Toyota Prius Plug-in Hybrid a stabilit un record de consum la Nurburgring

Publicat marţi, 15.07.2014 18:37 de Sebastian Toma

Toyota a adus un jurnalist auto britanic la Nurburgring pentru a obţine cel mai bun consum cu Prius PHEV pe celebrul circuit fără a avea o viteză medie mai mică de 60 km/h. Rezultatul a fost impresionant în materie de consum, în timp ce timpul obţinut este mai slab decât al unui Trabant.

Toyota Prius Plug-in Hybrid se poate mândri cu cel mai mic consum obţinut vreodată la Nurburgring de o maşină echipată cu motor cu combustie internă. Recordul celor de la Toyota este de 0.4 litri la sută (rotunjit de la 0.336 l/100 km), în timp ce timpul de parcrugere al Iadului Verde a fost de 20 de minute şi 59 de secunde.

Timpul hibridului japonez nu este tocmai impresionant, după cum notează şi americanii de la Jalopnik, amintind că un Trabant a reuşit să obţină 16 minute la Nurburgring în anii '60.

Viitorul Toyota Prius va avea în sfârşit acumulatori Litiu-Ion şi, posibil, variantă cu tracţiune integrală permanentă

Modelul condus de jurnalistul britanic Joe Clifford a fost echipat doar cu câteva elemente aerodinamice din gama TRD, cu jante din aliaj de 18 inch şi cu anvelope cu rezistenţă redusă la rulare. Ţinta pilotului de ocazie a fost să ardă cât mai puţin carburant pentru parcurgerea unui tur de Nurburgring conform reglementărilor circuitului, care prevăd o viteză medie de minimum 60 km/h.

TEST DRIVE TOYOTA PRIUS PHEV

Încărcarea completă a acumulatorului a fost realizată înainte de abordarea turului record şi a fost esenţială pentru obţinerea valorii excelente a modelului hibrid.

Turul record al celor de la Toyota a fost realizat în timpul sesiunilor publice, în cadrul cărora orice şofer poate să-şi pună la încercare talentul pe Nurburgring. Reprezentanţii Toyota s-au declarat încântaţi de rezultatul obţinut de Prius PHEV, modelul nefiind modificat din punct de vedere tehnic pentru obţinerea acestei performanţe. Japonezii spun că maşina a folosit ”mai puţin de cinci linguri” de benzină pentru a parcurge un tur al celebrului circuit, deoarece motorul cu ardere internă a fost activat doar la o urcare mai lungă, până atunci fiind folosit sistemul hibrid pentru parcurgerea traseului.

Toyota ne prezintă versiunea de serie a lui FCV, modelul său alimentat cu hidrogen pe care îl va lansa în 2015

Via Jalopnik | Toyota

  • vianu, marţi, 15.07.2014 18:55

    ma asteptam sa puneti toata "cursa"...20 de minute de emotii si fiori de la atata adrenalina!!! acum, pun pariu pe orice, ca urmeaza XL1 sa-si arate muschii

  • andrey_1293, marţi, 15.07.2014 19:09

    Eu inteleg ca industria merge pe consum redus, noxe, etc etc, dar s-a ajuns sa se vorbeasca de record de consum pe Nurburgring??? In F1 vedem deja ca in timpul cursei este masurat consumul, o sa se ajunga peste 10 ani sa castige o cursa cel care termina cu consumul cel mai mic. Jenant...

  • Suleyman Cunoscatoru, marţi, 15.07.2014 21:29

    Parca nu suna bine. Hybrid, ecologic + circuit. Daca si Trabantul care stiti si voi ce performante fabuloase are a scos cu 4 mai rapid decat aceasta Toyota concluzia o trageti singuri.

  • inexorabil, miercuri, 16.07.2014 01:33

    Nu te mira, dragă Andrei. Recordurile de viteză interesau altădată de amorul artei, însă acum contează doar amorul profitului, al cărui obraz subţire cu recorduri de consum în favoarea oricărui papă-lapte se ţine! De fapt, îţi dai seama şi singur, după cum constat. Dar, ca să fie tacâmul complet şi inepţia savurabilă, vitezomanii care n-au după ce bea apă trebuie şi ei trataţi cu atenţie şi de aceea a apărut minunea "downsizing". Încet, dar sigur, vom ajunge la un paradox comic: constructorii vor miza tot mai mult pe ciurucuri absolut mercantile, dar ceva din sufletele lor putregăioase va tânji după caracteristici adecvate viziunilor proprii despre calitate (poate şi dreptului personal la imagine publică), în sens clasic, numai că managementul de firmă la care, volens-nolens, au subscris nu le va permite să-şi impună punctul de vedere "incorect politic". O asemenea dilemă se petrece deja în industria alimentară, unde patronilor care produc porcării pentru mase nu le vine pofta de a le consuma ei înşişi (totuşi, ei se bucură de avantajul de a se axa discret pe "bio/eco" în particular). Dincolo de această analogie, mă întreb cum se vor simţi "regii premium" (Triada, desigur) atunci când se vor vedea constrânşi de situaţie să adopte "filosofia low-cost" (Dacia va continua să provoace migrene "granzilor"). O vor aplica şi propriilor persoane sau vor concura cu clienţii înstăriţi pentru maşinile care vor rămâne premium?

  • asm, miercuri, 16.07.2014 10:31

    Pai circuitul ala are 5km. Era normal sa-l tina atata bateriile! Pe de alta parte, ma bucur ca incepe sa se puna accent tot mai mult pe economie de combustibil.

  • mog, miercuri, 16.07.2014 11:06

    baieti, in caz de ati uitat, petrolul e o sursa finita de combustibil. si polueaza la greu. si se scumpeste de la o luna la alta...

  • consumer, miercuri, 16.07.2014 12:04

    Asta-i doar un experiment de dragul reclamei. In realitate masina consuma in jur de 5% mergand pe benzina.

  • zero barat, miercuri, 16.07.2014 19:58

    Stim povestea cu consumul in viata reala. Chiar voi ati spus-o , AM: http://www.automarket.ro/test-drive/toyota-prius-plug-in-hybrid-49840.html

  • vianu, miercuri, 16.07.2014 20:30

    @zero in viata reala consumul este asa cum a spus consumer...in jur de 5%. Performantele AM nu pot fi laute de bune atat timp cat sunt facute pe maxim 100km