Masterplanul pentru transporturi al României, programul esenţial pentru finanţarea europeană a autostrăzilor, întârziat până în decembrie
Autorităţile au anunţat că vor finaliza şi prezenta Masterplanul General pentru transporturi în decembrie. Fără acesta, Uniunea Europeană nu poate să ne acorde finanţări nerambursabile pentru construcţia de autostrăzi.
Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Transport, responsabilă cu realizarea Master Planului General de Transport, a publicat o nouă dată de finalizare a acestuia, titrează HotNews. Noua dată de finalizare este în decembrie anul curent şi reprezintă o întârziere de un an faţă de momentul în care Uniunea Europeană aştepta acest document din partea României.
Plan autostrăzi: România ar trebui să aibă 3.700 kilometri de autostradă în 2022
O companie independentă numită Aecom a primit peste 2.1 milioane de euro pentru a realiza acel Master Plan, contract semnat de ministrul Dan Şova, demis între timp, explică jurnaliştii de la Hot News. Din păcate, planul respectiv nu a fost finalizat, fiind publicate doar o serie de ghiduri şi metodologii, prezentate şi ele cu întârziere faţă de momentul în care ar fi trebuit să fie dezvăluite. Ulterior, Miniştrii Transporturilor care l-au succedat pe Şova au criticat modul în care a procedat acesta în privinţa realizării la timp a Masterplanului General de Transport. Oricât de mult s-ar certa reprezentanţii guvernului, reprezentanţii Comisiei Europene nu sunt impresionaţi, aceştia declarând că aşteaptă un progres clar şi relevant al ţării noastre în realizarea acestui document esenţial.
Regulile Comisiei Europene obligă adoptarea în totalitate a Masterplanului General de Transport până în 2016, altfel toate plăţile vor fi oprite. Reprezentanţii CE au solicitat României să prezinte documentul respectiv şi să-l adopte în 2014, pentru a fi siguri că investiţiile pe care le vor finanţa nu vor fi în van. Finanţările nerambursabile acordate de Uniunea Europeană aveau un fond de aproximativ nouă miliarde de euro în perioada 2014-2020, iar Programul Operaţional Regional, care includea şi componente de infrastructură de transport, are la dispoziţie peste şase miliarde de euro. Polonia, Slovacia, Estonia, Letonia şi alte opt state membre UE au depus deja proiectele de acord la parteneriat la Comisia Europeană.
Via Hotnews | Sursă foto
pai votati voi ponta si psd in continuare....isi bat joc de noi!!! nu o sa avem autostrazi in veci