Volkswagen n-a renunţat la ideea unei game low-cost
Noul şef al departamentului de cercetare şi dezvoltare de la Volkswagen a confirmat intenţia de a dezvolta o gamă de modele low-cost.
Volkswagen doreşte în continuare să dezvolte o gamă de modele low-cost. Aceasta va fi dezvoltată în compania unui partener, urmând să fie semnat un joint-venture în acest sens, informează englezii de la Autocar citându-l pe Hans-Jakob Neusser, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare al Volkswagen.
Partenerul de joint-venture al celor de la Volkswagen este SAIC, colaboratorul din China al mărcii germane. Cel mai probabil, ne putem aştepta la o versiune europeană a lui Volkswagen Santana, model comercializat doar pe piaţa din China. Pentru moment, nu există informaţii privind stadiul în care a ajuns proiectul şi cum va arăta acesta, dar Neusser spune că ”planurile privind modelele noastre de buget progresează, dar noi am evitat să ne luăm angajamente pentru că vrem să ne facem temele până la capăt”.
Odată cu acest anunţ, Neusser a confirmat lucrul la un înlocuitor al lui Phaeton. Noul vârf de gamă al constructorului din Wolfsburg este într-un stadiu avansat al dezvoltării, dar data de lansare încă nu a fost anunţată. Ulrich Hackenberg, omul pe care l-a înlocuit Neusser la conducerea departamentului de cercetare şi dezvoltare, anunţa în 2012 că noul Phaeton va fi introdus pe piaţă în 2015, dar nu este clar cum a evoluat situaţia din acel moment şi până în prezent, mai ales că departamentul a trecut şi printr-o schimbare de conducere.
Via Autocar
-
Datsun, luni, 30.09.2013 15:44
In Asia? Poate. In Europa? N-au unde, n-au cum. Cel putin nu atat cat sa fie rentabil. Un alt motiv e ca n-au loc de Dacia. Indiferent cati sunt cei carora le pute aceasta marca, Dacia are un avans considerabil.
-
Scrooge, luni, 30.09.2013 15:50
Masina sub sigla VW mai low cost decat Rapid nu vreau sa ma gandesc cum va arata.
-
ala, luni, 30.09.2013 16:04
Ce inseamna Low-Cost ? Mai multe detalii nu exista momentan? Ar fi ca o gura de aer proaspat pentru segmentul asta , deoarece se doreste o siguranta mai buna, tinuta de drum mai buna, designul mai placut,transmisie automata si multe altele. Daca LOW-COST nu inseamna pret mare al produsului final in vizinuea VW.
-
@scrooge, luni, 30.09.2013 16:25
pai, e aceeasi marie cu alta palarie...si skoda ,e,low cost pt. modelele vw.
-
@@scrooge, luni, 30.09.2013 16:47
Skoda nu-i deloc low-cost... ti se pare o Octavia la un pret mediu de 20.000 euro, masina "de buget" ?!! Nu. Skoda e o marca de volum gen Renault, Ford, Opel etc.
-
tzenu_bmw, luni, 30.09.2013 17:02
segmentu low-cost(in viziunea mea)ar trebui sa contina masini cu preturi undeva intre 8-10k euro(cu toate taxele si binenteles o versiune medie a echipari) Peugeot 301 are preturi intre 11-15k euro si masina e jalnica si se vrea sa fie ceva(mai)low-cost......da pretu e prea mare la ce ofera......
-
@@@scrooge, luni, 30.09.2013 17:09
din ce puncte de vedere skoda e comparabila cu ford?marca de volum e...cam generic,spus.
-
Presa, luni, 30.09.2013 17:19
Preferintele tale personale n-au relevanta aici. Obiectivitatea nu strica. "generic" , "negeneric" , asta-i realitatea! E vorba de a avea sau nu cultura auto.
-
xxx, luni, 30.09.2013 18:28
Eu cred ca o pot face daca te uiti la preturile Octavia Tour, le trebuie un brand, succesul Daciei ii jeneaza teribil. Mai este loc in Europa unde pot fabrica ieftin sau Africa de Nord, nu cred ca, China va fii o solutie pe termen lung este greu sa aduci 300 000 de masini/an in Europa. Ce o sa iasa este o alta discutie
-
LauCalin, luni, 30.09.2013 19:05
Un low cost de la VW inseamna moartea Skodei Rapid. Ori cum masina asta e doar de 2 ani pe piata si mai trebuie sa aduca bani, cel putin teoretic eu nu vad ca un low cost cu un "W" argintiu pe capota sa apara prea curand in Europa.
-
mda, luni, 30.09.2013 19:28
Vw cauta un partener pentru lansarea unei marci care sa cuprinda o gama low-cost. Ceva in genul parteneriatului Nissan cu Dongfeng din care a rezultat Venucia in China. E ceea ce incearca sa copieze Volkwagen. Nu ca ar recunoaste un ultras volkswagen precum @LauCalin
-
AndreiRN, luni, 30.09.2013 20:34
Pai VW este asamblat din componente Chinezesti in diferite locati dar aceasta va veni direct din China si asa se va putea numi Low Cost.
-
LauCalin, luni, 30.09.2013 21:15
@mda Ce sa nu recunosc eu, mah? Pana la urma de-asta nu mai pot eu de ce face VW. Eu mi-am spus o parere. Daca ar exista un VW low cost in Europa ar avea de suferit Skoda Rapid. Cel putin asta e parerea MEA. Daca eram ultras spuneam ca este o miscare foarte buna, ca VW poate, are cu ce si vrea si evident deciziile luate de Martin Winterkorn sunt extraordinare si este un om de mare clasa. Deci las-o mai moale! Am spus ca sunt multumit de masina mea, nu ca VW sta foarte bine la fiabilitate, ca sunt excelente sau ce ai mai scris tu pe-aici de calitatile extraordinare ale lui Renault si ale lui Nissan. Dar esti un frustrat care atunci cand crede ca e atacat incepe sa jigneasca si sa atace. Ce ai de castigat din treaba asta nu stiu si nici ca ma intereseaza. In plus eu am spus ca sunt multumit de masina mea in calitate de PROPRIETAR. Tu ne spui de Renault si Nissan ca sunt foarte bune IN CALITATE DE... Te-am intrebat de multe ori si mereu eviti sa raspunzi. Deci, canta la alta masa ca se vede de la o posta ca ai treaba cu francezii. Inca o dovada ca esti una si aceiasi persoana care scrie sub mai multe nume ca sa para mai multI. Asta chiar e penibil si josnic. Vedeti comentariile de la stirea cu recall-ul Nissan sa intelegti la ce ma refer. Sunt un frustrat ca nu mi-am uns trapa la masina pentru ca merge, iar unul care are probleme cu ea pe un Pathfinder are pentru ca nu a uns-o. Oamenii obiectivi sunt in stare sa traga o concluzie pertinenta. Si mai mult ca sigur toti in afara de tine.
-
mm, marţi, 01.10.2013 05:59
atata vreme cat lumea cumara brandul si nu masina, va fi un succes
-
lorinczi.thomas, marţi, 01.10.2013 07:45
Le urez foarte muuuuuuuuuuuuulta rabdare! Eventual pun o emblema Audi, daca nu, chiar Bugatti si mai castiga cateva cifre:)
-
Misha, marţi, 01.10.2013 10:51
Nu sunt un fab al grupului VAG insa inainte sa ne dam cu parerea ar trebui sa tinem cont de faptul ca astora le-a cam iesit tot ce si-au propus in ultimii ani. Eu personal nu pot accepta ideea ca Renault este singurul concern care sa produca un low cost care sa se vanda in Europa. Daca altii nu au facut-o inseamna ca nu si-au dorit cu adevarat.
-
@Misha ...altii, marţi, 01.10.2013 12:01
Nu si-au dorit-o pentru ca: A. nu se castiga mult per unitate; B. nu au putut cumpara la un pret avantajos lor, o facilitate / uzina deja construita, cu personal cu tot, in zona strategica (acces port / navigatie, zona ideala de export- din Anglia pana in Iran, din Suedia pana in Africa de nord - intelegi ideea? Romania e chiar in centru) , cu mediu economic cat de cat stabil (fara mafioti cu pistoale gen Bulgaria, Albania). Eu zic ca pentru devotament, Renault merita tot respectul.
-
gelu, marţi, 01.10.2013 13:31
@@Misha...altii: A. Dacia este "vaca de muls" a renault-ului. Cu o marja de profit de 9% (neoficial) PER UNITATE compania mama isi scoate toate cheltuielile. Practic, Dacia se auto-sustine; nu este o marca aflata in moarte clinica ce trebuie ajutata pentru a supravietui. Vezi SEAT. B. Nu e neaparat nevoie sa cumperi "avantajos". Poti face totul de la "0" dar asta insemna cel putin o problema cu...probleme.: forta de munca specializata. Restul (know-how-ul si tehnica oricum este adusa de "acasa"). Tre' sa recunoasca (dar nu vor face) sefii de la WV ca nu au identificat o oportunitate de afaceri. Cel mai probabil explicatia ar sta in ingamfarea ce ii caracterizeaza pe germani. Cu motiv sau nu. Si modul cum suntem priviti. In concluzie, dupa 10 ani, dacia, dintr-un necunoscut, s-a transformat in best-seller-ul unei aliante globale. Concluzie intr-o tara cu traditie auto doar ford si renault au avut curajul sa vina aici. Indiferent cum.
-
Cineva, marţi, 01.10.2013 15:50
@Gelu nu ai descoperit tu apa calda. A. Dacia e o afacere, nu o organizatie de caritate. Normal ca se poate sustine singura si normal ca Renault sa aiba o cota parte din profit, atat timp cat a facut investitii importante de peste 2 miliarde euro in logistica, infrastructura, formari / specializari personal etc. Tocmai de aceea nu sunt de acord cu exprimarea ta ca Dacia ar fi "vaca de muls" a Renault. Iti repet: e un business!! "Atotstiutori" cu marje de profit cunoscute am tot vazut; eu zic totusi sa nu te hazardezi si sa te pastrezi la un comentariu pertinent. Sunt multe variabile in calcul pe care nici nu le banuiesti. Lui @Misha i-am explicat doar 2 din motivele pentru care ceilalti constructori pe langa Renault-Nissan , n-au avut "tragere de inima" sa faca investitii in crearea unei marci de buget. B. A face totul de la 0 (zero) implica investii colosale, iar aici revin la faptul ca profitul nu este foarte mare per unitate, deci amortizarea s-ar face mai greu, daca s-ar face vreodata, bineinteles... pentru ca sunt multe riscuri, mai ales daca s-ar duce intr-o tara fara un minim de cultura auto... Dacia de bine, de rau, a facut-o Ceausescu in anii '60, deci am prins ceva "cheag". In 1999 cand a venit Renault aveam ingineri, au trebuit doar formati putin.
-
gelu, marţi, 01.10.2013 16:33
@cineva Unde am zis ca dacia este o org. de caritate? Dacia ar putea fi sustinuta si mentinuta pe linia de plutire daca ar fi inregistat peirderi masive si nu s-ar fi dorit abandonarea ei. Si am dat un exemplu de bun simt: SEAT. Dar nu e asa. Nicaieri n-am sustinut contrariul. Acest biznis s-a dovedit un pariu castigat. Din nefericire (pentru tine), termenul de "vaca de muls" este incetatenit in vocabularul economic. Un minim de curiozitate (la un click distanta pe goagal) si ai fi vazut ce insemna "vaca de muls". Continuii sa sustii ca profitul e mic per unitate de produs. Cred ca nu esti pus in tema. Dacia are unul dintre cele mai bune marje de profit din bransa. Asta e motivul pentru care si altii activeaza (acum) pe acest segment de piata. Cu mai putin succes (mai ales ca sunt la inceput) dar activeaza (301/Elysee) Ma opresc aici (nu vreau o discutie inutila) si iti propun sa mai discutam dupa ce indeplinesti doua conditii: 1. te calmezi 2. te pui la punct cu domeniul economic O zi buna. PS1 http://www.iqads.ro/dictionar/vaca_de_muls PS2 http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/carlos-tavres-coo-renault-dacia-este-o-adevarata-vaca-de-muls-pentru-companie-175073.html
-
Cineva, marţi, 01.10.2013 17:07
@gelu Tu esti cel care a declansat aceasta discutie contradictorie si inutila (de acord), deci nu eu sunt cel care ar trebui sa se calmeze. Daca mi-am sustinut punctul de vede, am facut-o in mod civilizat. Din profitul brut trebuie platite impozite, energie (care nu-i tocmai ieftina), furnizori, angajati directi si indirecti (concesiunile) etc. etc. Daca tu crezi ca o dacie cu un pret mediu de 9.000 euro are printre cele mai mari marje de profit din industrie (auzi!), iar angajatii concesiunilor care le vand se scalda in bani, atunci eu iti "urez" sa ajungi sa traiesti din banii aia... Nu de alta, dar am un prieten foarte bun care lucreaza la reprezentanta Dacia dintr-un oras mare al Romanie si a primit 1.000 ron salariu luna trecuta. Incearca tu sa traiesti din banii astia, mai ales cand ai familie si rate la banca. Tu crezi ca Dacia in Romania e acelasi lucru cu Dacia in Franta? Dacia e asigurata ! Dacia deabia daca mai face 10% din vanzarile totale in Romania, deci ii doare fix in pix de ce crezi tu sau eu. Asta-i economia de piata ! Nu inseamna ca Dacia e responsabila pentru salariile de rahat, ci guvernarea. Vrei sa castigi mai mult? Mergi frate la Renault, sau chiar mai bine la Volkswagen. Si mai bine decat la Vw, e la Mercedes-Benz. Cam asta e progresia comisioanelor si implicit a marjei de profit. Sa contrazici o evidenta atat de clara, inseamna s-o dai ridicol. Si nu vreau sa ma complic cu asemenea indivizi.
-
gelu, marţi, 01.10.2013 17:29
"preietene" @cineva: 1. discutia nu este inutila. Este in contradictoriu dar nu inutila. Ti-am aratat ca marja de profit a Daciei este printre cele mai mari din bransa. Nu mi-ai adus nici o dovada care sa contrazica asta. Persisti in idiotenia cum ca dacia nu are o buna marja de profit.... 2. te-ai simti jignit de folosirea termenului de "vaca de muls". E clar ca nu stii ce inseamna, dar ai minimul de bun simt si citeste linkul de mai sus si apoi vorbim. Cand am zis "vaca de muls" sa stii ca nu te-am injurat. :)) 3. marja de profit nu are legatura cu pretul final. Imi pare rau ca ti-o spun, cu toate ca incerci sa dai explicatii din acest punct de vedere, esti "zero" la economie 4.imi pare rau si pentru prietenul prietenului tau care are un alt prieten care.... Din cate stiam eu salariile din reteaua Dacia sunt bazate pe atingerea sau nu a targetului lunar. Daca prietenu' prietenului...nu poate trai din 1.00de lei isi poate schimba jobul. 5. de ce bagi in discutie salarii, guvernarea, renault, VW, merc...etc? Ce legatura are sula cu primaria? 6. nu esti in stare sa accepti o alta opinie? Ti-am arata negru pe alb ca explicatiile tale pot fi eronate. Acepta ca esti lemn tanase si gata 7. incearca doar sa nu dai explicatii cand chiar n-ai nici o treaba 8. pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti 9. si opinia mea a fost altfel exprimata decat civilizat?
-
Cineva, marţi, 01.10.2013 17:47
Si scuteste-ma cu Google + asa-zisele "analize" facute de analistii Morgan Stanley si fragmente din ce a afirmat Carlos Tavares puse cap la cap de diversi jurnalisti pt a incropi un articol... "Manariile" si scandalurile Morgan Stanley sunt binecunoscute. In fine. Nici Carlos Tavares, nici analistii de la Morgan Stanley nu traiesc in Romania. Sunt in turnul lor de fildes si pot spune verzi si uscate. Realitatea e pe strazi. Banii nostrii se duc diferit in buzunarul vanzatorilor. Una e sa vinzi un Duster si alta e sa vinzi un Polo la 18.000 euro. Comisionul si profitul e mai mare la Vw.
-
LauCalin, marţi, 01.10.2013 17:48
1.Tot o informatie din interior: la un pret de exemplu de 7000 de euro cat cere Dacia pe o masina, costul de productie efectiv este undeva intre 3000 si 3500 de euro. Din acesti bani practic se platesc furnorizi, salariati, intretinerea uzinei etc. Restul ajung la Renault. .Dar sunt si aici diferente, una e sa produci un Logan la 7000 si alta un Duster la 15000. Dar asa cum am promis celui care mi-a spus asta, nu pot sa ofer mai multe date. Ideea este ca profit evident ca se obtine, dar nu poti sa vinzi masina cu 8000 si tie sa-ti intre in buzunar 5000 sa zicem. 2. Sunt de acord cu un lucru: ceilalti nu s-au apucat sa fabrice masini low cost nu pentru ca sunt incapabili, nu au cu cine, cu ce sau unde, ci pentru ca profitul/unitate vanduta este mai mic. Solutii pentru cosntruirea unei masini se gasesc mereu. Depinde daca iti doresti sau nu. Ideea este ca multi vad ca Dacia vinde foarte bine mai peste tot... din pacate nu si in Romania, mie asta mi se pare foarte trist, dar cand trag linie si vazi defapt ce costuri implica productia unui low cost si cati bani ajung practic in bugetul companiei, ti se cam taie eleanul si te concentrezi mai bine sa vinzi masini de cel putin 10000 de euro. Ah si inca ceva. Romania avea ingineri cand a venit Renault in '99, doar ca erau "setati" pe Dacia 1300. Pardon, 1410. Si oricum Renault a investit si in "adaptarea" lor la altceva. Dupa ce ai facut multi ani ceva intr-un anumit fel parca e greu sa te dezveti. Dar pe principiul "orice invat are si dezvat"...
-
gelu, marţi, 01.10.2013 18:02
@cineva....esti de un analfabetism feroce. Tipic ignorantului ce musteste in propria eroare si nu recunoaste ca e lemn tanase. te las sa te scalzi in ignoranta. Dar ma deranjeaza indivizii ca tine care cred ca miutza din spatele blocului e tot una cu marja de profit (care e un procent, desteptule, nu valoare absoluta), vaci de muls, etc, etc si se simt nevoiti sa dea explicatii unor lucrurui ce ii depasesc complet prea multi palmasi au libertatea sa se exprime.
-
pAUL, marţi, 01.10.2013 19:00
@Laucalin Intr-adevar si eu sunt de acord ca profitul /unitate vanduta este mai mic, indifferent cat abereaza gelu. Ideea e ca in '99 inginerii nu erau chiar complet straini de ce inseamna Renault. "Aclimatizarea" a fost mult mai usoara decat daca ar fi venit Volkswagen de exemplu. Oamenii aveau alta receptivitate fata de Renault. Erau mai apropiati.
-
gelu, marţi, 01.10.2013 19:23
@pAUL marja de profit nu e tot una ca profitul per unitate. Ce e atat de greu de priceput? Una e exprimata in procente alta e o valoare absoluta. nimicul ala spunea ca MARJA de profit la Dacia e mica. FALS! E mai mult decat rezonabila. Ca profitul per unitate (exprimat in valori absolute) este mai mic decat competitorii asta e altceva. Dar referirrea se facea la MARJA. greu la deal cu boii mici
-
@gelu, marţi, 01.10.2013 19:38
Sursa ta de inspiratie e o prostie. Valoarea procentuala declarata de Morgan Stanley e doar o speculatie, nu o declaratie a vreunui manager Dacia sau Renault. Morgan Stanley nu poate "vedea" pe cifre, mai mult decat a vazut in trecut criza economica. Ceea ce nu s-a intamplat bineinteles decat cand barosul le-a atins moalele capului.
-
@@noname, marţi, 01.10.2013 19:51
si care ar fi sursa ta de inspiratie? pai aia nu, cealalata nu. Cine sa ma "inspire"? @cineva care habar n-are de termeni de specialitate elementari si se simte jignit ca vacaru' pe sat? Nici Tavares nu e ok? Bun nici asta. Si atunci pe cine trebuie sa asculti sa poti trage o concluzie? Aud?
-
Calingura, marţi, 01.10.2013 20:46
Cand te lupti cu un om cu mintea odihnita nu ai nicio sansa de izbanda. Gelu a argumentat cat se poate de romaneste tot ce a afirmat. In schimb i s-a raspuns cu zvonuri si pareri personale bazate pe eter. Tocmai pentru ca Dacia trebuia sa fie o afacere nu un moft si tocmai pentru ca Dacia inca fabrica Dacii si nu Renaulturi este suficient sa deducem ca rentabilitatea modelului este crescuta. Daca insa vreti sa faceti un efort luati o foaie si un creion si puneti ochiometric niste cifre (tineti cont, fara surse din interior ci din scoala ca pretul de cost este cam 50% pentru orice fabricant): - salarii la fabricile Dacia fata de salarii la fabrici VW, Renault, Audi. - cheltuieli de regie la fabricile Dacia fata de salarii la fabrici VW, Renault, Audi. - cheltuieli cu energia la fabricile Dacia fata de salarii la fabrici VW, Renault, Audi. - cheltuieli cu subventiile magazinelor (showroomurilor pentru romani) la Dacia fata de cele de la marci mai scumpe. - si mai ales, un detaliu care scapa complet dusmanilor lui Gelu, reducerile oferite de magazin. Si anume 0% la Dacia fata de 5% la VW sau chiar si 25% la Opel Numai din ultimul argument Dacia castiga enorm in raport cu ceilalti. De ce nu fac si altii la fel? Nu va chinuiti cu motive complexe. Pe scurt este vorba de conjunctura de atunci cand a preluat Renault Dacia si cea de acum cand criza economica cere prudenta sporita. De aseamenea - si aici e tot conjunctura la o adica - acum pe piata e deja Dacia. VW nu poate produce o gama ieftina ci poate inventa o marca ieftina. Dar oare cat conteaza faptul ca Dacia avea o oarecare traditie in Europa dar mai ales in Africa si America de Sud? VW ce marca ar putea cumpara cu aceste atuuri plus cele geografice si legate de forta de munca?
-
Calingura, marţi, 01.10.2013 20:50
am dat paste la fraza cu "fata de salarii la fabrici VW...". Inlocuiti salarii cu ce este cazul :)
-
LauCalin, marţi, 01.10.2013 21:29
@Calingura, "Gelu a argumentat cat se poate de romaneste tot ce a afirmat. In schimb i s-a raspuns cu zvonuri si pareri personale bazate pe eter." Ceva de genul asta am intrebat si eu aseara dar evident ca nu mi s-a raspuns. Mi s-a spus ca sunt ultras VAG cand am spus ca mie imi merge bine masina. Daca spuneam ca e proasta evident ca spuneam adevarul. Iar asta mi-a spus-o unu' in calitate de.... asa ca pentru mine tot un nimeni ramane oricat s-ar bate cu pumnul in piept si ar face pe desteptul. @Paul, te cam inseli. Romanii sunt devoratori de masini nemtesti cam de cand se stiu. Iar faptul ca oamenii erau mai apropiati fata de Renault, cam asa a fost conjunctura. Daca tu crezi ca dupa ce romanii si-au bagat maninile prin masinile Dacia de pe la inceputul anilor '80 si pana prin 2000 (atunci cand au produs singuri masinile) romanii le cumparau pentru ca le placeau, pentru ca le erau apropiate, te inseli. Hai sa ne gandim ce masini straine aveam in anii '90 pe strazi, cam cate erau nemtesti si cate frantuzesti. Imi amintesc insa o faza amuzanta din acele vremuri. Imi amintesc ca a fost un fel de boom al masinilor noi Dacia, undeva prin '96-'97. Toata parcarea blocului, defapt tot orasul, s-a umplut de Dacii noi. Tatal meu a preferat insa un Opel Ascona '84. Evident ca toti i-au spus ca e fraier, ca ce se face daca se strica. Si ghici ce: tata l-a tinut 10 ani, iar ei si-au vandut Daciile dupa cel mult 5 ani. De bune ce erau probabil. Si si-au cumparat ori Daewoo ori masini straine sh, in special nemtesti. Si crede-ma ca au fost foarte multe cazuri de genul asta. Mereu masinile nemtesti au fost mai cautate de romani pentru ca au fost considerate mai fiabile. Faptul ca altii aleg masini frantuzesti se datoreaza si petului mai mic. Uita-te cat este de exemplu un Megane DCI si un Golf TDI echivalent ca dotari, numar de km si an de fabricatie si vei intelege mai bine la ce ma refer. Asta se datoreaza si faptului ca Renault, Fiat, Citroen sau Peugeot nu isi patreaza valoarea la revanzare la fel bine ca Ford sau VW.
-
@Calingura, marţi, 01.10.2013 22:09
Nu vad de ce ai sustine mascarada, jignirile nevoalate si limbajul de maidan utilizate de gelu. Asta daca tot te pretinzi atat de inteligent... Oricum...Morgan Stanley e o banca de investitii... ei cu asta se ocupa: cu speculatii. Ce facem noi aici tot speculatii se numesc, pentru ca sunt o mie si o suta de variabile in joc. Legat de discounturi... ei bine asta tine de o mentalitate tipic romaneasca, in care romanului trebuie sa-i dai neaparat moca ceva... e chestie psihologica pana la urma. Nu inseamna ca politica discounturilor / reducerilor e una sanatoasa. Din contra "razboiul preturilor /discounturilor" inhiba inovatia si dezvoltarea viitoarelor produse pentru orice constructor. La Dacia se potriveste zicala "ce e in gusa si-n capusa", adica nu suntem la piata sa negociem pretul la cartofi...ok! asta-i pretul...ti se pare corect si accepti? bine! nu? traim intr-o piata libera, fiecare poate lua ce decizie doreste. Nu te impiedica nimeni sa compari pretul la Dacia "neredus" cu pretul concurentei deja "redus". Depinde aici ce necesitati si ce valoare are Dacia in ochii fiecaruia. Totusi, in mod clar deciziile au fost si sunt favorabile Dacia, prin cresterea evidenta a cotei de piata. Apropo, voi ganditi prea din scurt. Ceea ce conteaza la Dacia nu e neaparat profitul per unitate, fie el procentual sau valoare absoluta, ci cota de piata / puterea de penetrare a pietei. De ce? Pentru ca asta aduce mult mai multe avantaje pe termen lung, cum ar fi vizibilitatea ("o vad pe strada, sunt multe, deci e buna, fiabila") si veniturile realizate din intretinere / consumabile. Cota de piata e foarte importanta, mai ales pe o piata in scadere. Adica mergem pe logica, "macar daca au scazut vanzarile, sa mergem in detrimental altora". Asta inseamna supravietuirea celui mai puternic intr-un caz extrem. Iar ce spui tu de "subventiile magazinelor", eu le-as spune "comisioanele concesionarilor". Apropo de asta: stiai ca Dacia are cea mai extinsa retea service/vanzari din Romania? Stiai ca asta necesita resurse importante? Nu ti se pare logic ca acele comisioane ale dealerilor, indiferent ca se numesc Dacia, Renault, Vw sau Mercedes, sa fie direct proportionale cu profitul procentual per unitate? Intreaba un director de concesiune Dacia ce comision are, asta daca ai "pile". E mic, iti spun eu. Dar pana la urma de aia se si spune ca Logan a ajuns sa fie "o clasa a lui proprie". Posibilitatea ca Vw sa construiasca sau sa cumpere o fabrica in Europa e putin probabila, in parte datorita motivelor enumerate de mine la la 01.10.2013, 12:01. Vw NU v-a produce de la zero nimic. Vw cred ca se va rezuma la a aduce pe piata, in stilul caracteristic, un model resapat din anii '80 gen Santana. E ceva cu totul diferit de la a-ti bate capul sa aduci pe piata un produs cat de cat modern. Din nou speculez... ca si voi de altfel...
-
gelu, marţi, 01.10.2013 22:28
@calingura ajungi in colimatorul no-name-ului de mai sus care nu are curajul sa se semneze cu nick-ul real. Pot specula ca e un utilizator inregistrat cu care am mai avut schimburi de replici. Dar nu are destule cojones sa iasa la iveala. imi place cum face el apel la un vocabular civilizat dar arunca pastila cu "daca te pretinzi inteligent". Anyway...ati invins. Prostia e cea mai puternica arma. PS. "speculez" teoria ca manutzele rosii imi sunt date mie ca persoana si nu la ceea ce am scris. Nu de alta dar omu' cat traieste invata. Chiar si de la dusmani.
-
LauCalin, marţi, 01.10.2013 22:29
Esti cam sigur pe speculatiile tale. Nu mergi pe principiul "eu cred ca..." atata timp cat spui "iti spun eu". Din nou te intreb, ne spui in calitate de... Si stai linistit, in Europa VW nu va avea prea curand un adversar in adevaratul sens al cuvantului pentru Dacia. Vanzarile VW merg suficient de bine si acopera destule segmente.
-
LauCalin, marţi, 01.10.2013 22:31
Mesajul meu este pentru @Calingura.
-
Calingura, marţi, 01.10.2013 22:32
Eu nu am nimic cu nimeni dar deja incepi sa ii dai dreptate lui Gelu sau cel putin pe mine nu ma contrazici mai deloc. Doar deschizi alte discutii. Suntem cu toti de acord ca Dacia este foarte rentabila si ca VW nu va inaugura prea curand o gama ieftina. Nu cu numele VW cel putin. Ar fi o nebunie. Iar pe Gelu l-am sustinut pentru ca a fost foarte limpede de la inceput. A devenit cam virulent doar cand cu argumente precise nu a mai razbatut. E om si el. Cu totii mai exageram.
-
Paul, marţi, 01.10.2013 22:36
@Paul Vad ca esti mai mic decat mine cu 4 ani. Nu stiu cat ai apucat sa deschizi tu ochii la piata anilor 1990 sau cat cunosti istoria Dacia, dar iti pot spune ca Renault a facut mult timp legea la vanzari in Romania dupa revolutie. Nu erau deloc "devoratori de masini nemtesti" . Asta e un trend ce a luat amploare ceva mai recent. Nu foarte recent insa. Ca avut taticul tau experienta cu Opel Ascona cu ani in urma...eh asta-i alta poveste. Nu discutam de cazuri individuale, ci de faptul ca Renanult a fost ani la rand, prima marca de import in Romania, dupa Dacia. Pana acum vreo 6-7 ani cand Vw si Skoda au inceput sa le-o ia categoric inainte.
-
Calingura, marţi, 01.10.2013 22:37
LauCatalin nu inteleg ce fraza doresti sa o spun in calitate de... Explica-mi te rog si voi raspunde In plus nu stiu de ce imi spui mie ca vw nu va avea rival pentru Dacia. Asta am zis si eu. Si ca sa nu apara zvonuri am avut si Dacia si VW. Ambele cu avantajele lor la momentele respective.
-
@gelu, marţi, 01.10.2013 22:57
Cred in puterea ideilor exprimate de mine. Un nickname nu dovedeste absolut nimic. La fel cum nu o faci nici tu. Daca vrei respect, trebuie sa respecti la randul tau. Ori tu ai pornit-o din start cu jigniri si limbaj agresiv. De ce te consider penibil? Pentru ca tu esti specialist in "vaci" dupa cum observ in comentariile de mai sus. Pentru ca acuzi de semianalfabetism, dar scrii cu "inflorituri" adolescentine gen "manutzele rosii". Pentru ca tu esti tu esti "calmitatea" in persoana, s.a.m.d.
-
LauCalin, marţi, 01.10.2013 23:07
Sa facem niste lamuriri. 1. Renault era numarul 1 in Romania in anii '90 in conditiile in care VW inca nu venise. La 2 ani, maxim 3 dupa ce a intrat pe piata noastra lucrurile s-au schimbat usor, usor. Asta daca ne referim la masini noi. Ca daca vorbim de masini sh aduse din Germania lucrurile erau mai clare si in avantajul masinilor nemtesti. Si exact ce iti spuneam, ce a patiti "taticul" meu nu este deloc un caz particular. Desi am 27 de ani nu am deschis de ieri ochii in acest domeniu. Oricum nu am pretentia sa intelegi ceva din ce scriu. Nu ai facut-o (aproape) niciodata asa ca ar fi absurd sa iti cer asta acum. 2. @Calingura, imi cer scuze, a fost greseala mea. Mesajul meu, cel cu "in calitate de..." , era pentru cel care ti-a raspuns tie, adica @@calingura. Cred ca sunt singurul care cere un buton edit si singurul pe care cei de la Automarket il injura din cauza asta :)) Inca o data imi cer scuze pentru greseala.
-
gelu, marţi, 01.10.2013 23:15
"prietene" pana la urma tu te-ai bagat ca musca'n lapte iar argumentele tale au fost sublime dar au lipsist cu desavarsire. Cred ca am fost destul de clar si de civilizat in cel putin primele 2 replici date lui @cineva. Am venit cu argumente si cu termeni cu care am considerat ca imi sustin teoria si dreptul la a constata ca (@cineva) greseste. De moment ce el s-a considerat jignit ca am folosit termenul de "vaci de lapte" l-am trimis la dictionar. Nu pot fi mai clar de atat. Si da, mi s-a confirmat prin reactiua individului ca este un ANALFABET in situatia data. Daca vrei o mai spun o data. In cazul in care nici tu nu stii ce insemna asta uite aici linkul. http://www.iqads.ro/dictionar/vaca_de_muls restul e istorie. Daca vrei sa pricepi bine daca nu, ascunde-te.
-
ala, miercuri, 02.10.2013 12:03
Dacia este facatoare de minuni. Asa cum se dau portofelele pe moaste . Daca zici ceva urat sau nu o ridici in slavi orice giolban iti va repezi o bata in cap.Nici vw nu poate sa faca ce a facut renault cu dacia sa va fie clar!!! Si daca nu intelegeti va oblig, chiar sa va cumparati dacie nu sh-uri!!!!
-
Mihai, miercuri, 02.10.2013 12:23
Nu am vazut altceva decat argumente pertinente. "Victimizarea" e boala tuturor arogantilor carora le pute Dacia. O stim !
-
lorinczi.thomas, joi, 17.10.2013 07:18
Care este mai inteligent se opreste...
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
WV import China. Perfect pentru fanii marcii. Stau si ma intreb daca vor avea ceva probleme cu designul. La cat de diversicate sunt liniile de design a concernului low-costul va fi o pata de culoare in portofoilul marcii.