Preţuri Jeep Cherokee în România: SUV-ul cu design îndrăzneţ porneşte de la 39.400 de euro

Publicat vineri, 14.11.2014 14:35 de Sebastian Toma

Importatorul Jeep în România a anunţat preţurile noului Cherokee. Înlocuitorul lui Liberty are un preţ de listă de 39.400 de euro, dar este oferit până la sfârşitul anului la un preţ promoţional de 35.500 de euro.

Jeep Cherokee, SUV-ul de segment D al mărcii americane şi înlocuitorul lui Liberty, este disponibil pe piaţa din România. Preţul de listă al celei mai ieftine versiuni este de 39.400 de euro, dar importatorul mărcii în România îl oferă la un preţ promoţional de 35.500 de euro în versiunea 2.0 Multijet 140 CP MT6 4x2.

Indiferent de versiunea aleasă, promoţia include şi un an de asistenţă rutieră gratuită în toată Europa prin programul Autoitalia Assistance.

Jeep Cherokee - primele imagini oficiale trădează schimbări estetice radicale

Doar versiunea de 140 CP a motorului diesel de 2.0 litri este disponibilă în configuraţii cu tracţiune faţă ale lui Cherokee, două asemenea variante existând în ofertă. Celelalte versiuni prezintă tracţiune integrală şi sunt echipate fie cu motorul mai sus menţionat, fie cu un diesel de 170 CP sau cu un motor V6 de 3.2 litri şi 272 CP alimentat cu benzină. Motorul pe benzină din gama Jeep Cherokee este disponibil doar în compania echipării de top, Trailhawk, iar preţul acelei versiuni este de 55.000 de euro, cu tot cu acciza pentru cilindree aplicabilă de la 1 septembrie 2013.

SUV-ul american este singurul din segment oferit cu o transmisie automată cu nouă trepte. În funcţie de versiunea aleasă, modelul are o masă proprie cuprinsă între 1.828 kilograme şi 2.036 kilograme, gata de drum. Cea mai rapidă versiune este cea echipată cu motorul alimentat cu benzină, fiind capabilă să accelereaze de la 0 la 100 km/h în 8.4 secunde. Anvelopele din echiparea sa aduc o viteză maximă mai mică decât a celorlalte versiuni, de 180 km/h, în timp ce diesel-ul de 170 CP poate să atingă 192 km/h şi are un timp 0-100 km/h în compania transmisiei automate.

Jeep mizează pe dotări şi finisaje premium pentru modelul Cherokee, la fel ca în cazul fratelui său mai mare, Grand Cherokee.

În funcţie de configuraţia aleasă, consumul mixt al lui Jeep Cherokee este situat între 5.3 şi 10.0 litri la sută, cel mai eficient model fiind cel cu motor diesel, cutie manuală şi tracţiune faţă, în timp ce versiunea alimentată cu benzină este cea mai însetată. În orice caz, nicio versiune diesel nu are un consum mixt mai mare de 5.8 litri la sută.

Versiunea Trailhawk promite să fie cea mai capabilă în off-road din întreg segmentul SUV-urilor medii, fie că sunt premium sau nu.

Pentru că vorbim despre un model cu veleităţi off-road, o să trecem în revistă şi specificaţiile acestuia referitoare la aceste capacităţi. Vorbim despre un unghi de atac de 16.9 grade pentru versiunea 4x2, respectiv 18.2 grade pentru 4x4 şi 29.9 grade pentru Trailhawk (versiunea optimizată pentru off-road). Unghiul de trecere al vârfului de rampă este de 17.8 pentru 4x2, 18.4 pentru 4x4 şi 22.9 pentru Trailhawk. Unghiul de degajare este de 24.5 pentru 4x2, 24.0 pentru 4x4 şi de 32.1 pentru Trailhawk. Portbagajul are o capacitate situată între 412 litri şi 500 de litri, în funcţie de cum este culisată bancheta din spate.

Jeep Cherokee vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Jeep Cherokee
2.0 Mjet 140 CP MT 4x2 Longitude
(tracţiune faţă)
140 5.3 10.9 39.432
Audi Q5 facelift
2.0 TDI 150 CP MT6
(tracţiune faţă)
150 5.3 10.9 35.710
BMW X3
sDrive 18d
(tracţiune spate)
150 5.0 9.5 38.440
Volvo XC60
D3 136 CP
(tracţiune faţă)
136 5.3 11.2 33.608
Mercedes-Benz GLK facelift
220 CDI BlueEfficiency
(tracţiune spate)
170 5.5 8.5 40.771
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Via Jeep

  • ingerulol, vineri, 14.11.2014 15:10

    Nu am nici o treaba ... sunt extraordinare Jeep-urile , insa nu as prefera un Jeep in defavoarea unui X3 , care pur si simplu este superb , capabil , ergonomic si foarte econom .

  • joe.giorgica, vineri, 14.11.2014 16:19

    arata bine,dar e italian..si ca majoritatea masinilor italiene nu-s fiabile! pe drumurile tarii sunt singurele masini care le-am vazut la stanga,,de noi[fiat doblo]

  • @ingerulol, vineri, 14.11.2014 16:49

    Superb?mai banal nu se poate decat x3

  • Andy, vineri, 14.11.2014 16:51

    Lasa-l...asa-s majoritatea romanilor. Daca nu e BMW, AUDI, Mercedes sau in cel mai rau caz VW nu e masina...Nu conteaza daca e noua sau are nspe ani.

  • sega, vineri, 14.11.2014 17:32

    mai bine un nx....daca vrei un design indraznet.nu mai zic de evoq!

  • joe.giorgica, vineri, 14.11.2014 20:21

    de ce taiati comentariile?,,jeep-ul nu mai e american ci italian,si ca majoritatea masinilor italiene,lasa de dorit fiabilitatea! multe masini italiene am vazut tractate ,modele noi.[fiat doblo in special]

  • joe.giorgica, sâmbătă, 15.11.2014 11:01

    hei....cenzura,,de cxe stergeti comentariile ce nu va convin?? decat sa iei o barca cu elementa estetice de felina,si alte elemente de estetice de tanc.plus fiabilitate italiana mai bine un volvo mai ieftin si mai "domnesc""

  • Vottov, sâmbătă, 15.11.2014 13:41

    Cum sa dai 40.000 euro pe un Fiat cu design interior de Kia? Italienii astia chiar ne iau de prosti!

  • inexorabil, duminică, 16.11.2014 19:35

    Sincer, nu mi se pare că este “mai Cherokee” decât primele serii, cele istorice (SJ şi XJ). In extenso, nu înţeleg ce se întâmplă cu şcoala americană de creaţie auto, indiferent de aspectul vizat. Să ai pe mână de atâtea decenii un “monstru” mecanic şi tehnologic precum Mopar şi, totuşi, să preferi brusc să te “încurci” cu Fiat (mă rog, Jeep s-a “prostituat” şi în trecutul cel grandios---inclusiv cu GM---dar nu într-atât de vizibil…). A, da, scuze, uitasem esenţialul: “reducerea costurilor de producţie”. Gata, tovarăşa învăţătoare, promit să scriu această expresie acasă, pe caiet, de o mie de ori, conştiincios, până mi-o intra, odată şi odată, în craniul meu cel gros şi reticent (a se citi: retrograd).