Scandalul Takata continuă: doi angajaţi susţin că directorii companiei le-au cerut să distrugă rezultatele testelor unor airbag-uri defecte
Doi foşti angajaţi ai companiei Takata susţin că au testat în secret airbag-uri în 2004 şi au fost somaţi de şefii lor direcţi să ascundă rezultatele testărilor după ce au descoperit airbag-uri defecte, titrează New York Times.
Takata, producătorul japonez de echipamente de siguranţă, avea cunoştinţă de defectul dispozitivelor de umflare ale airbag-urilor sale încă din 2004, dar a ascuns rezultatele unor cercetări interne, informează cei de la New York Times citând doi foşti angajaţi al companiei. Potrivit publicaţiei americane, Takata a derulat în secret teste pe 50 de airbag-uri pe care le-a recuperat din parcurile de dezmembrări, spun sursele din cadrul companiei, una dintre sursele care a preferat să-şi păstreze anonimitatea declarând că a fost un membru senior al laboratorului de testare şi a fost implicat direct în testele respective.
Fostul angajat al Takata care a vorbit cu cei de la New York Times a dezvăluit faptul că respectivele teste au fost derulate în secret şi că erau efectuate fără ştirea colegilor de departament, după orele de program şi chiar în timpul weekend-urilor. Toate testele au fost derulate în vara anului 2004, la sediul Takata din Auburn Hills, Michigan, Statele Unite ale Americii. Abia patru ani mai târziu au depus cei de la Takata o cerere la organismele de siguranţă abilitate în SUA pentru efectuarea de teste pentru airbag-uri cu probleme, iar primul recall de airbag-uri care s-ar putea rupe în urma defectarea mecanismului de umflare a fost făcut în noiembrie 2008. În prezent, 11 producători de automobile au făcut rechemări în service pentru peste 14 milioane de unităţi la nivel global din cauza riscurilor de accidentare la declanşarea airbag-urilor, toate fabricate de Takata. Plângerile primite de organismele abilitate învinuiesc airbag-urile Takata pentru cel puţin 139 de persoane rănite, dintre care 37 au avut airbag-uri cu scurgeri de substanţe chimice la declanşare sau cu fragmente de metal care au ieşit din airbag.
Takata este unul dintre cei mai mari furnizori de airbag-uri din lume, deţinând aproximativ o cincime din piaţa globală. Foştii angajaţi Takata care au făcut aceste dezvăluiri au în continuare legături cu compania japoneză şi au decis să-şi păstreze anonimatul din acest motiv şi declară că au decis să iasă în faţă deoarece se temeau că fostul lor angajator nu a fost deschis în privinţa produselor defecte pe care le-a comercializat. Problemele de calitate ale companiei japoneze au început să apară în centrele din Mexic şi Statele Unite ale Americii atunci când furnizorul a încercat să facă faţă cererii în creştere pentru airbag-urile sale, explică foştii angajaţi. Airbag-urile defecte nu aveau probleme de proiectare, ci au fost fie alimentate cu soluţii chimice care nu au avut concentraţia potrivită din cauza unei defecţiuni la dispozitivul care alimenta capsele de umflare ale airbag-urilor (Mexic) sau din cauza transportului necorespunzător (centrul de distribuţie Takata din Texas). Reprezentanţii Takata au refuzat să comenteze informaţiile prezentate de New York Times.
Via Reuters | New York Times | Foto: Reuters
Apropos de moralitatea japonezilor, numai germanii vag si americanii gm erau corporatisti care urmaresc doar banii, japonezii vor sa salveze pinguinii si ursii polari.