissan X-Trail va sosi în showroom-uri abia la începutul anului viitor. Pentru moment, cei de la Nissan ţin secrete informaţiile privind motorizările din viitoarea gamă X-Trail, dar au specificat că vor oferi atât versiuni cu tracţiune faţă, cât şi versiuni cu tracţiune integrală a noului lor model.

    Nissan X-Trail - informaţii oficiale

  • Opel Insignia facelift

    Opel a operat un facelift destul de discret pentru modelul Insignia, unul dintre cele mai importate şi bine vândute modele din gama sa. Este greu de crezut, dar Insignia este pe piaţă încă din 2008, deci era necesară o mică împrospătare estetică. Modificările de ordin estetic nu sunt majore, dar pot fi observate cu uşurinţă – grila faţă a fost mărită, blocurile optice şi-au schimbat şi ele dimensiunea, iar bara faţă are proiectoare noi şi un alt design. Posteriorul nu a rămas nemodificat, blocurile optice având o formă diferită. Bara de protecţie spate are şi ea o altă formă, aceasta integrând un set de două evacuări.

    Opel Insignia facelift - informaţii complete

  • Peugeot 308

    Peugeot a adus la Frankfurt cea mai nouă încarnare a modelului său de clasă compactă. Peugeot 308 se află acum la a doua generaţie, dar, spre deosebire de alte dăţi, francezii au decis să păstre numele. Asta pentru că de obicei, la schimbarea de generaţie, Peugeot modifica o cifră în denumirea modelului. Noul Peugeot 308 are acum o platformă modulară, numită EMP2. Aceasta aduce o reducere semnificativă a masei şi îmbunătăţeşte dinamismul şi manevrabilitatea compactei din Sochaux. 

    Peugeot 308 - informaţii oficiale

  • Porsche 918 Spyder

    Cea mai spectaculoasă premieră a unui model de serie a fost de departe versiunea de serie a modelului Porsche 918 Spyder. Prezentat de numeroase ori în prealabil, dar în diverse forme conceptuale, 918 Spyder a văzut lumina zile în varianta sa finală la Salonul Auto de la Frankfurt. Viaţa lui 918 Spyder a început la Salonul Auto de la Geneva din 2010, când era doar un Concept Car. Între timp, modelul a trecut prin toate stadiile de prototip şi a devenit un hipercar de 1.634 kilograme, capabil să livreze performanţe demne de rivalii de la McLaren şi Ferrari, alături de posibilitatea rulării într-un mod 100% electric sau cu un consum de carburant redus.

    Porsche 918 Spyder - informaţii oficiale

Mai departe...
  • Ivanoff, vineri, 13.09.2013 19:12

    @admin Care e modelul anterior de A3 Cabrio la care se raporteaza cand spun despre masa mai scazuta?...

  • flaviu, vineri, 13.09.2013 20:11

    top 10 modele? apoi ce cauta acolo duster

  • Industria Auto, sâmbătă, 14.09.2013 00:39

    @flavius Pentru ca nu totul se limiteaza la lux, ostentatie si ipocrizie... copile !

  • LauCalin, sâmbătă, 14.09.2013 12:09

    Copile, tu sti sa faci diferenta dintre un facelift si un model nou? Duster-ul care a fost prezentat la Frankfurt nu este un model nou, ci un facelift. Cel putin asta sustine si Dacia.

  • @Industria auto, sâmbătă, 14.09.2013 14:46

    Normal ca nu totul se limiteaza la lux daca Renault a tot dat chix in aceasta privinta:).

  • lorinczi.thomas, sâmbătă, 14.09.2013 16:12

    @Ivanoff: Uite, asta: http://www.automarket.ro/masini-noi/audi/a3-cabriolet-2008-1236/ A fost lansat la inceputul lui 2008.

  • Dan, sâmbătă, 14.09.2013 21:45

    Pentru tine si toti incultii care te-au votat: Renault e o marca de volum, nu o marca premium. Dar asta nu inseamna ca Alianta Renault-Nissan nu acopera toate nevoile clientilor, de la masini de lux (premium) precum Infiniti, pana la masini de buget. Infiniti face parte din Alianta Renault-Nissan condusa de Carlos Ghosn.

  • @Dan, duminică, 15.09.2013 00:20

    Alianta nu este condusa de Ghosn, ci de domnul Ghosn, taticul managerilor din industria auto, conduce cel mai tare grup, merge 2 ani pe pierderi, unul pe zero si unul pe plus 0,5, sa ne inchinam la Ghosn, niste clipuri de pe youtube nu ai sa vedem cat de tare e omul asta? Presedintii Toyota, GM si VAG il studiaza neincetat, toti l-ar vrea in curtea lor. Mai exista vreun CEO care sa fie atat de periat si laudat decat Carlos Ghosn pe aceasta lume? Binenteles de fanii altor marci, cum fac fanii Renault pe aici ? Exista 3 grupuri mari inaintea Renault-Nissan care sunt clar mai eficiente si mai puternice, dar nu exagereaza nimeni cu presedintii si managerii lor, doar fanii Renault se inchina la Ghosn, cel mai tare din univers, COME ON, este bun, isi face treaba, dar sunt altii si mai buni.

  • vasi, duminică, 15.09.2013 12:59

    Exceptand mascareala de 2 bani specifica unor pubertari aflati inca in vacanta, ce a corectat Dan e f adevarat. Sa nu uitam de la ce s-a pornit. La fel de adevarat e ca alianta Renault-Nissan e pe crestere, chiar daca am discutat in ultimii ani de evenimente negative majore cum a fost cutremurul din Japonia in 2011 sau criza economica profunda din Europa ce afecteaza in principal Renault. Renault investeste in continuare in improspatarea gamei, ce s-a dovedit un succes pana acum, iar Nissan e pe drumul cel bun in atingerea planului "Power 88" ce presupune atingerea unei cote pe piata mondiala & a unei marje de profit operational de 8%. In prezent, Nissan are o marja de profit de ~7%, iar Renault de 5%.

  • @vasi, duminică, 15.09.2013 14:47

    Exact ce spuneam, voi vedeti doar grupul acesta si pe Ghosn, si grupurile aflate in fata Renaul-Nissan investesc cu success, hai sa-ti mai spun ceva, in Europa Renault perde la fiecare model vandut cateva sute de euro, castiga cu Nissan si cu Dacia, eficient, nu? Aceste marje de profit pe care le anunti vin dupa niste scaderi, acum recupereaza, spre comparatie Toyota si VAG n-au cunoscut scaderea in acesti ani de criza, doar Toyota datorita cauzelor naturale dar si-a revenit rapid, dar ce zic de anii de criza, nici inainte Toyota si VAG n-au scazut, dimpotriva, pe cand Renault incepuse sa scada chiar inainte de 2008 apoi a avut evolutii oscilante la general, deci despre ce mare succes vorbesti? Fata de altii da, dar nu fata de cei aflati in fata lor. In rest intelegeti ce vreti, n-a spus nimeni ca Renault-Nissan nu este pe drumul cel bun, dar sunt altii mai buni, asta este adevarul, nu stiu cum poate fi un CEO, ce este de ani buni la conducerea unui grup sa fie cel mai bun cand se afla totusi pe locul 4? Asta este mascareala de 2 bani, aceasta exagerare, nu o realitate evidenta.

  • Dan, duminică, 15.09.2013 15:15

    Mda, anonimule cu siguranta esti destul de in ceata cand e vorba de ce inseamna acesta Alianta. E vorba aici de Renault, Dacia, Samsung, Lada, Nissan, Infiniti, Datsun. Acestora se adauga numeroase alte parteneriate in functie de piata, dar sa omitem momentan acest aspect. Obsesia ta pentru clasamente se poate intorce impotriva ta, pentru ca nu-i batuta in cuie. Variaza de la an la an si mutatii se produc permanent. In 2010 Alianta Renault-Nissan se clasa pe locul 3 in topul constructorilor, inaintea VAG. Bineinteles cu Lada luata in calcul, la care Renault-Nissan detine pachetul majoritar in prezent. http://www.automarket.ro/stiri/alianta-renault-nissan-ocupa-locul-trei-in-topul-vanzarilor-din-2010-35978.html Anul trecut in 2012, Alianta a fost intr-adevar pe locul 4, insa aproape de VAG, iar in continuare poate produce surprize, mai ales daca ne gandim la nou-intratul Datsun si la potentialul imens pe care il are Lada in Rusia. Ca sa nu mai vorbim de ambitia Nissan de a fi marca japoneza nr.1 in Europa si prima pe masini electrice in China si in intraga lume. Perspectivele sunt colosale si vorba aia: "cine se scoala devreme, departe ajunge"

  • Dan, duminică, 15.09.2013 15:38

    Ah si..."pierde cateva sute de euro" ..? te rog frumos, nu mai face pe cunoscatorul cand e evident ca esti total pe dinafara si scrii din imaginatie. Cu atat mai ridicol. Renault e bazat in proprotie de 50% pe piata europeana aflata in criza. Daca a intampinat ceva dificultati asta a fost singurul motiv, dar acest lucru e pe cale sa se schimbe, pt ca Renault isi externalizeaza vanzarile din ce in ce mai mult, de la an la an. Oricum, chiar si in perioada de criza economica, s-a descurcat mai onorabil decat alte marci preponderent bazate pe piata europeana.

  • Dan, duminică, 15.09.2013 17:09

    Faza cu "luxul" e relativa, pentru ca majoritatea constructorilor de volum au versiuni de echipare high-end, care poate sunt mai rafinate decat modelele de baza ale unor anumite marci premium. Dar la final totul se rezuma la brand: premium sau non-premium. Asta-i realitatea !

  • LauCalin, luni, 16.09.2013 00:32

    @@vasi, linisteste-te! O spun pentru binele tau.

  • mark, luni, 16.09.2013 09:25

    Scuzati-mi ipocrizia, ca am pus sub semnul intrebarii cunostintele in domeniu a celui care a scris articolul, dar daca Opel Insignia, Hyundai i10 sau chiar Dacia Duster sunt modele noi !! Atunci inseamna ca noi astia care citesc pagina dv de net sunt toti prosti . Dar eu in nesimtirea mea cred ca sunt multi care cunosc mai bine fenomenul pasionatii, decat cei care scriu un articol pentru un salariu. Multumesc

  • lorinczi.thomas, luni, 16.09.2013 09:37

    @mark: Titlul vorbeste mai degraba de cele mai importante 10 masini lansate la Geneva!

  • mircea, luni, 16.09.2013 11:36

    @mark Există diferenţe notabile între "model nou" şi "generaţie nouă a unui model". Da, Duster şi Insignia nu sunt generaţii noi. Dar modele noi sunt. Tocmai au primit câte un facelift care le recomandă în acest sens. Pe de altă parte, i10 este şi generaţie nouă, fiind construit pe o platformă complet diferită. Deci aici avem nu doar generaţie nouă, ci o schimbare radicală conceptuală a maşinii. Concluzionând, toate lansările în premieră mondială de la Geneva sunt ale unor modele noi. Unele au fost facelift-uri, altele au fost generaţii noi.