Serghio Marchionne: "Lancia va rămâne doar cu Ypsilon şi se va vinde numai în Italia"

Publicat marţi, 14.01.2014 13:11 de Sebastian Toma

Sergio Marchionne a anunţat că marca Lancia va fi oferită exclusiv pe piaţa din Italia şi va avea un sigur model - Ypsilon. Data de la care va fi aplicată schimbarea nu a fost precizată.

Lancia îşi va schimba strategia în viitor, anunţă italienii de la Repubblica. Marca din Torino se va concentra pe piaţa din Italia şi Flavia, Thema şi Voyager în cadrul interviului acordat italienilor de la Repubblica. Discuţia despre viitorul Lancia a fost legată de planurile de viitor ale Grupului Fiat, care vizează o concentrare pe volume prin gamele Panda şi 500, în cazul mărcii care a dat numele grupului, respectiv o demonstraţie de excelenţă italiană pentru Alfa Romeo. Planurile detaliate ale mărcii din Milano vor fi publicate ulterior, explică Marchionne.

15 lucruri pe care nu le ştiai despre Lancia

Ypsilon este bazat pe platforma lui Fiat 500. Modelul abordează nişa premium a segmentului B.

Iniţial, Grupul Fiat intenţiona să lanseze noi modele în gama Lancia preluând noutăţile Chrysler şi aplicând sigla mărcii din Torino. Planul acesta avea rolul de a aduce lansări în gama respectivă şi de a susţine reprezentanţele actuale până la trecerea situaţiei economice dificile de pe piaţa din Europa. După cum putem observa din declaraţiile lui Marchionne, situaţia de pe Bătrânul Continent este suficient de serioasă încât dictează un nou pas pentru Lancia, restrângerea vânzărilor la piaţa din Italia. Marchionne nu a discutat despre riscurile implicate de această decizie, piaţa respectivă fiind într-un declin al vânzărilor de automobile noi.

Din 66 de etape WRC în care a participat, Lancia Delta a câştigat 46.

Numele Lancia este vechi de 108 ani şi poate fi asociat cu inovaţia în lumea auto. Marca italiană a fost primul constructor de automobile care a prezentat un motor V8 pentru turisme, tuneul cardanic, motoarele construite integral din aluminiu, sistemul electric integrat pe o maşină şi folosirea în premieră mondială a unei transmisii mecanice cu cardan. În plus, Lancia deţine cele mai multe titluri în WRC, 11, modelul Delta Integrale obţinând 46 de victorii în 66 de starturi. De parcă n-ar fi destul pentru a face impresie, italienii de la Lancia sunt şi primii care au folosit suporţii motor elastici şi caroseriile monococă.

Via Repubblica.it | Autobild.de

  • Dacia Plant, marţi, 14.01.2014 13:32

    Sa inteleg ca nu mai are nici un viitor si ca acuma se bazeaza pe spiritul nationalist al lor ca sa vanda singurul model pana vad ca nu mai pot scoate nici un ban. Delta arata bine, nu inteleg ce au facut cu ea.

  • Mihnea, marţi, 14.01.2014 13:35

    Pacat de un nume atat de mare, imens chiar! Asta da esec, sa nu poti revitaliza un brand ce inseamna atat de mult in istoria automobilului. Poate i se vor lumina mintile in cele din urma si nu va face chiar acest pas.

  • CLUBLANCIA.RO, marţi, 14.01.2014 13:46

    https://www.facebook.com/sialancia - 8.064 si nr lor creste Nu ma intereseaza ce face cu Fiat-ul si Alfa Romeo. dar sa-ti bati joc in asa hal de Lancia, nu e frumos.... fiat-ul are Panda si 500 in N variante, Alfa Romeo abia respira, daca nu o vinzi la VW, da-o la chinezi. idem cu Lancia, dupa cum spun fanii pe site-urile straine. Sergio, o sa te treaca lumea pe toaca :)

  • Alex, marţi, 14.01.2014 13:47

    Aceasta schimbare va fi aplicata din acest an . Insa soarta marcii Lancia este pecetluita . O marca nu poate rezista doar cu un singur model si doar pe o singura piata si aceea intr-o criza profunda . Pentru a nu periclita vanzarile modelului Y in urmatorii doi ani Marchionne a preferat sa nu spuna ca marca Lancia va fi inchisa in 2016 . Ieri Marchionne a declarat ca noul Chrysler 200 nu va fi adus in Europa, mai mult de atat presa auto din Detroit sustine ca in 2014 marca Chrysler se va retrage din Europa complet ( in Marea Britanie se vinde sub marca Chrysler, in restul Europei sub marca Lancia ), singura marca americana a grupului Fiat-Chrysler ce va fi prezenta in continuare in Europa urmand a fi Jeep . Potrivit presei italiene nici modelul Alfa Romeo MiTo nu va avea urmas, iar sansele ca si Giulietta sa aibe urmas sunt mici, noua strategie a lui Marchionne fiind ca Alfa romeo sa devina un producator de masini premium cu o gama compusa din limuzine de clasa medie si mare cu tractiune spate, SUV-uri de clasa medie si mare si roadstere si coupe-uri .

  • dan, marţi, 14.01.2014 13:49

    S-a ales praful si pulberea de una dintre cele mai inovative marci din lume. Pacat.

  • someone, marţi, 14.01.2014 13:51

    pacat, caci ma gandesc la nume ca delta integrale, stratos si delta s4

  • LauCalin, marţi, 14.01.2014 13:54

    Nu cred ca Fiat isi bate joc. Daca isi batea joc cei de la fiat o inchideau demult. Cu Lancia cred ca se mizeaza astfel si pe exclusivism. Mai mult ca sigur ca se poate livra si pe alte piete, insa costurile as creste mult. Dar sunt unii dispusi sa faca si lucrul asta de dragul exclusivitatii. Intr-o Europa dominata de Polo, Fiesta, Corsa si Clio aceasta Lancia ar fi o pata de culoare, ceva diferit. Si multi isi doresc sa fie diferiti. De ce se va oferi doar in Italia? Pentru patriotism mai mult. Lancia sau Alfa Romeo sunt doua marci pe care italientii o iubesc. In plus aici Lancia a vandut cel mai bine mai tot timpul.

  • BaditzaEx, marţi, 14.01.2014 18:01

    , ''ratiunea '' fiind BANII, totusi in cazul de fata nu inteleg ''ratiunea'' caci mai bine ar vinde marca unui grup mai potent ( chinez ), Fiat, cred eu inca n-are o strategie pe termen lung bine definita in privinta marcilor si a diferentierii acestora Maserati, Alfa Romeo si Lancia ( ambele fiind premium mai mult sau mai putin ). Probabil detinerea unui a 3 marci premium este o palarie prea mare pentru potenta financiara si tehnologica a grupului... Dar una peste alta sa lasi sa moara, o astfel de marca este o dovada clara de neputinta

  • schumi, miercuri, 15.01.2014 08:47

    Eu nu as considera Lancia deja o marca moarta. E posibil ca in viitor, daca Ypsilon va ramane un model popular, pe masura noul ce noul grup consolidat FIAT-Chrysler va castiga teren, sa apara si alte modele Lancia. Va trebui insa redefinita pozitia pe piata a acestei marci legendare.

  • BaditzaEx, miercuri, 15.01.2014 14:37

    dc mi-ati editat comentariul , am scris doar '' Somnul ratiunii naste mosntri '' este ceva vulgar sau care-i treaba ??! cu stima !

  • inexorabil, miercuri, 15.01.2014 17:42

    Grandeur et decandence...Parca s-ar fi rupt ceva in mine. Nu conteaza cate progrese vor mai aparea in WRC si cati campioni vor mai fi incoronati - Lancia ramane etalonul all-time in raliuri! Delta HF Integrale: o masina nebuna, nebuna, nebuna. Mesaj erudit, elevat si eufemistic: sa-mi ... ... in conducerea Grupului Fiat!

  • beta, vineri, 17.01.2014 01:06

    daca cei de la GM tot foloseau motoare produse de grupul FIAT, s-au gandit ca e cazul sa acapareze un brand in care politica economica a lasat de dorit, ba chiar una care duce spre faliment. Degeaba concepi motoare bune (si sa nu credeti ca sunt multi care se pot lauda cu asa ceva, la noi, daca ar fi, cu toate AR-urile si specialistii in materie nu se poate fabrica un motor fiabil 100% romanesc, nu avem know-how-ul si nici centrele de dezvoltare necesare) daca alte componente din arhitectura masinii brand-ului sunt deficiente. Pacat de acesti italieni, dar asa e natura lor, sa se axeze pe ceva anume si nu se concentreaza si la restul. Asta-i diferentiaza mult fata de nemti, care in schimb se preocupa ca toate aspectele sa fie la cele mai inalte standarde: conceptie, precizie si calitatea materialelor + un marketing bine organizat. Ypsilon se adreseasa doamnelor cu pretentii din Italia, iar noua Alfa probabil masculilor cu tendinte nationaliste. Dar pot sa pariez ca si-n alte datz-uri ca acestea vor fi la superlativ doar in primele zeci de mii de km. Imi place Alfa, am condus-o cu placere, pacat de strategia lor: motorul si estetica...restul se parea ca nu sunt asa importante.

  • beta, vineri, 17.01.2014 01:14

    scuze...Chrysler, nu GM, ... eram cu gandul la GM si la Opel